Detail
Článek
Článek ve sborníku
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

The process of self awareness as a prevention of children risk behaviours in road traffic: using a story in the road safety education [Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově]

Jitka Heinrichová, Milan Tělupil

. 2011 ; () : 183-195.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15006421

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Uvědomování je předpokladem ke kvalitnímu kontaktu s prostředím. Pokud je dítěti umožněno být plně a uvědomovaně v kontaktu s tím, co v dané chvíli prožívá, naučí se vnímat své potřeby, hodnoty, city a emoce. Sebepoznání je pro dítě důležitým činitelem při rozhodování se, jak se zachová v rizikové nebo stresové situaci v dopravním prostředí. Zodpovědná a kvalitní dopravní výchova, která využívá při práci s příběhem prvky Gestalt přístupu, vede žáky k zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Příběhy pomáhají žákům prostřednictvím projekce plně prožívat sebe samé v různých konfl iktních situacích. Navozená situace sice není autentický zážitek, ale proces uvědomování již autentický je.

Self-awareness is a precondition for a quality contact with the environment. If a child is enabled to be fully and consciously in contact with what they are experiencing at the given moment, they will learn to become aware of their needs, values, feelings and emotions. Self-knowledge is an important factor while a child makes a decision about how to behave in a risky or stressful situation in the traffi c environment. Responsible and quality traffi c education which makes use of elements of the Gestalt approach, leads pupils to taking responsibility for their decisions. Stories help pupils to fully live through themselves, by means of projection, in different confl ict situations. Though the created situation is not an authentic experience, the process of developing (self) awareness already is.

Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006421
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150306.0
007      
ta
008      
150219s2011 xr f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Heinrichová, Jitka $7 ola364006 $u HBH Projekt spol. s r.o., Projektová kancelář pro dopravní a inženýrské stavby, Brno
245    14
$a The process of self awareness as a prevention of children risk behaviours in road traffic: using a story in the road safety education / $c Jitka Heinrichová, Milan Tělupil
246    31
$a Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Uvědomování je předpokladem ke kvalitnímu kontaktu s prostředím. Pokud je dítěti umožněno být plně a uvědomovaně v kontaktu s tím, co v dané chvíli prožívá, naučí se vnímat své potřeby, hodnoty, city a emoce. Sebepoznání je pro dítě důležitým činitelem při rozhodování se, jak se zachová v rizikové nebo stresové situaci v dopravním prostředí. Zodpovědná a kvalitní dopravní výchova, která využívá při práci s příběhem prvky Gestalt přístupu, vede žáky k zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Příběhy pomáhají žákům prostřednictvím projekce plně prožívat sebe samé v různých konfl iktních situacích. Navozená situace sice není autentický zážitek, ale proces uvědomování již autentický je.
520    9_
$a Self-awareness is a precondition for a quality contact with the environment. If a child is enabled to be fully and consciously in contact with what they are experiencing at the given moment, they will learn to become aware of their needs, values, feelings and emotions. Self-knowledge is an important factor while a child makes a decision about how to behave in a risky or stressful situation in the traffi c environment. Responsible and quality traffi c education which makes use of elements of the Gestalt approach, leads pupils to taking responsibility for their decisions. Stories help pupils to fully live through themselves, by means of projection, in different confl ict situations. Though the created situation is not an authentic experience, the process of developing (self) awareness already is.
650    12
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a vědomí $x fyziologie $7 D003243
650    _2
$a sebepojetí $7 D012649
650    12
$a dopravní nehody $x prevence a kontrola $7 D000063
650    _2
$a gestalt teorie $7 D005863
650    _2
$a vyprávění $7 D033262
650    _2
$a výchova dítěte $7 D002668
650    _2
$a výchova a vzdělávání $7 D004493
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a rizikové chování
653    00
$a dopravní výchova
653    00
$a kontakt s dopravním prostředím
653    00
$a pedagogické využití příběhu
700    1_
$a Tělupil, Milan
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 183-195 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150611 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063565 $s 889206
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 183-195 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam