-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
The process of self awareness as a prevention of children risk behaviours in road traffic: using a story in the road safety education [Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově]
Jitka Heinrichová, Milan Tělupil
Jazyk angličtina Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
- Klíčová slova
- rizikové chování, dopravní výchova, kontakt s dopravním prostředím, pedagogické využití příběhu,
- MeSH
- dítě * MeSH
- dopravní nehody * prevence a kontrola MeSH
- gestalt teorie MeSH
- lidé MeSH
- sebepojetí MeSH
- vědomí fyziologie MeSH
- výchova a vzdělávání MeSH
- výchova dítěte MeSH
- vyprávění MeSH
- Check Tag
- dítě * MeSH
- lidé MeSH
Uvědomování je předpokladem ke kvalitnímu kontaktu s prostředím. Pokud je dítěti umožněno být plně a uvědomovaně v kontaktu s tím, co v dané chvíli prožívá, naučí se vnímat své potřeby, hodnoty, city a emoce. Sebepoznání je pro dítě důležitým činitelem při rozhodování se, jak se zachová v rizikové nebo stresové situaci v dopravním prostředí. Zodpovědná a kvalitní dopravní výchova, která využívá při práci s příběhem prvky Gestalt přístupu, vede žáky k zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Příběhy pomáhají žákům prostřednictvím projekce plně prožívat sebe samé v různých konfl iktních situacích. Navozená situace sice není autentický zážitek, ale proces uvědomování již autentický je.
Self-awareness is a precondition for a quality contact with the environment. If a child is enabled to be fully and consciously in contact with what they are experiencing at the given moment, they will learn to become aware of their needs, values, feelings and emotions. Self-knowledge is an important factor while a child makes a decision about how to behave in a risky or stressful situation in the traffi c environment. Responsible and quality traffi c education which makes use of elements of the Gestalt approach, leads pupils to taking responsibility for their decisions. Stories help pupils to fully live through themselves, by means of projection, in different confl ict situations. Though the created situation is not an authentic experience, the process of developing (self) awareness already is.
Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově
Škola a zdraví pro 21. století
Bibliografie atd.Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006421
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150430150306.0
- 007
- ta
- 008
- 150219s2011 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Heinrichová, Jitka $7 ola364006 $u HBH Projekt spol. s r.o., Projektová kancelář pro dopravní a inženýrské stavby, Brno
- 245 14
- $a The process of self awareness as a prevention of children risk behaviours in road traffic: using a story in the road safety education / $c Jitka Heinrichová, Milan Tělupil
- 246 31
- $a Proces uvědomování jako prevence rizikového chování dětí v dopravě: práce s příběhem v dopravní výchově
- 500 __
- $a Škola a zdraví pro 21. století
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Uvědomování je předpokladem ke kvalitnímu kontaktu s prostředím. Pokud je dítěti umožněno být plně a uvědomovaně v kontaktu s tím, co v dané chvíli prožívá, naučí se vnímat své potřeby, hodnoty, city a emoce. Sebepoznání je pro dítě důležitým činitelem při rozhodování se, jak se zachová v rizikové nebo stresové situaci v dopravním prostředí. Zodpovědná a kvalitní dopravní výchova, která využívá při práci s příběhem prvky Gestalt přístupu, vede žáky k zodpovědnosti za svá rozhodnutí. Příběhy pomáhají žákům prostřednictvím projekce plně prožívat sebe samé v různých konfl iktních situacích. Navozená situace sice není autentický zážitek, ale proces uvědomování již autentický je.
- 520 9_
- $a Self-awareness is a precondition for a quality contact with the environment. If a child is enabled to be fully and consciously in contact with what they are experiencing at the given moment, they will learn to become aware of their needs, values, feelings and emotions. Self-knowledge is an important factor while a child makes a decision about how to behave in a risky or stressful situation in the traffi c environment. Responsible and quality traffi c education which makes use of elements of the Gestalt approach, leads pupils to taking responsibility for their decisions. Stories help pupils to fully live through themselves, by means of projection, in different confl ict situations. Though the created situation is not an authentic experience, the process of developing (self) awareness already is.
- 650 12
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a vědomí $x fyziologie $7 D003243
- 650 _2
- $a sebepojetí $7 D012649
- 650 12
- $a dopravní nehody $x prevence a kontrola $7 D000063
- 650 _2
- $a gestalt teorie $7 D005863
- 650 _2
- $a vyprávění $7 D033262
- 650 _2
- $a výchova dítěte $7 D002668
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 00
- $a rizikové chování
- 653 00
- $a dopravní výchova
- 653 00
- $a kontakt s dopravním prostředím
- 653 00
- $a pedagogické využití příběhu
- 700 1_
- $a Tělupil, Milan
- 773 0_
- $t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 183-195 $w MED00184306
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150430150611 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1063565 $s 889206
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2011 $d 183-195 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150417 $a NLK 2015-08/pk