• Something wrong with this record ?

Mental hygiene problems of students in sports classes of primary schools [Problematika mentální hygieny žáků ve sportovních třídách ZŠ]

Jana Miňhová, Vladimíra Lovasová

. 2011 ; () : 259-270.

Language English Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

Speciální příprava sportovních talentů má i svá rizika. V našem výzkumu jsme se zaměřili na problematiku neurotičnosti žáků sportovních tříd jako důsledku zvýšené zátěže, které jsou vystaveni. Realizovaný výzkum vychází z Eysenckova pojetí neuroticismu jako dispozice k neurotické poruše. Zkoumaný vzorek tvořil 615 respondentů ve věku 11 – 14 let, z toho 315 dětí sportovních tříd (77 dětí - plavecké třídy, 80 dětí - lehkoatletické třídy, 82 – hokejové třídy, 78 dětí - fotbalové třídy) a 300 dětí kontrolních tříd. Vyšší stupeň testového neuroticismu u žáků sportovních tříd je zřejmě odrazem zvýšené zátěže, které jsou vystaveni. Zjistili jsme, že žáci sportovních tříd jsou skutečně přetížení a že u nich často dochází k porušování zásad mentální hygieny, a to jak ze strany rodičů, tak ze strany pedagogických pracovníků.

Special training of sports talents has its risks. We have focused our research on the issue of neuroticism in pupils in sports classes as a result of the increased burden that they face. In this research will build on the concept of the Eysencks' neuroticism as predisposition to neurotic breakdown. The sample consisted of 615 respondents aged 11-14 years, including 315 children‘s of sports classes (77 children - swimming classes, 80 children - track–and-fi eld athletics, 82 - hockey classes, 78 children - football class) and 300 children in control group classes. We found that the school sports classes are really overloaded and that they often violated principles of mental hygiene, both by parents and by teachers.

Problematika mentální hygieny žáků ve sportovních třídách ZŠ

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006435
003      
CZ-PrNML
005      
20150430150551.0
007      
ta
008      
150220s2011 xr f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Miňhová, Jana, $d 1941- $7 jn20001227305 $u Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Plzeň
245    10
$a Mental hygiene problems of students in sports classes of primary schools / $c Jana Miňhová, Vladimíra Lovasová
246    31
$a Problematika mentální hygieny žáků ve sportovních třídách ZŠ
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Speciální příprava sportovních talentů má i svá rizika. V našem výzkumu jsme se zaměřili na problematiku neurotičnosti žáků sportovních tříd jako důsledku zvýšené zátěže, které jsou vystaveni. Realizovaný výzkum vychází z Eysenckova pojetí neuroticismu jako dispozice k neurotické poruše. Zkoumaný vzorek tvořil 615 respondentů ve věku 11 – 14 let, z toho 315 dětí sportovních tříd (77 dětí - plavecké třídy, 80 dětí - lehkoatletické třídy, 82 – hokejové třídy, 78 dětí - fotbalové třídy) a 300 dětí kontrolních tříd. Vyšší stupeň testového neuroticismu u žáků sportovních tříd je zřejmě odrazem zvýšené zátěže, které jsou vystaveni. Zjistili jsme, že žáci sportovních tříd jsou skutečně přetížení a že u nich často dochází k porušování zásad mentální hygieny, a to jak ze strany rodičů, tak ze strany pedagogických pracovníků.
520    9_
$a Special training of sports talents has its risks. We have focused our research on the issue of neuroticism in pupils in sports classes as a result of the increased burden that they face. In this research will build on the concept of the Eysencks' neuroticism as predisposition to neurotic breakdown. The sample consisted of 615 respondents aged 11-14 years, including 315 children‘s of sports classes (77 children - swimming classes, 80 children - track–and-fi eld athletics, 82 - hockey classes, 78 children - football class) and 300 children in control group classes. We found that the school sports classes are really overloaded and that they often violated principles of mental hygiene, both by parents and by teachers.
650    12
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a školy $7 D012574
650    12
$a sporty $x výchova $7 D013177
650    _2
$a psychický stres $x prevence a kontrola $7 D013315
650    12
$a neurotické poruchy $x etiologie $x prevence a kontrola $7 D009497
650    _2
$a osobnost $7 D010551
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a neuroticismus $7 D000075384
650    _2
$a rozvoj osobnosti $7 D010553
653    00
$a sportovní třídy
653    00
$a duševní hygiena
653    00
$a zátěž
700    1_
$a Lovasová, Vladimíra $7 jx20120301013 $u Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická, Plzeň
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 259-270 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150856 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063580 $s 889220
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 259-270 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150420 $a NLK 2015-08/pk

Find record