Detail
Článek
Článek ve sborníku
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Stigma of mental disorders and school [Stigma duševního onemocnění a škola]

Luboš Holý, Jiří Šibor

. 2008 ; (sv. 1) : 151-158.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007740

Psychiatrie a lidé s duševním onemocněním jsou vystaveni stigmatizaci. Stigma pro tyto jedince představuje diskriminaci a izolaci. Modelem pro studium vlivu stigmatu na jedince s duševním onemocněním slouží schizofrenní onemocnění. Snaha o změnu postojů společnosti vůči lidem s duševním onemocněním je obsažena v destigmatizačním programu Světové psychiatrické asociace, zaměřeném proti stigmatu schizofrenie Open the doors. V ČR takovou snahu představuje projekt Změna, ale i koncepce Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání. Cílem textu je seznámit širší pedagogickou veřejnost s problematikou stigmatu duševních onemocnění a snaží se naznačit možné způsoby, jak okruh otázek souvisejících se stigmatem začlenit do kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.

Psychiatry and people with mental disorder are incurred the danger of stigmatization. Stigma holds numerous negative consequences for the mentally ill such as discrimination, isolation etc. Schizophrenia might serve as a model for the study of the stigma influence upon the mentally ill individuals. The efforts being interrelated with the attitudes of our society towards the mentally ill are included in the “Anti-stigma program” of the World Psychiatric Association focused on the stigma of schizophrenia “Open the doors”. In the Czech Republic the above mentioned efforts are represented in the project “Change” as well as in the conception of Educational Framework Program both for the primary and the secondary educations. The aim of this paper is to inform a great number of specialists in pedagogy with the problems of the stigma of mental disorders and to outline all the possible ways how the questions connected with the stigma could be integrated into the curriculum of the educational branch “Teaching to health”.

Stigma duševního onemocnění a škola

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007740
003      
CZ-PrNML
005      
20191112094408.0
007      
ta
008      
150305s2008 xr f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Holý, Luboš $7 _AN079573 $u Gymnázium, Brno
245    10
$a Stigma of mental disorders and school / $c Luboš Holý, Jiří Šibor
246    31
$a Stigma duševního onemocnění a škola
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Psychiatrie a lidé s duševním onemocněním jsou vystaveni stigmatizaci. Stigma pro tyto jedince představuje diskriminaci a izolaci. Modelem pro studium vlivu stigmatu na jedince s duševním onemocněním slouží schizofrenní onemocnění. Snaha o změnu postojů společnosti vůči lidem s duševním onemocněním je obsažena v destigmatizačním programu Světové psychiatrické asociace, zaměřeném proti stigmatu schizofrenie Open the doors. V ČR takovou snahu představuje projekt Změna, ale i koncepce Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání. Cílem textu je seznámit širší pedagogickou veřejnost s problematikou stigmatu duševních onemocnění a snaží se naznačit možné způsoby, jak okruh otázek souvisejících se stigmatem začlenit do kurikula vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví.
520    9_
$a Psychiatry and people with mental disorder are incurred the danger of stigmatization. Stigma holds numerous negative consequences for the mentally ill such as discrimination, isolation etc. Schizophrenia might serve as a model for the study of the stigma influence upon the mentally ill individuals. The efforts being interrelated with the attitudes of our society towards the mentally ill are included in the “Anti-stigma program” of the World Psychiatric Association focused on the stigma of schizophrenia “Open the doors”. In the Czech Republic the above mentioned efforts are represented in the project “Change” as well as in the conception of Educational Framework Program both for the primary and the secondary educations. The aim of this paper is to inform a great number of specialists in pedagogy with the problems of the stigma of mental disorders and to outline all the possible ways how the questions connected with the stigma could be integrated into the curriculum of the educational branch “Teaching to health”.
650    _2
$a školy $x etika $x normy $x organizace a řízení $7 D012574
650    12
$a speciální vzdělávání $x etika $x normy $x organizace a řízení $7 D004519
650    12
$a duševně nemocní $x klasifikace $x psychologie $7 D028642
650    _2
$a psychiatrie $x etika $x metody $x výchova $7 D011570
650    _2
$a schizofrenie $x rehabilitace $x terapie $7 D012559
650    _2
$a zdravotní výchova $x metody $x trendy $x využití $7 D006266
650    12
$a společenské stigma $7 D057545
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x etika $x metody $x trendy $7 D004493
650    _2
$a vyučování $x metody $x trendy $7 D013663
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a Rámcový vzdělávací program
700    1_
$a Šibor, Jiří, $d 1971- $7 mzk2004248681 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra chemie, Brno
773    0_
$t School and health 21 $z 978-80-7392-041-8 $g sv. 1 (2008), s. 151-158 $w MED00184275
910    __
$a ABA008 $b K 89752 $b CD 1517 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20191112094644 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1065042 $s 890538
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c sv. 1 $d 151-158 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-041-8
LZP    __
$c NLK184 $d 20150429 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam