-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Questions about education of pupils suffering from chronic disease or another grave illness from the parents' point of view– international project TIMSIS [Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů - mezinárodní projekt TIMSIS]
Dana Zámečníková, Petr Kachlík, Ilka Vaďurová
Jazyk angličtina Země Česko
- Klíčová slova
- onemocnění, pomoc, TIMSIS, projekt,
- MeSH
- chronická nemoc * psychologie MeSH
- dítě * MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- integrovaná výuka * MeSH
- lidé MeSH
- nemocnice MeSH
- programy Healthy People MeSH
- rodiče MeSH
- školy MeSH
- statistika jako téma MeSH
- učitelé MeSH
- výchova a vzdělávání MeSH
- Check Tag
- dítě * MeSH
- lidé MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
- Finsko MeSH
- Maďarsko MeSH
- Německo MeSH
- Norsko MeSH
- Rusko MeSH
Dítě trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, o omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
A child suffering from grave illness or chronic disease presents not only a significant medical but also educational and pedagogical problem. International project TIMSIS maps parents' and teachers' opinions and needs in several European countries by means of a questionnaire survey. The results show that as far as parents are concerned, it is essential to be informed in a suitable and right way about the essence of their child's disease, about its complications, therapy, and resolving of critical stages. Parents should also communicate with the teacher; let him/her know about the nature of the disease, options of integration in the class, restrictions in the instruction. The parents have encountered the side effects of drugs, the impact on their child's psyche, and the influence on everyday life. From the parents' point of view, the most important person at school is the class-teacher, who should be provided with most information on the disease of the pupil, and should inform the other pupils to an adequate extent.
Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů - mezinárodní projekt TIMSIS
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007852
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191112100304.0
- 007
- ta
- 008
- 150306s2008 xr a f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Zámečníková, Dana, $d 1976- $7 mzk2005304280 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, Brno
- 245 10
- $a Questions about education of pupils suffering from chronic disease or another grave illness from the parents' point of view– international project TIMSIS / $c Dana Zámečníková, Petr Kachlík, Ilka Vaďurová
- 246 31
- $a Otázky edukace žáků s chronickým či jiným závažným onemocněním z pohledu rodičů - mezinárodní projekt TIMSIS
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Dítě trpící závažným či chronicky probíhajícím onemocněním představuje nejen významný medicínský, ale též výchovný a pedagogický problém. Mezinárodní projekt TIMSIS mapuje názory a potřeby rodičů a pedagogů v několika evropských zemích pomocí dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že je velmi důležitá vhodná a správná informovanost rodičů o podstatě choroby dítěte, jejích komplikacích, terapii a řešení krizových stavů. Rodiče by měli též komunikovat s pedagogem, uvědomit ho o povaze onemocnění jejich dítěte, o možnostech integrace ve třídě, o omezeních při výuce. Rodiče se setkali s vedlejšími účinky léků, s dopadem nemoci na psychiku dítěte a s ovlivněním každodenního života dítěte. Z pohledu rodičů je nejdůležitější osobou ve škole třídní učitel, který by měl rovněž mít o nemoci žáka nejvíce informací a v přiměřené míře informovat spolužáky.
- 520 9_
- $a A child suffering from grave illness or chronic disease presents not only a significant medical but also educational and pedagogical problem. International project TIMSIS maps parents' and teachers' opinions and needs in several European countries by means of a questionnaire survey. The results show that as far as parents are concerned, it is essential to be informed in a suitable and right way about the essence of their child's disease, about its complications, therapy, and resolving of critical stages. Parents should also communicate with the teacher; let him/her know about the nature of the disease, options of integration in the class, restrictions in the instruction. The parents have encountered the side effects of drugs, the impact on their child's psyche, and the influence on everyday life. From the parents' point of view, the most important person at school is the class-teacher, who should be provided with most information on the disease of the pupil, and should inform the other pupils to an adequate extent.
- 650 12
- $a chronická nemoc $x psychologie $7 D002908
- 650 _2
- $a programy Healthy People $7 D040361
- 650 12
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a rodiče $7 D010290
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 12
- $a integrovaná výuka $7 D008282
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a učitelé $7 D000070777
- 650 _2
- $a nemocnice $7 D006761
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 651 _2
- $a Finsko $7 D005387
- 651 _2
- $a Německo $7 D005858
- 651 _2
- $a Maďarsko $7 D006814
- 651 _2
- $a Norsko $7 D009664
- 651 _2
- $a Rusko $7 D012426
- 653 00
- $a onemocnění
- 653 00
- $a pomoc
- 653 00
- $a TIMSIS
- 653 00
- $a projekt
- 700 1_
- $a Kachlík, Petr, $d 1966- $7 jo2003193176 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, Brno
- 700 1_
- $a Vaďurová, Ilka $7 _AN079632 $u Základní škola při Fakultní nemocnici, Brno
- 773 0_
- $t School and health 21 $z 978-80-7392-043-2 $g sv. 2 (2008), s. 221-239 $w MED00184275
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89759 $b CD 1518 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191112100540 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1065167 $s 890651
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c sv. 2 $d 221-239 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-043-2
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150407 $a NLK 2015-08/pk