Detail
Článek
Abstrakt
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Basic knowledge of the cardiovascular system: a comparison between students of the faculties of education in Ljubljana (Slovenia) and Brno (Czech Republic) [Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému]

Barbara Bajd, Luka Praprotnik, Jiří Matyášek

. 2008 ; (sv. 3) : 7-15.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007901

Poznání základních struktur a funkcí našeho těla je nutností pro každodenní život, zvlášě pro budoucí učitele, kteří budou předávat své znalosti žákům ve školách a ponesou odpovědnost za blaho a bezpečí dětí, které budou mít ve své péči. Základní znalost struktury a funkcí našeho těla v raném věku podporuje prevenci nemocí a pomáhá nám chovat se odpovědně vůči našemu zdraví v pozdějším věku. V naší studii jsme pokládali studentům 1. ročníku obou pedagogických fakult otázky, jaké jsou jejich představy o kardiovaskulárním systému. Porovnávali jsme odpovědi českých a slovinských studentů, kteří budou učiteli základních a nižších středních škol. Chtěli jsme si ověřit, kolik vědomostí o oběhovém systému si udrželi po absolvování všeobecné střední školy (gymnázia), zda rozumějí hlavním funkcím systému krevního oběhu, funkce srdce a zda pochopili, proč potřebujeme dýchat.

A basic knowledge of the structure and function of our bodies is fundamental to our everyday life and health. Such knowledge is particularly important for teachers who both disseminate it to their pupils and have responsibility for the welfare and safety of the children in their care. A basic understanding of bodily structure and function at an early age also promotes responsible, healthy behaviour and can minimise risk of disease in later life. In this study we investigated the knowledge and understanding of first-year education students about the cardiovascular system. We compared the responses of Slovene and Czech students who are training to teach in primary and lower secondary schools. In particular, we aimed to investigate how much knowledge of the circulatory system they had retained after completing upper secondary school (gymnasium), whether they understand the main roles of blood circulation through the body, the functions of the heart and why we need to breathe.

Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007901
003      
CZ-PrNML
005      
20191112101823.0
007      
ta
008      
150306s2008 xr f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Bajd, Barbara $u University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana
245    10
$a Basic knowledge of the cardiovascular system: a comparison between students of the faculties of education in Ljubljana (Slovenia) and Brno (Czech Republic) / $c Barbara Bajd, Luka Praprotnik, Jiří Matyášek
246    31
$a Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Poznání základních struktur a funkcí našeho těla je nutností pro každodenní život, zvlášě pro budoucí učitele, kteří budou předávat své znalosti žákům ve školách a ponesou odpovědnost za blaho a bezpečí dětí, které budou mít ve své péči. Základní znalost struktury a funkcí našeho těla v raném věku podporuje prevenci nemocí a pomáhá nám chovat se odpovědně vůči našemu zdraví v pozdějším věku. V naší studii jsme pokládali studentům 1. ročníku obou pedagogických fakult otázky, jaké jsou jejich představy o kardiovaskulárním systému. Porovnávali jsme odpovědi českých a slovinských studentů, kteří budou učiteli základních a nižších středních škol. Chtěli jsme si ověřit, kolik vědomostí o oběhovém systému si udrželi po absolvování všeobecné střední školy (gymnázia), zda rozumějí hlavním funkcím systému krevního oběhu, funkce srdce a zda pochopili, proč potřebujeme dýchat.
520    9_
$a A basic knowledge of the structure and function of our bodies is fundamental to our everyday life and health. Such knowledge is particularly important for teachers who both disseminate it to their pupils and have responsibility for the welfare and safety of the children in their care. A basic understanding of bodily structure and function at an early age also promotes responsible, healthy behaviour and can minimise risk of disease in later life. In this study we investigated the knowledge and understanding of first-year education students about the cardiovascular system. We compared the responses of Slovene and Czech students who are training to teach in primary and lower secondary schools. In particular, we aimed to investigate how much knowledge of the circulatory system they had retained after completing upper secondary school (gymnasium), whether they understand the main roles of blood circulation through the body, the functions of the heart and why we need to breathe.
650    _2
$a zdraví - znalosti, postoje, praxe $7 D007722
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    12
$a kardiovaskulární nemoci $x etiologie $x patologie $x prevence a kontrola $7 D002318
650    _2
$a kardiovaskulární systém $7 D002319
650    _2
$a srdce $x fyziologie $7 D006321
650    _2
$a krev $7 D001769
650    _2
$a cévy $7 D001808
650    _2
$a dýchání $7 D012119
650    _2
$a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Slovenská republika $7 D018154
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    00
$a představa dětí o kardiovaskulárním systému
700    1_
$a Praprotnik, Luka
700    1_
$a Matyášek, Jiří $7 _AN081639 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra biologie, Brno
773    0_
$t School and health 21 $z 978-80-7392-042-5 $g sv. 3 (2008), s. 7-15 $w MED00184275
910    __
$a ABA008 $b K 89760 $b CD 1519 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20191112102100 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1065174 $s 890701
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2008 $c sv. 3 $d 7-15 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-042-5
LZP    __
$c NLK104 $d 20150401 $a NLK 2015-08/pk

Najít záznam