-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Basic knowledge of the cardiovascular system: a comparison between students of the faculties of education in Ljubljana (Slovenia) and Brno (Czech Republic) [Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému]
Barbara Bajd, Luka Praprotnik, Jiří Matyášek
Jazyk angličtina Země Česko
- Klíčová slova
- představa dětí o kardiovaskulárním systému,
- MeSH
- cévy MeSH
- dítě MeSH
- dýchání MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- kardiovaskulární nemoci * etiologie patologie prevence a kontrola MeSH
- kardiovaskulární systém MeSH
- krev MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- srdce fyziologie MeSH
- statistika jako téma MeSH
- výchova a vzdělávání pracovní síly MeSH
- zdraví - znalosti, postoje, praxe MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- Geografické názvy
- Česká republika MeSH
- Slovenská republika MeSH
Poznání základních struktur a funkcí našeho těla je nutností pro každodenní život, zvlášě pro budoucí učitele, kteří budou předávat své znalosti žákům ve školách a ponesou odpovědnost za blaho a bezpečí dětí, které budou mít ve své péči. Základní znalost struktury a funkcí našeho těla v raném věku podporuje prevenci nemocí a pomáhá nám chovat se odpovědně vůči našemu zdraví v pozdějším věku. V naší studii jsme pokládali studentům 1. ročníku obou pedagogických fakult otázky, jaké jsou jejich představy o kardiovaskulárním systému. Porovnávali jsme odpovědi českých a slovinských studentů, kteří budou učiteli základních a nižších středních škol. Chtěli jsme si ověřit, kolik vědomostí o oběhovém systému si udrželi po absolvování všeobecné střední školy (gymnázia), zda rozumějí hlavním funkcím systému krevního oběhu, funkce srdce a zda pochopili, proč potřebujeme dýchat.
A basic knowledge of the structure and function of our bodies is fundamental to our everyday life and health. Such knowledge is particularly important for teachers who both disseminate it to their pupils and have responsibility for the welfare and safety of the children in their care. A basic understanding of bodily structure and function at an early age also promotes responsible, healthy behaviour and can minimise risk of disease in later life. In this study we investigated the knowledge and understanding of first-year education students about the cardiovascular system. We compared the responses of Slovene and Czech students who are training to teach in primary and lower secondary schools. In particular, we aimed to investigate how much knowledge of the circulatory system they had retained after completing upper secondary school (gymnasium), whether they understand the main roles of blood circulation through the body, the functions of the heart and why we need to breathe.
Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007901
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191112101823.0
- 007
- ta
- 008
- 150306s2008 xr f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Bajd, Barbara $u University of Ljubljana, Faculty of Education, Ljubljana
- 245 10
- $a Basic knowledge of the cardiovascular system: a comparison between students of the faculties of education in Ljubljana (Slovenia) and Brno (Czech Republic) / $c Barbara Bajd, Luka Praprotnik, Jiří Matyášek
- 246 31
- $a Srovnání základních znalostí studentů PEDF univerzity Lublaň (Lovinsko) a PEDF MU Brno (ČR) o kardiovaskulárním systému
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Poznání základních struktur a funkcí našeho těla je nutností pro každodenní život, zvlášě pro budoucí učitele, kteří budou předávat své znalosti žákům ve školách a ponesou odpovědnost za blaho a bezpečí dětí, které budou mít ve své péči. Základní znalost struktury a funkcí našeho těla v raném věku podporuje prevenci nemocí a pomáhá nám chovat se odpovědně vůči našemu zdraví v pozdějším věku. V naší studii jsme pokládali studentům 1. ročníku obou pedagogických fakult otázky, jaké jsou jejich představy o kardiovaskulárním systému. Porovnávali jsme odpovědi českých a slovinských studentů, kteří budou učiteli základních a nižších středních škol. Chtěli jsme si ověřit, kolik vědomostí o oběhovém systému si udrželi po absolvování všeobecné střední školy (gymnázia), zda rozumějí hlavním funkcím systému krevního oběhu, funkce srdce a zda pochopili, proč potřebujeme dýchat.
- 520 9_
- $a A basic knowledge of the structure and function of our bodies is fundamental to our everyday life and health. Such knowledge is particularly important for teachers who both disseminate it to their pupils and have responsibility for the welfare and safety of the children in their care. A basic understanding of bodily structure and function at an early age also promotes responsible, healthy behaviour and can minimise risk of disease in later life. In this study we investigated the knowledge and understanding of first-year education students about the cardiovascular system. We compared the responses of Slovene and Czech students who are training to teach in primary and lower secondary schools. In particular, we aimed to investigate how much knowledge of the circulatory system they had retained after completing upper secondary school (gymnasium), whether they understand the main roles of blood circulation through the body, the functions of the heart and why we need to breathe.
- 650 _2
- $a zdraví - znalosti, postoje, praxe $7 D007722
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 12
- $a kardiovaskulární nemoci $x etiologie $x patologie $x prevence a kontrola $7 D002318
- 650 _2
- $a kardiovaskulární systém $7 D002319
- 650 _2
- $a srdce $x fyziologie $7 D006321
- 650 _2
- $a krev $7 D001769
- 650 _2
- $a cévy $7 D001808
- 650 _2
- $a dýchání $7 D012119
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 651 _2
- $a Slovenská republika $7 D018154
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 00
- $a představa dětí o kardiovaskulárním systému
- 700 1_
- $a Praprotnik, Luka
- 700 1_
- $a Matyášek, Jiří $7 _AN081639 $u Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra biologie, Brno
- 773 0_
- $t School and health 21 $z 978-80-7392-042-5 $g sv. 3 (2008), s. 7-15 $w MED00184275
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89760 $b CD 1519 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191112102100 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1065174 $s 890701
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2008 $c sv. 3 $d 7-15 $m School and health 21. 3, 2008 $x MED00184275 $z 978-80-7392-042-5
- LZP __
- $c NLK104 $d 20150401 $a NLK 2015-08/pk