Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vnímání atraktivity a vlastní body image
[Perception of attractiveness and own body image]
[Wahrnehmung von Attraktivität und dem eigenen Körperbild]

Lenka Šrámková, Panajotis Cakirpaloglu, Roman Procházka

. 2016 ; 51 (1-2) : 9-19.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc16022747

Tato práce se zabývá atraktivitou, jakožto fenoménem sociální psychologie, který má velký vliv při sociálním kontaktu. Cílem je posoudit vztahy a rozdíly v hodnocení atraktivity a body image u mužů a žen. Jako výzkumnou metodu jsme použili vlastní škálu Basic Body Olomouc Rating (BOBR). V našem výzkumu jsme disponovali souborem lidí N = 5616, získaný byl metodou samovýběru, příležitostného výběru a metodou sněhové koule. Hypotézy jsou stanoveny čtyři a zaměřují se na existenci signifikantního rozdílu mezi reálnou a ideální postavou u muže, reálnou a ideální figurou u ženy; a na existenci signifikantního rozdílu mezi ideální postavou a označením „Atraktivní muž“, resp. „Atraktivní žena“. Použili jsme popisnou statistiku a párový t-test. Prokázali jsme, že existují signifikantní rozdíly v hodnocení reálné a ideální postavy u mužů i žen. Muži se liší v pohledu na ideální postavu oproti atraktivnímu ideálu.

Diese Studie befasst sich mit Attraktivität als Phänomen der Sozialpsychologie, das großen Einfluss auf soziale Kontakte hat. Ziel ist es, die Beziehung und die Unterschiede in der Attraktivität und Körperbild bei Männern und Frauen zu bewerten. Als Forschungsmethode verwendeten wir unsere eigene Skala Basis Body Olomouc Rating (BOBR). In unserer Forschung haben wir eine Stichprobe von N = 5616 Menschen. Wir benutzten die Selbstselektion, gelegentliche Selektion und Schneeballmethode. Wir haben vier Hypothesen ermittelt und konzentrierten uns auf die Existenz eines signifikanten Unterschiedes zwischen der realen und der idealen Gestalt eines Mannes, der realen und der Idealfigur für Frauen; und das Vorhandensein eines signifikanten Unterschiedes zwischen der idealen Figur und der Figur als „attraktiver Mann“, bzw. „attraktive Frau“. Wir verwendeten deskriptive Statistiken und den gepaarten t-Test. Wir haben bestätigt, dass es signifikante Unterschiede in der Bewertung der realen und idealen Figur bei Männern und Frauen gibt. Männer unterscheiden sich in der Bewertung der Idealfigur und des attraktiven Ideals.

Perception of attractiveness and own body image

Wahrnehmung von Attraktivität und dem eigenen Körperbild

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc16022747
003      
CZ-PrNML
005      
20160930110913.0
007      
ta
008      
160817s2016 xr a f 000 0dcze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng $b ger
044    __
$a xr
100    1_
$a Šrámková, Lenka $7 ola2015878099 $u Policejní prezidium ČR
245    10
$a Vnímání atraktivity a vlastní body image / $c Lenka Šrámková, Panajotis Cakirpaloglu, Roman Procházka
246    31
$a Perception of attractiveness and own body image
246    31
$a Wahrnehmung von Attraktivität und dem eigenen Körperbild
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Tato práce se zabývá atraktivitou, jakožto fenoménem sociální psychologie, který má velký vliv při sociálním kontaktu. Cílem je posoudit vztahy a rozdíly v hodnocení atraktivity a body image u mužů a žen. Jako výzkumnou metodu jsme použili vlastní škálu Basic Body Olomouc Rating (BOBR). V našem výzkumu jsme disponovali souborem lidí N = 5616, získaný byl metodou samovýběru, příležitostného výběru a metodou sněhové koule. Hypotézy jsou stanoveny čtyři a zaměřují se na existenci signifikantního rozdílu mezi reálnou a ideální postavou u muže, reálnou a ideální figurou u ženy; a na existenci signifikantního rozdílu mezi ideální postavou a označením „Atraktivní muž“, resp. „Atraktivní žena“. Použili jsme popisnou statistiku a párový t-test. Prokázali jsme, že existují signifikantní rozdíly v hodnocení reálné a ideální postavy u mužů i žen. Muži se liší v pohledu na ideální postavu oproti atraktivnímu ideálu.
520    9_
$a This paper focuses on attractiveness as a social psychology phenomenon, which has a significant influence within social contact. The aim was to observe connections and differences in the assessment of attractiveness and own body image among men and women. As a research method we used our own scale entitled Basic Olomouc Body Rating (BOBR). A research sample included 5616 people. We hypothesized existence of a significant difference between the real and the ideal figure for men, respectively women; and the existence of a significant difference between the ideal figure and the figure marked as “the attractive man”, respectively “the attractive woman”. We used descriptive statistics and paired t-test. The results showed significant differences in the perception of real and ideal figures in both men and women. Men differ in their view on an ideal figure compared to an attractive ideal.
520    9_
$a Diese Studie befasst sich mit Attraktivität als Phänomen der Sozialpsychologie, das großen Einfluss auf soziale Kontakte hat. Ziel ist es, die Beziehung und die Unterschiede in der Attraktivität und Körperbild bei Männern und Frauen zu bewerten. Als Forschungsmethode verwendeten wir unsere eigene Skala Basis Body Olomouc Rating (BOBR). In unserer Forschung haben wir eine Stichprobe von N = 5616 Menschen. Wir benutzten die Selbstselektion, gelegentliche Selektion und Schneeballmethode. Wir haben vier Hypothesen ermittelt und konzentrierten uns auf die Existenz eines signifikanten Unterschiedes zwischen der realen und der idealen Gestalt eines Mannes, der realen und der Idealfigur für Frauen; und das Vorhandensein eines signifikanten Unterschiedes zwischen der idealen Figur und der Figur als „attraktiver Mann“, bzw. „attraktive Frau“. Wir verwendeten deskriptive Statistiken und den gepaarten t-Test. Wir haben bestätigt, dass es signifikante Unterschiede in der Bewertung der realen und idealen Figur bei Männern und Frauen gibt. Männer unterscheiden sich in der Bewertung der Idealfigur und des attraktiven Ideals.
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a mladý dospělý $7 D055815
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
650    12
$a představa o vlastním těle $x psychologie $7 D001828
650    _2
$a sebepojetí $7 D012649
650    _2
$a fyzický vzhled těla $7 D000067029
650    _2
$a výzkum $7 D012106
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a internet $x využití $7 D020407
700    1_
$a Cakirpaloglu, Panajotis, $d 1954- $7 xx0028906 $u Katedra psychologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého, Olomouc
700    1_
$a Procházka, Roman $7 mzk2007394986 $u Katedra psychologie Filozofické fakulty Univerzity Palackého, Olomouc
773    0_
$t Psychologie pro praxi $x 1803-8670 $g Roč. 51, č. 1-2 (2016), s. 9-19 $w MED00166190
856    41
$u https://karolinum.cz/data/clanek/2842/9-19%20PPP%201-2%2016-4.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4251 $c 595 b $y 4 $z 0
990    __
$a 20140224120655 $b ABA008
991    __
$a 20160930111254 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1158279 $s 947293
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2016 $b 51 $c 1-2 $d 9-19 $i 1803-8670 $m Psychologie pro praxi $n Psychol. praxi $x MED00166190
LZP    __
$c NLK109 $d 20160930 $a NLK 2016-31/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...