Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Pilotní ověření testové baterie pohybových dovedností MOBAK jako součást kurikula sportovních her ve školní tělesné výchově
[Pilot verification of the test battery MOBAK as a part of sport oriented educational content of elementary school curriculum]

Marek Trávníček, Petr Vlček, Jaroslav Vrbas, Jiří Nykodým

. 2016 ; 10 (2) : 164-176.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc17022871

Současné vzdělávání žáků na základní škole se odvíjí od kurikula RVP ZV. V rámci jednotlivých předmětů jsou určeny kompetence a cíle, kterých má žák dosáhnout za určitý časový úsek. Aby bylo možné zaznamenat dosažené kompetence a cíle také v tělesné výchově, je nezbytné vytvářet nástroje hodnocení, které jsou prakticky použitelné pro školní tělesnou výchovu a odpovídají obsahu výuky sportovních her na 1. stupni základní školy. Cílem tohoto příspěvku je představení mezinárodní spolupráce založené na ověřování testové baterie MOBAK jako jedné z možností využití testů pohybových dovedností ve školní tělesné výchově u dětí mladšího školního věku v České republice a představení výsledků pilotního měření na vybraných základních školách vJihomoravském kraji pomocí popisné statistiky vyhodnocení. Na základě prvotního měření jsme zjistili (n357), že výsledky podle věku jsou podobné jako v ostatních evropských zemích. Také na základě zpětné vazby zúčastněných učitelů můžeme konstatovat, že se testová baterie pohybových dovedností MOBAK 1 setkala s kladnou odezvou v praxi. Domníváme se, že je potřeba ověřit možnosti této baterie na větším počtu testovaných, a proto se snažíme o navázání hlubší spolupráce.

Current elementary school education is based on the Framework education programmes for elementary education. Each educational area contains the characteristics of the educational area, the objectives of the educational area and its educational content. To evaluate the competencies and achieved goals also in physical education we need to create assessment tools which are applicable in the physical education classes and besides others regard also the sport games educational content of the elementary school curricula. The goal of the presented paper is to introduce an international network based on the MOBAK testing battery research. The battery presents one of the options how to test physical skills in elementary school physical education. In the paper we present some results of the pilot examination of the chosen elementary schools in the South-Moravian district of the Czech Republic. Based on the preliminary measurements (n357) we can conclude that our results are similar to the other network countries. We were also able to observe positive attitude toward using the MOBAK 1 testing battery by the participating teachers. As we find important to verify the battery on larger number of respondents we are working on the intensifying the international cooperation.

Pilot verification of the test battery MOBAK as a part of sport oriented educational content of elementary school curriculum

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

LIteratura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc17022871
003      
CZ-PrNML
005      
20190529092308.0
007      
cr|cn|
008      
170718s2016 xr d fs 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5817/StS2016-2-18 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Trávníček, Marek, $d 1974- $7 xx0092654 $u Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
245    10
$a Pilotní ověření testové baterie pohybových dovedností MOBAK jako součást kurikula sportovních her ve školní tělesné výchově / $c Marek Trávníček, Petr Vlček, Jaroslav Vrbas, Jiří Nykodým
246    31
$a Pilot verification of the test battery MOBAK as a part of sport oriented educational content of elementary school curriculum
504    __
$a LIteratura
520    3_
$a Současné vzdělávání žáků na základní škole se odvíjí od kurikula RVP ZV. V rámci jednotlivých předmětů jsou určeny kompetence a cíle, kterých má žák dosáhnout za určitý časový úsek. Aby bylo možné zaznamenat dosažené kompetence a cíle také v tělesné výchově, je nezbytné vytvářet nástroje hodnocení, které jsou prakticky použitelné pro školní tělesnou výchovu a odpovídají obsahu výuky sportovních her na 1. stupni základní školy. Cílem tohoto příspěvku je představení mezinárodní spolupráce založené na ověřování testové baterie MOBAK jako jedné z možností využití testů pohybových dovedností ve školní tělesné výchově u dětí mladšího školního věku v České republice a představení výsledků pilotního měření na vybraných základních školách vJihomoravském kraji pomocí popisné statistiky vyhodnocení. Na základě prvotního měření jsme zjistili (n357), že výsledky podle věku jsou podobné jako v ostatních evropských zemích. Také na základě zpětné vazby zúčastněných učitelů můžeme konstatovat, že se testová baterie pohybových dovedností MOBAK 1 setkala s kladnou odezvou v praxi. Domníváme se, že je potřeba ověřit možnosti této baterie na větším počtu testovaných, a proto se snažíme o navázání hlubší spolupráce.
520    9_
$a Current elementary school education is based on the Framework education programmes for elementary education. Each educational area contains the characteristics of the educational area, the objectives of the educational area and its educational content. To evaluate the competencies and achieved goals also in physical education we need to create assessment tools which are applicable in the physical education classes and besides others regard also the sport games educational content of the elementary school curricula. The goal of the presented paper is to introduce an international network based on the MOBAK testing battery research. The battery presents one of the options how to test physical skills in elementary school physical education. In the paper we present some results of the pilot examination of the chosen elementary schools in the South-Moravian district of the Czech Republic. Based on the preliminary measurements (n357) we can conclude that our results are similar to the other network countries. We were also able to observe positive attitude toward using the MOBAK 1 testing battery by the participating teachers. As we find important to verify the battery on larger number of respondents we are working on the intensifying the international cooperation.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a pilotní projekty $7 D010865
650    12
$a tělesná výchova $7 D010806
650    _2
$a školy $7 D012574
650    12
$a motorické dovednosti $7 D009048
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a kurikulum $7 D003479
650    _2
$a pohybová aktivita $7 D009043
650    _2
$a mužské pohlaví $7 D008297
650    _2
$a ženské pohlaví $7 D005260
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    10
$a testová baterie
653    00
$a MOBAK 1
653    00
$a testování
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Vlček, Petr $7 xx0113760 $u Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
700    1_
$a Vrbas, Jaroslav $7 mzk2004148439 $u Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně
700    1_
$a Nykodým, Jiří, $d 1966- $7 mzk2005274954 $u Fakulta sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 10, č. 2 (2016), s. 164-176 $w MED00173478
910    __
$a ABA008 $b online $y 4 $z 0
990    __
$a 20170717070721 $b ABA008
991    __
$a 20190529092434 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1238327 $s 983783
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2016 $b 10 $c 2 $d 164-176 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
LZP    __
$c NLK185 $d 20190221 $a NLK 2017-33/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...