-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Motivace fanoušků fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě utkání profesionálních sportovních klubů
[Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs]
Michal Jilka, Oldřich Racek
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- fotbal * psychologie výchova MeSH
- hokej * psychologie výchova MeSH
- lidé MeSH
- profesionalita MeSH
- sporty normy výchova MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Článek se zabývá motivací spotřebitelů profesionálních sportovních klubů fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě jednotlivých utkání. I přes patrný drobný nárůst v dlouhodobé návštěvnosti u vybraných sportovních odvětvích, průměrná návštěvnost oproti zahraničním státům je výrazně nižší. Vliv na to může mít celá řada aspektů, počínaje neatraktivitou samotného utkání či hráčů, které za klub nastupují, špatně nastavená cenová politika jednotlivých klubů, nedostatečná propagace utkání, aj. Ke zjištění výsledků bylo využito především dotazníkového šetření během jednotlivých sportovních utkání, které bylo následně zpracováno a vyhodnoceno. Bylo zjištěno, že nejčastější motivací k návštěvě sportovních zápasů vybraných sportů jsou především lidé, se kterými dotyčné osoby chodí na utkání a pak také pocit odreagování se a atmosféra spojená s daným utkáním. Naopak cena vstupenky, ani osobnosti či individuality hrající za daný klub při rozhodování uživatelů nehrají výraznou roli.
The article deals with the motivation of consumers of professional sports clubs of football, hockey and floorball to visit matches. Despite the apparent small increase in long-term attendance in selected sports, the average number of visitors compared to foreign countries is significantly lower. The impact can have several aspects, ranging from the unattractive matches or the players who are playing for the club, the bad priced pricing policy of individual clubs, the lack of promotion of the match, etc. To find out the results, the questionnaire survey was used during the individual sports matches, processed and evaluated. It has been found that the most frequent motives for visiting sports matches of selected sports are primarily the people with whom the people go to the match and then the feeling of relaxation and the atmosphere associated with the given match. Ticket prices, even personalities and individuality who are playing for the club, don’t play a role in deciding process.
Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs
Citace poskytuje Crossref.org
LIteratura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19008315
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210302171600.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 190305s2018 xr d fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 0_
- $a 10.5817/StS2018-2-14 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jilka, Michal $7 xx0233644 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 245 10
- $a Motivace fanoušků fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě utkání profesionálních sportovních klubů / $c Michal Jilka, Oldřich Racek
- 246 31
- $a Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs
- 504 __
- $a LIteratura
- 520 3_
- $a Článek se zabývá motivací spotřebitelů profesionálních sportovních klubů fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě jednotlivých utkání. I přes patrný drobný nárůst v dlouhodobé návštěvnosti u vybraných sportovních odvětvích, průměrná návštěvnost oproti zahraničním státům je výrazně nižší. Vliv na to může mít celá řada aspektů, počínaje neatraktivitou samotného utkání či hráčů, které za klub nastupují, špatně nastavená cenová politika jednotlivých klubů, nedostatečná propagace utkání, aj. Ke zjištění výsledků bylo využito především dotazníkového šetření během jednotlivých sportovních utkání, které bylo následně zpracováno a vyhodnoceno. Bylo zjištěno, že nejčastější motivací k návštěvě sportovních zápasů vybraných sportů jsou především lidé, se kterými dotyčné osoby chodí na utkání a pak také pocit odreagování se a atmosféra spojená s daným utkáním. Naopak cena vstupenky, ani osobnosti či individuality hrající za daný klub při rozhodování uživatelů nehrají výraznou roli.
- 520 9_
- $a The article deals with the motivation of consumers of professional sports clubs of football, hockey and floorball to visit matches. Despite the apparent small increase in long-term attendance in selected sports, the average number of visitors compared to foreign countries is significantly lower. The impact can have several aspects, ranging from the unattractive matches or the players who are playing for the club, the bad priced pricing policy of individual clubs, the lack of promotion of the match, etc. To find out the results, the questionnaire survey was used during the individual sports matches, processed and evaluated. It has been found that the most frequent motives for visiting sports matches of selected sports are primarily the people with whom the people go to the match and then the feeling of relaxation and the atmosphere associated with the given match. Ticket prices, even personalities and individuality who are playing for the club, don’t play a role in deciding process.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 12
- $a fotbal $x psychologie $x výchova $7 D012916
- 650 12
- $a hokej $x psychologie $x výchova $7 D006688
- 650 _2
- $a profesionalita $7 D000068616
- 650 _2
- $a sporty $x normy $x výchova $7 D013177
- 700 1_
- $a Racek, Oldřich $7 _AN073751 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
- 773 0_
- $t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 12, č. 2 (2018), s. 147-156 $w MED00173478
- 856 41
- $u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20190305061116 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210228171552 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1381891 $s 1046571
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2018 $b 12 $c 2 $d 147-156 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
- LZP __
- $c NLK197 $d 20210228 $a NLK 2019-03/vt