Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Motivace fanoušků fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě utkání profesionálních sportovních klubů
[Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs]

Michal Jilka, Oldřich Racek

. 2018 ; 12 (2) : 147-156.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19008315

Článek se zabývá motivací spotřebitelů profesionálních sportovních klubů fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě jednotlivých utkání. I přes patrný drobný nárůst v dlouhodobé návštěvnosti u vybraných sportovních odvětvích, průměrná návštěvnost oproti zahraničním státům je výrazně nižší. Vliv na to může mít celá řada aspektů, počínaje neatraktivitou samotného utkání či hráčů, které za klub nastupují, špatně nastavená cenová politika jednotlivých klubů, nedostatečná propagace utkání, aj. Ke zjištění výsledků bylo využito především dotazníkového šetření během jednotlivých sportovních utkání, které bylo následně zpracováno a vyhodnoceno. Bylo zjištěno, že nejčastější motivací k návštěvě sportovních zápasů vybraných sportů jsou především lidé, se kterými dotyčné osoby chodí na utkání a pak také pocit odreagování se a atmosféra spojená s daným utkáním. Naopak cena vstupenky, ani osobnosti či individuality hrající za daný klub při rozhodování uživatelů nehrají výraznou roli.

The article deals with the motivation of consumers of professional sports clubs of football, hockey and floorball to visit matches. Despite the apparent small increase in long-term attendance in selected sports, the average number of visitors compared to foreign countries is significantly lower. The impact can have several aspects, ranging from the unattractive matches or the players who are playing for the club, the bad priced pricing policy of individual clubs, the lack of promotion of the match, etc. To find out the results, the questionnaire survey was used during the individual sports matches, processed and evaluated. It has been found that the most frequent motives for visiting sports matches of selected sports are primarily the people with whom the people go to the match and then the feeling of relaxation and the atmosphere associated with the given match. Ticket prices, even personalities and individuality who are playing for the club, don’t play a role in deciding process.

Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

LIteratura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19008315
003      
CZ-PrNML
005      
20210302171600.0
007      
cr|cn|
008      
190305s2018 xr d fs 000 0|cze||
009      
AR
024    0_
$a 10.5817/StS2018-2-14 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Jilka, Michal $7 xx0233644 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
245    10
$a Motivace fanoušků fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě utkání profesionálních sportovních klubů / $c Michal Jilka, Oldřich Racek
246    31
$a Motivation of football, ice-hockey and floorball fans to visit matches of professional sports clubs
504    __
$a LIteratura
520    3_
$a Článek se zabývá motivací spotřebitelů profesionálních sportovních klubů fotbalu, hokeje a florbalu k návštěvě jednotlivých utkání. I přes patrný drobný nárůst v dlouhodobé návštěvnosti u vybraných sportovních odvětvích, průměrná návštěvnost oproti zahraničním státům je výrazně nižší. Vliv na to může mít celá řada aspektů, počínaje neatraktivitou samotného utkání či hráčů, které za klub nastupují, špatně nastavená cenová politika jednotlivých klubů, nedostatečná propagace utkání, aj. Ke zjištění výsledků bylo využito především dotazníkového šetření během jednotlivých sportovních utkání, které bylo následně zpracováno a vyhodnoceno. Bylo zjištěno, že nejčastější motivací k návštěvě sportovních zápasů vybraných sportů jsou především lidé, se kterými dotyčné osoby chodí na utkání a pak také pocit odreagování se a atmosféra spojená s daným utkáním. Naopak cena vstupenky, ani osobnosti či individuality hrající za daný klub při rozhodování uživatelů nehrají výraznou roli.
520    9_
$a The article deals with the motivation of consumers of professional sports clubs of football, hockey and floorball to visit matches. Despite the apparent small increase in long-term attendance in selected sports, the average number of visitors compared to foreign countries is significantly lower. The impact can have several aspects, ranging from the unattractive matches or the players who are playing for the club, the bad priced pricing policy of individual clubs, the lack of promotion of the match, etc. To find out the results, the questionnaire survey was used during the individual sports matches, processed and evaluated. It has been found that the most frequent motives for visiting sports matches of selected sports are primarily the people with whom the people go to the match and then the feeling of relaxation and the atmosphere associated with the given match. Ticket prices, even personalities and individuality who are playing for the club, don’t play a role in deciding process.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    12
$a fotbal $x psychologie $x výchova $7 D012916
650    12
$a hokej $x psychologie $x výchova $7 D006688
650    _2
$a profesionalita $7 D000068616
650    _2
$a sporty $x normy $x výchova $7 D013177
700    1_
$a Racek, Oldřich $7 _AN073751 $u Fakulta sportovních studií, Masarykova univerzita, Brno
773    0_
$t Studia sportiva $x 1802-7679 $g Roč. 12, č. 2 (2018), s. 147-156 $w MED00173478
856    41
$u https://journals.muni.cz/studiasportiva/ $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20190305061116 $b ABA008
991    __
$a 20210228171552 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1381891 $s 1046571
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2018 $b 12 $c 2 $d 147-156 $i 1802-7679 $m Studia Sportiva $x MED00173478
LZP    __
$c NLK197 $d 20210228 $a NLK 2019-03/vt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...