-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Rytmické cítění u studentů UK FTVS a jeho posouzení v praxi
[Sense of rhythm at students of UK FTVS and its assessment in practice]
A. Kašparová, V. Novotná
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- hudba psychologie MeSH
- lidé MeSH
- pohyb fyziologie MeSH
- tanec fyziologie výchova MeSH
- tělesná výchova * metody MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Cílem příspěvku je představit prvotní poznatky z výzkumu disertační práce zaměřené na vytvoření souboru testů ověřujících rytmické schopnosti studentů vysokých škol v oblasti Tělesná výchova a sport. Testy vycházejí z obsahu potřebných kompetencí budoucích pedagogů. V disertační práci bude realizován menší rozsah výzkumu, který bude tvořit základ pro možnou budoucí standardizaci testové baterie rytmických schopností. První použití testové baterie v praxi proběhlo ve výuce studentů 2. ročníků TVS UK FTVS v rámci semestrálního předmětu Rytmické gymnastiky. Realizace testů odkryla a poukázala na limity, na jejichž základě je žádoucí úprava testové baterie takovým způsobem, aby mohla být používána v běžné praxi. Parametry úloh a jednotlivých testů vycházejí z výstupů učení, tedy kompetencí, jež jsou očeká- vány od pedagogů a trenérů v oblasti osvojování dovedností při realizaci optimálního spojování pohybu s hudbou. Výsledky testů rytmických schopností budou statisticky zpracovány z důvodu možné re- dukce baterie testů a ověření nepřekrývání testů při posuzování jednotlivých komponent rytmických a hudebně-pohybových schopností.
The aim of the paper is to present the initial findings from the research of the dissertation aiming at the creation of a set of tests that verify the rhythmic abilities of undergraduate students in the field of Physical Education and Sports. The tests are based on the content of the necessary competencies of future teachers. In the dissertation thesis, a small scale of research will be realized, which will form the basis for possible future standardization of the rhythmic abilities test battery. The first use of the test battery in practice took place in the 2nd year of TVS UK FTVS students within the semester course Rhythmic gymnastics. Testing revealed and pointed to the limits on which it is desirable to modify the test battery in such a way that it can be used in common practice. Task and individual test parameters are based on learning outcomes, which are the competencies expected from teachers and trainers in the area of skills acquisition in realizing the optimal blending of motion and music. The results of the rhythmic abilities tests will be statistically processed due to the possible reduction of the test battery and the verification of the non-overlapping of the tests when assessing the individual components of the rhythmical and musical-motion abilities.
Sense of rhythm at students of UK FTVS and its assessment in practice
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19050333
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20241204142611.0
- 007
- ta
- 008
- 200320s2019 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $2 doi $a 10.32725/sk.2019.032
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kašparová, Alena $7 xx0246058 $u Univerzita Karlova v Praze, FTVS, Katedra gymnastiky
- 245 10
- $a Rytmické cítění u studentů UK FTVS a jeho posouzení v praxi / $c A. Kašparová, V. Novotná
- 246 31
- $a Sense of rhythm at students of UK FTVS and its assessment in practice
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Cílem příspěvku je představit prvotní poznatky z výzkumu disertační práce zaměřené na vytvoření souboru testů ověřujících rytmické schopnosti studentů vysokých škol v oblasti Tělesná výchova a sport. Testy vycházejí z obsahu potřebných kompetencí budoucích pedagogů. V disertační práci bude realizován menší rozsah výzkumu, který bude tvořit základ pro možnou budoucí standardizaci testové baterie rytmických schopností. První použití testové baterie v praxi proběhlo ve výuce studentů 2. ročníků TVS UK FTVS v rámci semestrálního předmětu Rytmické gymnastiky. Realizace testů odkryla a poukázala na limity, na jejichž základě je žádoucí úprava testové baterie takovým způsobem, aby mohla být používána v běžné praxi. Parametry úloh a jednotlivých testů vycházejí z výstupů učení, tedy kompetencí, jež jsou očeká- vány od pedagogů a trenérů v oblasti osvojování dovedností při realizaci optimálního spojování pohybu s hudbou. Výsledky testů rytmických schopností budou statisticky zpracovány z důvodu možné re- dukce baterie testů a ověření nepřekrývání testů při posuzování jednotlivých komponent rytmických a hudebně-pohybových schopností.
- 520 9_
- $a The aim of the paper is to present the initial findings from the research of the dissertation aiming at the creation of a set of tests that verify the rhythmic abilities of undergraduate students in the field of Physical Education and Sports. The tests are based on the content of the necessary competencies of future teachers. In the dissertation thesis, a small scale of research will be realized, which will form the basis for possible future standardization of the rhythmic abilities test battery. The first use of the test battery in practice took place in the 2nd year of TVS UK FTVS students within the semester course Rhythmic gymnastics. Testing revealed and pointed to the limits on which it is desirable to modify the test battery in such a way that it can be used in common practice. Task and individual test parameters are based on learning outcomes, which are the competencies expected from teachers and trainers in the area of skills acquisition in realizing the optimal blending of motion and music. The results of the rhythmic abilities tests will be statistically processed due to the possible reduction of the test battery and the verification of the non-overlapping of the tests when assessing the individual components of the rhythmical and musical-motion abilities.
- 650 17
- $a tělesná výchova $x metody $7 D010806 $2 czmesh
- 650 _7
- $a pohyb $x fyziologie $7 D009068 $2 czmesh
- 650 _7
- $a hudba $x psychologie $7 D009146 $2 czmesh
- 650 _7
- $a tanec $x fyziologie $x výchova $7 D003615 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Novotná, Viléma, $d 1950- $7 xx0001608 $u Univerzita Karlova v Praze, FTVS, Katedra gymnastiky
- 773 0_
- $t Studia Kinantropologia $x 1213-2101 $g Roč. 20, č. 1 (2019), s. 35-40 $w MED00177467
- 856 41
- $u https://sk.pf.jcu.cz/contents/stk/2019/01.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2658 $c 868 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20200319161534 $b ABA008
- 991 __
- $a 20241204142605 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1503923 $s 1089125
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2019 $b 20 $c 1 $d 35-40 $i 1213-2101 $m Studia Kinantropologia $x MED00177467
- LZP __
- $c NLK125 $d 20220726 $a NLK 2020-12/dk