-
Something wrong with this record ?
Specifika práce logopeda s dětmi s těžkým sluchovým postižením a s dětmi s kochleárním implantátem
[Therapeutic specifics of children with severe hearing impairments and children with cochlear implants]
Naděžda Grznárová
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Early Diagnosis MeSH
- Child MeSH
- Respiration MeSH
- Deafness therapy MeSH
- Speech-Language Pathology * methods MeSH
- Cochlear Implants * MeSH
- Humans MeSH
- Hearing Disorders therapy MeSH
- Vision, Ocular MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
Sluchové postižení je jedním z nejrozšířenějších somaticko-funkčních postižení (Horáková, 2012). Protože je sluchové vnímání klíčové pro rozvoj mluvené řeči, jsou děti se sluchovým postižením od raného věku v péči klinických logopedů a speciálních pedagogů - logopedů, surdopedů. Cílem tohoto článku je nabídnou vhled do specifik práce logopeda, surdopeda - speciálního pedagoga s dětmi s těžkým sluchovým postižením. Z této skupiny pak vyčleníme tu část dětí, která byla zoperována kochleárním implantátem, a budeme se jí věnovat ve speciální kapitole.
Hearing loss is one of the most common somatic-functional impairments (Horáková, 2012). Because hearing perception is key to the development of the spoken language, children with hearing impairments are in the care of clinicians - Speech-Language Pathologists or Special Educators - Speech Therapists/Deaf Educators. This article aims to offer insight into the specifics of the job of a Speech Therapist/Deaf Educator with children with severe hearing impairments. From this group, we then separate the category of children operated on with cochlear implants. This is dealt with in a specific chapter.
Therapeutic specifics of children with severe hearing impairments and children with cochlear implants
References provided by Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21004354
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210815112006.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 210210s2020 xr c f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.36833/lkl.2020.038 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Grznárová, Naděžda, $u Mateřská škola a Speciálně pedagogické centrum Jihlava, p. o., Jihlava; Soukromá logopedická poradna Svět logopedie $d 1977- $7 xx0259505
- 245 10
- $a Specifika práce logopeda s dětmi s těžkým sluchovým postižením a s dětmi s kochleárním implantátem / $c Naděžda Grznárová
- 246 31
- $a Therapeutic specifics of children with severe hearing impairments and children with cochlear implants
- 520 3_
- $a Sluchové postižení je jedním z nejrozšířenějších somaticko-funkčních postižení (Horáková, 2012). Protože je sluchové vnímání klíčové pro rozvoj mluvené řeči, jsou děti se sluchovým postižením od raného věku v péči klinických logopedů a speciálních pedagogů - logopedů, surdopedů. Cílem tohoto článku je nabídnou vhled do specifik práce logopeda, surdopeda - speciálního pedagoga s dětmi s těžkým sluchovým postižením. Z této skupiny pak vyčleníme tu část dětí, která byla zoperována kochleárním implantátem, a budeme se jí věnovat ve speciální kapitole.
- 520 9_
- $a Hearing loss is one of the most common somatic-functional impairments (Horáková, 2012). Because hearing perception is key to the development of the spoken language, children with hearing impairments are in the care of clinicians - Speech-Language Pathologists or Special Educators - Speech Therapists/Deaf Educators. This article aims to offer insight into the specifics of the job of a Speech Therapist/Deaf Educator with children with severe hearing impairments. From this group, we then separate the category of children operated on with cochlear implants. This is dealt with in a specific chapter.
- 650 12
- $a klinická logopedie $x metody $7 D013066
- 650 _2
- $a hluchota $x terapie $7 D003638
- 650 12
- $a kochleární implantáty $7 D003054
- 650 _2
- $a poruchy sluchu $x terapie $7 D006311
- 650 _2
- $a časná diagnóza $7 D042241
- 650 _2
- $a zrak $7 D014785
- 650 _2
- $a dýchání $7 D012119
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 773 0_
- $t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 4, č. 2 (2020), s. 44-50 $w MED00206074
- 856 41
- $u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-202002-0008_therapeutic-specifics-of-children-with-severe-hearing-impairments-and-children-with-cochlear-implants.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210210 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210808111952 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1620459 $s 1124668
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2020 $b 4 $c 2 $d 44-50 $e 20201214 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
- LZP __
- $c NLK183 $d 20210725 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20210210