Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Služby pro lidi se smyslovým postižením: rozdíly mezi nabídkou a poptávkou
[Services for People with Sensory Impairment: Differences between Supply and Demand]

Daniela Jaklová Střihavková

. 2020 ; 20 (6) : 107-121.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc21022072

CÍLE: Text zjišťuje, v čem se liší a v čem se podobají představy lidí se smyslovým postižením o poptávce po sociálních službách a představy poskytovatelů služeb o nabídce sociálních služeb pro lidi se smyslovým postižením. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Klíčovým konceptem je představa o poptávce po službách a jejich nabídce. Poptávce po službách rozumím jako představě o vlastních potřebách, o činnosti vedoucí k uspokojení potřeb, o způsobu zjišťování přiměřenosti nabízené služby a o zkušenosti s činností, která se prakticky vykonává. Nabídku definuji analogicky. METODY: Ve výzkumu využívám metody strukturovaného rozhovoru a focus group. VÝSLEDKY: Lidé se zrakovým postižením formulují své potřeby hlavně v oblasti styku s vidící většinou. Činnosti vedoucí k naplnění potřeb chápou jako cílené na většinovou vidící společnost. Poskytovatelé služeb pro lidi se zrakovým postižením vidí potřeby klientů hlavně jako přímé a nepřímé důsledky jejich postižení. Naplňování potřeb je realizováno uvnitř pomáhajících organizací, směrováno na lidi postižením zraku. Lidé s postižením sluchu jmenovali hlavně potřebu komunikace se slyšícími. Pomáhající popisovali širokou škálu potřeb a aktivit, která se velmi podobala potřebám popsaným poskytovateli služeb pro lidi s postižením zraku. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Sociální pracovníci by se měli nyní zaměřit na pomoc klientům v interakci s dalšími subjekty i ve chvíli, kdy to zahrnuje vyjednávání s těmito subjekty.

OBJECTIVES: The paper looks at the ideas of people with sensory impairment with regards to their demand for social services as compared to the ideas of providers about the supply of these services. THEORETICAL BASE: The key concept is the idea about the demand for services and their supply. METHODS: The structured interview and focus group were used for the research. OUTCOMES: The people with visual impairment formulate their needs and activities leading to the satisfaction of these needs in the area of their contact with the seeing majority. The providers of services for people with visual impairment see the needs of their clients mainly as the direct or indirect consequences of their impairment. The fulfillment of the needs is realized within the helping organizations and is targeted at people with visual impairment. People with hearing impairment similarly expressed mainly the need for communication with hearing people. Helpers described a broad scale of needs and activities, which was similar to that described by the providers of services for people with visual impairment. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Social workers should focus on helping their clients with social interaction with other bodies, especially when this includes negotiation with them.

Services for People with Sensory Impairment: Differences between Supply and Demand

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc21022072
003      
CZ-PrNML
005      
20210914102154.0
007      
ta
008      
210830s2020 xr f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Jaklová Střihavková, Daniela $7 xx0264010 $u Katedra sociální politiky a sociální práce Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity
245    10
$a Služby pro lidi se smyslovým postižením: rozdíly mezi nabídkou a poptávkou / $c Daniela Jaklová Střihavková
246    31
$a Services for People with Sensory Impairment: Differences between Supply and Demand
504    __
$a Literatura
520    3_
$a CÍLE: Text zjišťuje, v čem se liší a v čem se podobají představy lidí se smyslovým postižením o poptávce po sociálních službách a představy poskytovatelů služeb o nabídce sociálních služeb pro lidi se smyslovým postižením. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Klíčovým konceptem je představa o poptávce po službách a jejich nabídce. Poptávce po službách rozumím jako představě o vlastních potřebách, o činnosti vedoucí k uspokojení potřeb, o způsobu zjišťování přiměřenosti nabízené služby a o zkušenosti s činností, která se prakticky vykonává. Nabídku definuji analogicky. METODY: Ve výzkumu využívám metody strukturovaného rozhovoru a focus group. VÝSLEDKY: Lidé se zrakovým postižením formulují své potřeby hlavně v oblasti styku s vidící většinou. Činnosti vedoucí k naplnění potřeb chápou jako cílené na většinovou vidící společnost. Poskytovatelé služeb pro lidi se zrakovým postižením vidí potřeby klientů hlavně jako přímé a nepřímé důsledky jejich postižení. Naplňování potřeb je realizováno uvnitř pomáhajících organizací, směrováno na lidi postižením zraku. Lidé s postižením sluchu jmenovali hlavně potřebu komunikace se slyšícími. Pomáhající popisovali širokou škálu potřeb a aktivit, která se velmi podobala potřebám popsaným poskytovateli služeb pro lidi s postižením zraku. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Sociální pracovníci by se měli nyní zaměřit na pomoc klientům v interakci s dalšími subjekty i ve chvíli, kdy to zahrnuje vyjednávání s těmito subjekty.
520    9_
$a OBJECTIVES: The paper looks at the ideas of people with sensory impairment with regards to their demand for social services as compared to the ideas of providers about the supply of these services. THEORETICAL BASE: The key concept is the idea about the demand for services and their supply. METHODS: The structured interview and focus group were used for the research. OUTCOMES: The people with visual impairment formulate their needs and activities leading to the satisfaction of these needs in the area of their contact with the seeing majority. The providers of services for people with visual impairment see the needs of their clients mainly as the direct or indirect consequences of their impairment. The fulfillment of the needs is realized within the helping organizations and is targeted at people with visual impairment. People with hearing impairment similarly expressed mainly the need for communication with hearing people. Helpers described a broad scale of needs and activities, which was similar to that described by the providers of services for people with visual impairment. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Social workers should focus on helping their clients with social interaction with other bodies, especially when this includes negotiation with them.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    12
$a sociální práce $7 D012947
650    _2
$a sluchově postižení $7 D019986
650    _2
$a zrakově postižení $7 D019987
650    _2
$a uspokojení potřeb $7 D012527
650    12
$a odhad potřeb $7 D020380
650    _2
$a kvalitativní výzkum $7 D036301
773    0_
$t Sociální práce $x 1213-6204 $g Roč. 20, č. 6 (2020), s. 107-121 $w MED00011100
856    41
$u https://socialniprace.cz/wp-content/uploads/2023/01/SP6_2020web-1.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4115 $c 1227 a $y p $z 0
990    __
$a 20191003104149 $b ABA008
991    __
$a 20210914102150 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1691458 $s 1142544
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2020 $b 20 $c 6 $d 107-121 $i 1213-6204 $m Sociální práce $x MED00011100
LZP    __
$c NLK109 $d 20210908 $a NLK 2021-08/jt

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...