Detail
Článek
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vliv hiporehabilitace na rozvoj komunikačních schopností dětí s neurovývojovými poruchami
[Effect of equine-facilitated intervention on the development of communication skills in children with neurodevelopmental disorders]

Viola Jónová, Markéta Janatová, Lucie Hovorková, Xenia Svobodová

. 2021 ; 5 (2) : 30-36. [pub] 20211214

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22000300

Hiporehabilitace zastřešuje aktivity a terapie v oblastech, ve kterých se setkává kůň a člověk se zdravotním či sociálním znevýhodněním nebo se specifickými potřebami. Intervence může být zaměřena na oblast motorickou, psychickou, sociální nebo vzdělávací v závislosti na cíli hiporehabilitace u individuálního klienta. Propojením logopedie a hiporehabilitace dochází ke komplexnímu působení na klienta s narušenou komunikační schopností za pomoci koní, poníků a souvisejících aktivit. Hiporehabilitace může být individuální nebo skupinová, v některých hiporehabilitačních programech jsou zapojováni také rodinní příslušníci a pečující osoby. Ve studiích efektu hiporehabilitace byl pozorován pozitivní efekt hiporehabilitace kromě motorických funkcí také na pozornost, hyperaktivitu, rozvoji slovní zásoby, sociální interakci a komunikaci, facilitaci zrakového kontaktu a zlepšení jazykových schopností. Při vhodné volbě cíle a metod intervence může hiporehabilitace podpořit zlepšení stavu klientů v rozsahu jejich funkčního potenciálu a zvýšit tak kvalitu jejich života.

Equine-facilitated intervention encompasses activities and therapies in areas where the horse and the person with health or social disadvantages or special needs meet. The intervention may focus on motor, psychological, social or educational areas, depending on the individual client's equine-facilitated intervention goals. By combining Speech Therapy and equine-facilitated intervention, a comprehensive intervention is provided for the client with impaired communication skills, by utilising horses, ponies and related activities. The equine-facilitated intervention can be individual or group, and some equine-facilitated intervention programmes also involve family members and caregivers. In studies of the effect of equine-facilitated intervention on children with neurodevelopmental disorders, positive effects of equine-facilitated intervention have been observed on attention, hyperactivity, vocabulary development, social interaction, communication, facilitation of eye contact and improved language skills, in addition to motor function. With the appropriate choice of intervention goals and methods, equine-facilitated intervention can promote improvement in clients' condition to the extent of their functional potential and thus enhance quality of their life.

Effect of equine-facilitated intervention on the development of communication skills in children with neurodevelopmental disorders

Varia

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22000300
003      
CZ-PrNML
005      
20220126164000.0
007      
cr|cn|
008      
220105s2021 xr ca f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36833/lkl.2021.028 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Jónová, Viola $u Horticon, z. s., Velká Rovná 20, Pacov $7 xx0268099
245    10
$a Vliv hiporehabilitace na rozvoj komunikačních schopností dětí s neurovývojovými poruchami / $c Viola Jónová, Markéta Janatová, Lucie Hovorková, Xenia Svobodová
246    31
$a Effect of equine-facilitated intervention on the development of communication skills in children with neurodevelopmental disorders
500    __
$a Varia
520    3_
$a Hiporehabilitace zastřešuje aktivity a terapie v oblastech, ve kterých se setkává kůň a člověk se zdravotním či sociálním znevýhodněním nebo se specifickými potřebami. Intervence může být zaměřena na oblast motorickou, psychickou, sociální nebo vzdělávací v závislosti na cíli hiporehabilitace u individuálního klienta. Propojením logopedie a hiporehabilitace dochází ke komplexnímu působení na klienta s narušenou komunikační schopností za pomoci koní, poníků a souvisejících aktivit. Hiporehabilitace může být individuální nebo skupinová, v některých hiporehabilitačních programech jsou zapojováni také rodinní příslušníci a pečující osoby. Ve studiích efektu hiporehabilitace byl pozorován pozitivní efekt hiporehabilitace kromě motorických funkcí také na pozornost, hyperaktivitu, rozvoji slovní zásoby, sociální interakci a komunikaci, facilitaci zrakového kontaktu a zlepšení jazykových schopností. Při vhodné volbě cíle a metod intervence může hiporehabilitace podpořit zlepšení stavu klientů v rozsahu jejich funkčního potenciálu a zvýšit tak kvalitu jejich života.
520    9_
$a Equine-facilitated intervention encompasses activities and therapies in areas where the horse and the person with health or social disadvantages or special needs meet. The intervention may focus on motor, psychological, social or educational areas, depending on the individual client's equine-facilitated intervention goals. By combining Speech Therapy and equine-facilitated intervention, a comprehensive intervention is provided for the client with impaired communication skills, by utilising horses, ponies and related activities. The equine-facilitated intervention can be individual or group, and some equine-facilitated intervention programmes also involve family members and caregivers. In studies of the effect of equine-facilitated intervention on children with neurodevelopmental disorders, positive effects of equine-facilitated intervention have been observed on attention, hyperactivity, vocabulary development, social interaction, communication, facilitation of eye contact and improved language skills, in addition to motor function. With the appropriate choice of intervention goals and methods, equine-facilitated intervention can promote improvement in clients' condition to the extent of their functional potential and thus enhance quality of their life.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    12
$a terapie využívající koní $x metody $7 D056147
650    _2
$a klinická logopedie $7 D013066
650    _2
$a neurovývojové poruchy $x rehabilitace $7 D065886
700    1_
$a Janatová, Markéta, $u 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy, Praha 2 $d 1982- $7 xx0230163
700    1_
$a Hovorková, Lucie $u Horticon, z. s., Velká Rovná 20, Pacov $7 xx0268100
700    1_
$a Svobodová, Xenia, $u Kamenitý vrch, z. s., V Potocích ev. č 318, Černolice $d 1952- $7 xx0078215
773    0_
$t Listy klinické logopedie $x 2570-6179 $g Roč. 5, č. 2 (2021), s. 30-36 $w MED00206074
856    41
$u https://casopis.aklcr.cz/en/artkey/lkl-202102-0005_the-effect-of-equine-facilitated-intervention-on-the-development-of-communication-skills-in-children-with-neuro.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y p $z 0
990    __
$a 20220105 $b ABA008
991    __
$a 20220126163955 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1743687 $s 1151445
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2021 $b 5 $c 2 $d 30-36 $e 20211214 $i 2570-6179 $m Listy klinické logopedie $x MED00206074
LZP    __
$c NLK109 $d 20220126 $b NLK111 $a Actavia-MED00206074-20220105

Citační ukazatele

Nahrávání dat...

Možnosti archivace

Nahrávání dat...