Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Nursing students' communication attitudes: the effectiveness of an educational intervention and clinical-internships [Komunikační postoje studentů ošetřovatelství: efektivita edukační intervence a klinických stáží]

Paolo Ferrara, Anne Destrebecq, Mauro Parozzi, Paolo Formenti, Stefano Terzoni

. 2022 ; 24 (2) : 109-113. [pub] 20220615

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu hodnotící studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22016676

Úvod: Efektivní komunikace má pro studenty ošetřovatelství prvořadý význam a pozitivní přístup k učení může vést k dosažení efektivních komunikačních dovedností. Cíl: Cílem této studie bylo zhodnotit vliv konkrétního komunikačního vzdělávacího kurzu a zkušenosti z klinické praxe na postoje studentů ošetřovatelství k efektivní komunikaci. Metody: Byl použit design studie před-po. Komunikační postoj jsme hodnotili pomocí italské verze škály komunikačních dovedností Attitude Scale (I-CSAS). Škála byla předložena před zahájením nové vzdělávací intervence komunikačních dovedností (T0), jeden měsíc po ukončení intervence (T1) a po klinické stáži (T2). Výsledky: The Positive Attitude Scale (PAS) byla 53,9 ± 5,3 u T0, zatímco Negative Attitude Scale (NAS) byla 26,9 ± 5,0. Skóre PAS se zvýšilo měsíc po edukační intervenci (T1) (Me = 55,8 ± 5,1, p = 0,058) a po zkušenostech ze stáže (T2) (57,2 ± 4,5, p = 1,243), zatímco průměrné skóre NAS se snížilo (24,0 ± 4,5 u T1, p = 0,0002, a 23,5 ± 3,7 u T2, p = 0,1120). Závěr: Naše výsledky naznačují, že strukturovaná edukační intervence může výrazně zlepšit postoje studentů a že následný klinický výcvik pomáhá upevnit dosažené úrovně.

Introduction: Effective communication is of paramount importance for nursing students, and having positive attitudes towards learning can result in the achievement of effective communication skills. Objective: The aim of this study was to assess the impact of a specific communication educational course and an experience of clinical internship on nursing students' attitudes toward effective communication. Methods: A before-after study design was used. We evaluated communication attitude using the Italian version of the Communication skills Attitude Scale (I-CSAS). The scale was submitted before starting a new Communication Skills educational intervention (T0), one month after the end of the intervention (T1), and after the clinical internship (T2). Results: The Positive Attitude Scale (PAS) was 53.9 ± 5.3 at T0, while the Negative Attitude Scale (NAS) was 26.9 ± 5.0. PAS scores increased one month after the educational intervention (T1) (Me = 55.8 ± 5.1, p = 0.058) and after the internship experience (T2) (57.2 ± 4.5, p = 1.243), while the NAS's average scores decreased (24.0 ± 4.5 at T1, p = 0.0002, and 23.5 ± 3.7 at T2, p = 0.1120). Conclusions: Our results suggest that a structured educational intervention can significantly improve student attitudes, and that subsequent clinical training helps to consolidate the levels achieved.

Komunikační postoje studentů ošetřovatelství: efektivita edukační intervence a klinických stáží

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22016676
003      
CZ-PrNML
005      
20220824135007.0
007      
ta
008      
220715s2022 xr f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2022.009 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Ferrara, Paolo $u ASST Santi Paolo e Carlo, San Paolo Bachelor School of Nursing, Milan, Italy
245    10
$a Nursing students' communication attitudes: the effectiveness of an educational intervention and clinical-internships / $c Paolo Ferrara, Anne Destrebecq, Mauro Parozzi, Paolo Formenti, Stefano Terzoni
246    31
$a Komunikační postoje studentů ošetřovatelství: efektivita edukační intervence a klinických stáží
520    3_
$a Úvod: Efektivní komunikace má pro studenty ošetřovatelství prvořadý význam a pozitivní přístup k učení může vést k dosažení efektivních komunikačních dovedností. Cíl: Cílem této studie bylo zhodnotit vliv konkrétního komunikačního vzdělávacího kurzu a zkušenosti z klinické praxe na postoje studentů ošetřovatelství k efektivní komunikaci. Metody: Byl použit design studie před-po. Komunikační postoj jsme hodnotili pomocí italské verze škály komunikačních dovedností Attitude Scale (I-CSAS). Škála byla předložena před zahájením nové vzdělávací intervence komunikačních dovedností (T0), jeden měsíc po ukončení intervence (T1) a po klinické stáži (T2). Výsledky: The Positive Attitude Scale (PAS) byla 53,9 ± 5,3 u T0, zatímco Negative Attitude Scale (NAS) byla 26,9 ± 5,0. Skóre PAS se zvýšilo měsíc po edukační intervenci (T1) (Me = 55,8 ± 5,1, p = 0,058) a po zkušenostech ze stáže (T2) (57,2 ± 4,5, p = 1,243), zatímco průměrné skóre NAS se snížilo (24,0 ± 4,5 u T1, p = 0,0002, a 23,5 ± 3,7 u T2, p = 0,1120). Závěr: Naše výsledky naznačují, že strukturovaná edukační intervence může výrazně zlepšit postoje studentů a že následný klinický výcvik pomáhá upevnit dosažené úrovně.
520    9_
$a Introduction: Effective communication is of paramount importance for nursing students, and having positive attitudes towards learning can result in the achievement of effective communication skills. Objective: The aim of this study was to assess the impact of a specific communication educational course and an experience of clinical internship on nursing students' attitudes toward effective communication. Methods: A before-after study design was used. We evaluated communication attitude using the Italian version of the Communication skills Attitude Scale (I-CSAS). The scale was submitted before starting a new Communication Skills educational intervention (T0), one month after the end of the intervention (T1), and after the clinical internship (T2). Results: The Positive Attitude Scale (PAS) was 53.9 ± 5.3 at T0, while the Negative Attitude Scale (NAS) was 26.9 ± 5.0. PAS scores increased one month after the educational intervention (T1) (Me = 55.8 ± 5.1, p = 0.058) and after the internship experience (T2) (57.2 ± 4.5, p = 1.243), while the NAS's average scores decreased (24.0 ± 4.5 at T1, p = 0.0002, and 23.5 ± 3.7 at T2, p = 0.1120). Conclusions: Our results suggest that a structured educational intervention can significantly improve student attitudes, and that subsequent clinical training helps to consolidate the levels achieved.
650    17
$a studium ošetřovatelství $7 D004506 $2 czmesh
650    _7
$a kurzy a stáže v nemocnici $7 D007396 $2 czmesh
650    _7
$a vyučování $7 D013663 $2 czmesh
650    _7
$a kurikulum $7 D003479 $2 czmesh
650    17
$a komunikace $7 D003142 $2 czmesh
650    _7
$a postoj $7 D001290 $2 czmesh
650    _7
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795 $2 czmesh
650    _7
$a studenti ošetřovatelství $x psychologie $7 D013338 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
655    _7
$a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
700    1_
$a Destrebecq, Anne $u University of Milan, Nursing Science, Milan, Italy
700    1_
$a Parozzi, Mauro $u ASST Santi Paolo e Carlo, San Paolo Bachelor School of Nursing, Milan, Italy
700    1_
$a Formenti, Paolo $u ASST Santi Paolo e Carlo, San Paolo Teaching Hospital, Emergency Department, Milan, Italy
700    1_
$a Terzoni, Stefano $u ASST Santi Paolo e Carlo, San Paolo Bachelor School of Nursing, Milan, Italy
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 2 (2022), s. 109-113 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202202-0002_komunikacni-postoje-studentu-osetrovatelstvi-efektivita-edukacni-intervence-a-klinickych-stazi.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
990    __
$a 20220715 $b ABA008
991    __
$a 20220824135002 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1827365 $s 1167918
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 24 $c 2 $d 109-113 $e 20220615 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK120 $d 20220824 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220715

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...