-
Something wrong with this record ?
Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ
[Application of support measures in the education of pupils with dysgraphia from the perspective of teachers at the second stage of basic school]
Eliška Smíšková
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Agraphia * MeSH
- Child MeSH
- Humans MeSH
- Education MeSH
- Teaching MeSH
- Research MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Humans MeSH
Článek je zaměřen na problematiku aplikace podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitelů. Představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. K získání dat v rámci kvalitativního výzkumu byla využita metoda polostrukturovaných rozhovorů s šesti pedagogy základních škol. Podle výsledků jsou využívána podpůrná opatření především v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam je přikládán i spolupráci s rodinou žáka s dysgrafií.
The article is focused on the issue of the application of supportive measures in the education of pupils with dysgraphia from the perspective of teachers at the second stage of basic school. It describes the results of research aimed at formulating recommendations to help teachers improve the support provided to pupils with dysgraphia. To obtain the data, as part of the qualitative research, a method of semi-structured interviews with six basic school teachers was used. On the basis of the interviews, recommendations that can be used in practice are formulated. According to the results, support measures are used mainly in the field of the organisation of teaching, the methods and forms of teaching, and assessment, while great importance is also attached to cooperation with the family of a pupil with dysgraphia.
Application of support measures in the education of pupils with dysgraphia from the perspective of teachers at the second stage of basic school
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc23008625
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20231002171123.0
- 007
- ta
- 008
- 230629s2022 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Smíšková, Eliška $7 xx0303369 $u Pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 7 a 8
- 245 10
- $a Aplikace podpůrných opatření ve vzdělávání žáků s dysgrafií z pohledu učitele na 2. stupni ZŠ / $c Eliška Smíšková
- 246 31
- $a Application of support measures in the education of pupils with dysgraphia from the perspective of teachers at the second stage of basic school
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Článek je zaměřen na problematiku aplikace podpůrných opatření u žáků s dysgrafií na 2. stupni základní školy z pohledu učitelů. Představuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo formulovat doporučení, která pomohou zlepšit učitelům podporu poskytovanou žákům s dysgrafií. K získání dat v rámci kvalitativního výzkumu byla využita metoda polostrukturovaných rozhovorů s šesti pedagogy základních škol. Podle výsledků jsou využívána podpůrná opatření především v oblasti organizace výuky, metod a forem výuky a v oblasti hodnocení. Velký význam je přikládán i spolupráci s rodinou žáka s dysgrafií.
- 520 9_
- $a The article is focused on the issue of the application of supportive measures in the education of pupils with dysgraphia from the perspective of teachers at the second stage of basic school. It describes the results of research aimed at formulating recommendations to help teachers improve the support provided to pupils with dysgraphia. To obtain the data, as part of the qualitative research, a method of semi-structured interviews with six basic school teachers was used. On the basis of the interviews, recommendations that can be used in practice are formulated. According to the results, support measures are used mainly in the field of the organisation of teaching, the methods and forms of teaching, and assessment, while great importance is also attached to cooperation with the family of a pupil with dysgraphia.
- 650 _7
- $a dítě $7 D002648 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 650 17
- $a agrafie $7 D000381 $2 czmesh
- 650 _7
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493 $2 czmesh
- 650 _7
- $a vyučování $7 D013663 $2 czmesh
- 650 _7
- $a výzkum $7 D012106 $2 czmesh
- 773 0_
- $t Speciální pedagogika $x 1211-2720 $g Roč. 32, č. 1-2 (2022), s. 109-116 $w MED00011232
- 856 41
- $u https://drive.google.com/file/d/17ctiwHrOMw6cLKEscx1wKsDd1EjuVa8G/view $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1676 $c 732 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20220707123943 $b ABA008
- 991 __
- $a 20231002171247 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1951147 $s 1194881
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2022 $b 32 $c 1-2 $d 109-116 $i 1211-2720 $m Speciální pedagogika $x MED00011232
- LZP __
- $c NLK109 $d 20231002 $a NLK 2023-05/kč