-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS
[Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS]
Petra Kacafírková
Status minimální Jazyk čeština Země Česko
Digitální knihovna NLK
Zdroj
NLK
Open Access Digital Library
od 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2007
Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka – studenty Pedagogické fakulty – a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.
This study examines Foreign Language Classroom Anxiety (specifically in English language classes) among 117 students at Charles University in Prague. It aims to determine whether there is a difference in the level of anxiety between future English language teachers – students of the Faculty of Education and those majoring in other disciplines and whether there are gender differences in experienced anxiety. The measurement utilises the Czech adaptation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which assesses specific aspects of anxiety such as communication apprehension, fear of negative evaluation, and test anxiety. Results indicate high reliability of the adapted scale (Cronbach's alpha = 0.92) and suggest no statistically significant difference in the level of anxiety between students of English and students of other disciplines. Furthermore, a statistically significant difference in anxiety levels was found between genders, with higher anxiety observed in women. The study underscores the complexity of language anxiety and its potential impact on academic performance, which has important implications for pedagogical practice.
Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc25006313
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20250302120129.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 250227s2024 xr fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.29364/epsy.502 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kacafírková, Petra $7 ola2015894090 $u Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně- humanitní a pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, Liberec
- 245 10
- $a Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS / $c Petra Kacafírková
- 246 31
- $a Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka – studenty Pedagogické fakulty – a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.
- 520 9_
- $a This study examines Foreign Language Classroom Anxiety (specifically in English language classes) among 117 students at Charles University in Prague. It aims to determine whether there is a difference in the level of anxiety between future English language teachers – students of the Faculty of Education and those majoring in other disciplines and whether there are gender differences in experienced anxiety. The measurement utilises the Czech adaptation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which assesses specific aspects of anxiety such as communication apprehension, fear of negative evaluation, and test anxiety. Results indicate high reliability of the adapted scale (Cronbach's alpha = 0.92) and suggest no statistically significant difference in the level of anxiety between students of English and students of other disciplines. Furthermore, a statistically significant difference in anxiety levels was found between genders, with higher anxiety observed in women. The study underscores the complexity of language anxiety and its potential impact on academic performance, which has important implications for pedagogical practice.
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 18, č. 2 (2024), s. 54-62 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/Kacafirkova.pdf $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20250227135225 $b ABA008
- 991 __
- $a 20250302122213 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 2275747 $s 1243365
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2024 $b 18 $c 2 $d 54-62 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $a NLK 2025-08/dk