Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS
[Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS]

Petra Kacafírková

. 2024 ; 18 (2) : 54-62.

Status minimální Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc25006313

Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka – studenty Pedagogické fakulty – a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.

This study examines Foreign Language Classroom Anxiety (specifically in English language classes) among 117 students at Charles University in Prague. It aims to determine whether there is a difference in the level of anxiety between future English language teachers – students of the Faculty of Education and those majoring in other disciplines and whether there are gender differences in experienced anxiety. The measurement utilises the Czech adaptation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which assesses specific aspects of anxiety such as communication apprehension, fear of negative evaluation, and test anxiety. Results indicate high reliability of the adapted scale (Cronbach's alpha = 0.92) and suggest no statistically significant difference in the level of anxiety between students of English and students of other disciplines. Furthermore, a statistically significant difference in anxiety levels was found between genders, with higher anxiety observed in women. The study underscores the complexity of language anxiety and its potential impact on academic performance, which has important implications for pedagogical practice.

Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc25006313
003      
CZ-PrNML
005      
20250302120129.0
007      
cr|cn|
008      
250227s2024 xr fs 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.29364/epsy.502 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kacafírková, Petra $7 ola2015894090 $u Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně- humanitní a pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, Liberec
245    10
$a Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS / $c Petra Kacafírková
246    31
$a Do english language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Anlalysis using the Czech adaptation of the FLCAS
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka – studenty Pedagogické fakulty – a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.
520    9_
$a This study examines Foreign Language Classroom Anxiety (specifically in English language classes) among 117 students at Charles University in Prague. It aims to determine whether there is a difference in the level of anxiety between future English language teachers – students of the Faculty of Education and those majoring in other disciplines and whether there are gender differences in experienced anxiety. The measurement utilises the Czech adaptation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which assesses specific aspects of anxiety such as communication apprehension, fear of negative evaluation, and test anxiety. Results indicate high reliability of the adapted scale (Cronbach's alpha = 0.92) and suggest no statistically significant difference in the level of anxiety between students of English and students of other disciplines. Furthermore, a statistically significant difference in anxiety levels was found between genders, with higher anxiety observed in women. The study underscores the complexity of language anxiety and its potential impact on academic performance, which has important implications for pedagogical practice.
773    0_
$t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 18, č. 2 (2024), s. 54-62 $w MED00174310
856    41
$u https://e-psycholog.eu/pdf/Kacafirkova.pdf $y domovská stránka časopisu - plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b online $y 0 $z 0
990    __
$a 20250227135225 $b ABA008
991    __
$a 20250302122213 $b ABA008
999    __
$a min $b bmc $g 2275747 $s 1243365
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2024 $b 18 $c 2 $d 54-62 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
LZP    __
$a NLK 2025-08/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...