• Something wrong with this record ?

Školní vzdělávání ve Švédsku

Věra Ježková, Dominik Dvořák, David Greger

Published
Praha : Karolinum, 2019
Edition
1. elektronické vydání
Pagination
1 online zdroj (192 stran)

Language Czech Country Czech Republic

E-resources

PN Brno www.bookport.cz Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno

Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v... První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii.Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", neovlivněný vlastními přímými zkušenostmi autorů. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola švédského spoluautora.Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4-9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání - soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.; Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4 - 9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání - soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Owner Details Services
PN Brno PN Brno Shelf no. ebook [0] see E-resources
000      
03041nam a2200361 i 4500
001      
bpt443573570
003      
CZ-BrNCO
005      
20240925114521.0
008      
230209s2019 xr 000 0 cze
009      
eBK
020    __
$a 978-80-246-2021-3 $c 190 Kč $q (print)
020    __
$a 978-80-246-4370-0 $c 130 Kč $q (online ; pdf)
040    __
$a Grada $b cze $e rda
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Ježková, Věra
245    10
$a Školní vzdělávání ve Švédsku $c Věra Ježková, Dominik Dvořák, David Greger
250    __
$a 1. elektronické vydání
264    _1
$a Praha : $b Karolinum, $c 2019
300    __
$a 1 online zdroj (192 stran)
336    __
$a text $b txt $2 rdacontent
337    __
$a počítač $b c $2 rdamedia
338    __
$a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
520    3_
$a Analyticko-srovnávací studie je třetí publikací řady Školní vzdělávání v... První dvě publikace jsou Školní vzdělávání v Německu a Školní vzdělávání ve Velké Británii.Část studie, vypracovaná českými autory, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", neovlivněný vlastními přímými zkušenostmi autorů. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola švédského spoluautora.Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní ve švédském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Studie se skládá z devíti kapitol. Nejprve je charakterizován kontext, v němž školní vzdělávání probíhá. Dále je představena švédská vzdělávací politika a charakterizován vzdělávací systém Švédska. Kapitoly 4-9 přinášejí podrobnější pohled na aktuální témata švédské vzdělávací politiky v oblasti školního vzdělávání - soukromých škol, evaluace škol a hodnocení žáků, kurikula, spravedlivosti ve školním vzdělávání, národnostních a etnických menšin ve švédském školním vzdělávání a jazyků a jazykového vzdělávání ve Švédsku. Poslední kapitola přináší popis vzdělávacích politik od zavedení povinné základní školy v roce 1962 přes restrukturalizační opatření zavedená na počátku 90. let až po změny schválené v roce 2010. Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
653    __
$a Pedagogika
700    1_
$a Dominik Dvořák
700    1_
$a David Greger
856    40
$u https://www.bookport.cz/kniha/skolni-vzdelavani-ve-svedsku-11364/ $y Bookport.cz
910    __
$a BOE204 $b ebook
BAS    __
$a EBK
ELZ    __
$a BOE204 $p Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno $u https://www.bookport.cz/kniha/skolni-vzdelavani-ve-svedsku-11364/