-
Something wrong with this record ?
Společnost věčného mládí
Jan, Keller
- Published
- Praha : Karolinum, 2022
- Edition
- 1. elektronické vydání
- Pagination
- 1 online zdroj (264 stran)
Language Czech Country Czech Republic
PN Brno
www.bookport.cz
Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno
Knihovny.cz ISBN
978-80-246-5008-1
978-80-246-5018-0
Bookport.cz
- Keywords
- Sociologie,
Kniha se zabývá dopady jedné z největších sociokulturních změn druhé poloviny 20. století, nebývalého nárůstu nové společenské kategorie - adolescentů. Autor rozebírá mentalitu těch, kdo se nalézají v přechodné životní fázi, pro kterou je charakteristická neuzavřenost životních voleb. Tato nová sociální kategorie co do svého počtu i významu neobyčejně sílí po druhé světové válce, tedy v období, které je přechodné též z hlediska celé společnosti na cestě od společnosti průmyslové k postindustriální. Kniha analyzuje, jak v této situaci došlo ke vzniku kultu věčného mládí, koncentrovaného kolem motivů touhy bez hranic, popření autorit a iluze neomezené individuální volby. Autor dokládá, nakolik kult věčného mládí inspiroval takzvané postmoderní myšlení. Dále ukazuje, jak tento způsob myšlení přetrvává i v situaci, kdy se od přelomu 70. a 80. let vynořují obrysy společnosti hypermoderní.Pečlivě budovaný kult mládí převrací skutečné vztahy ve společnosti. Pomáhá zakrývat fakt, že vlastnosti, které jsou přičítány mladé generaci, jsou ve skutečnosti požadavky přicházející zvenčí a vyvolávané logikou fungování firem, politiky a médií. Kult věčného mládí pomáhá zastírat poměry, ve kterých vyrůstají nové generace, a odvádí pozornost od skutečných problémů, jimž musejí čelit. Tento uměle pěstovaný kult neúprosně popohání k vyšší výkonnosti příslušníky všech generací v zájmu zvyšování profitu především velkých firem a finančních trhů.; Kniha se zabývá dopady jedné z největších sociokulturních změn druhé poloviny dvacátého století, nebývalého nárůstu nové společenské kategorie – adolescentů.Autor rozebírá mentalitu těch, kdo se nalézají v přechodné životní fázi, pro kterou je charakteristická neuzavřenost životních voleb. Tato nová sociální kategorie co do svého počtu i významu neobyčejně sílí po druhé světové válce, tedy v období, které je přechodné též z hlediska celé společnosti na cestě od společnosti průmyslové k postindustriální. Kniha analyzuje, jak v této situaci došlo ke vzniku kultu věčného mládí, koncentrovaného kolem motivů touhy bez hranic, popření autorit a iluze neomezené individuální volby.
Owner | Details | Services |
---|---|---|
PN Brno | PN Brno Shelf no. ebook [0] | see E-resources |
- 000
- 02713nam a2200349 i 4500
- 001
- bpt470867938
- 003
- CZ-BrNCO
- 005
- 20240925114744.0
- 008
- 230925s2022 xr 000 0 cze
- 009
- eBK
- 020 __
- $a 978-80-246-5008-1 $c 330 Kč $q (print)
- 020 __
- $a 978-80-246-5018-0 $c 230 Kč $q (online ; pdf)
- 040 __
- $a Grada $b cze $e rda
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jan
- 245 10
- $a Společnost věčného mládí $c Jan, Keller
- 250 __
- $a 1. elektronické vydání
- 264 _1
- $a Praha : $b Karolinum, $c 2022
- 300 __
- $a 1 online zdroj (264 stran)
- 336 __
- $a text $b txt $2 rdacontent
- 337 __
- $a počítač $b c $2 rdamedia
- 338 __
- $a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
- 520 3_
- $a Kniha se zabývá dopady jedné z největších sociokulturních změn druhé poloviny 20. století, nebývalého nárůstu nové společenské kategorie - adolescentů. Autor rozebírá mentalitu těch, kdo se nalézají v přechodné životní fázi, pro kterou je charakteristická neuzavřenost životních voleb. Tato nová sociální kategorie co do svého počtu i významu neobyčejně sílí po druhé světové válce, tedy v období, které je přechodné též z hlediska celé společnosti na cestě od společnosti průmyslové k postindustriální. Kniha analyzuje, jak v této situaci došlo ke vzniku kultu věčného mládí, koncentrovaného kolem motivů touhy bez hranic, popření autorit a iluze neomezené individuální volby. Autor dokládá, nakolik kult věčného mládí inspiroval takzvané postmoderní myšlení. Dále ukazuje, jak tento způsob myšlení přetrvává i v situaci, kdy se od přelomu 70. a 80. let vynořují obrysy společnosti hypermoderní.Pečlivě budovaný kult mládí převrací skutečné vztahy ve společnosti. Pomáhá zakrývat fakt, že vlastnosti, které jsou přičítány mladé generaci, jsou ve skutečnosti požadavky přicházející zvenčí a vyvolávané logikou fungování firem, politiky a médií. Kult věčného mládí pomáhá zastírat poměry, ve kterých vyrůstají nové generace, a odvádí pozornost od skutečných problémů, jimž musejí čelit. Tento uměle pěstovaný kult neúprosně popohání k vyšší výkonnosti příslušníky všech generací v zájmu zvyšování profitu především velkých firem a finančních trhů.
- 653 __
- $a Sociologie
- 700 1_
- $a Keller
- 856 40
- $u https://www.bookport.cz/kniha/spolecnost-vecneho-mladi-12145/ $y Bookport.cz
- 910 __
- $a BOE204 $b ebook
- BAS __
- $a EBK
- ELZ __
- $a BOE204 $p Bookport.cz - pouze pro uživatele PN Brno $u https://www.bookport.cz/kniha/spolecnost-vecneho-mladi-12145/