-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Vliv edukace na vybrané psychosomatické faktory u pacientů indikovaných k implantaci cévní protézy [Education Influence on the Selected Psychosomatic Factors in Patients Indicated for the Vascular Prosthesis Implantation]
řešitel Petra Juřeníková, příjemce Masarykova univerzita
- Publikováno
- 2020
- Edice
- Závěrečná zpráva o řešení grantu Agentury pro zdravotnický výzkum MZ ČR
- Stránkování
- Nestr.
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu závěrečné zprávy o řešení grantu AZV MZ ČR
Grantová podpora
NV15-33437A
MZ0
CEP - Centrální evidence projektů
Digitální knihovna NLK
Neveřejné AZ-IP
Plný text - Kniha
- MeSH
- bolest prevence a kontrola MeSH
- cévy - implantace protéz psychologie MeSH
- lidé MeSH
- pooperační komplikace psychologie MeSH
- psychosomatické poruchy MeSH
- rozhovory jako téma MeSH
- strach MeSH
- úzkost prevence a kontrola MeSH
- vzdělávání pacientů jako téma trendy MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Konspekt
- Hygiena. Lidské zdraví
- NLK Obory
- zdravotní výchova
- psychologie, klinická psychologie
- chirurgie
- NLK Publikační typ
- závěrečné zprávy o řešení grantu AZV MZ ČR
The Project is a response to the main goal of the public competition in the area of applied research which was announced on Feb. 3. In this Project, the emphasis is put on the development of an educational program for patients before and after vascular prosthesis implantation and verification of the educational program influence on selected psychosomatic factors (anxiety, fear, pain) and the occurrence of complications. A semi-structural dialog and standardized measuring tools – STAI, KSAT, APAIS, VAS and NRS will be used to test education influence on the selected psychosomatic factors and the frequency of occurrence of complications. An educational program will be developed for patients before and after vascular prosthesis implantation. This program will include educational standards, information maps, an e-learning course, an educational plan and a methodology of the plan implementation. It is supposed that the positive educational program influence on the decrease of fear, anxiety, pain and complications in patients and the increase of the patients ́ knowledge will be proven.
Projekt reaguje na stěžejní cíl 3.2 vyhlášené veřejné soutěže v oblasti aplikovaného výzkumu, kdy klade důraz na vytvoření edukačního programu pro pacienty před a po implantaci cévní protézy a ověření jeho vlivu na vybrané psychosomatické faktory (úzkost, strach, bolest) a výskyt komplikací. K ověření vlivu edukace na vybrané psychosomatické faktory a četnosti výskytu komplikací bude používán semi-strukturovaný rozhovor a standardizované měřící nástroje STAI, KSAT, APAIS, VAS, NRS. Bude vytvořen edukační program pro pacienty před a po implantaci cévní protézy, který bude obsahovat - edukační standardy, informační mapy, e-learningový kurz, edukační plán a metodiku jeho implementace.Předpokládáme, že dojde k prokázání pozitivního vlivu edukačního programu na snížení strachu, úzkosti, bolesti a komplikací u pacientů a zvýšení znalostí pacientů.
Education Influence on the Selected Psychosomatic Factors in Patients Indicated for the Vascular Prosthesis Implantation
Doba řešení: 2015-2019
Bibliografie atd.Obsahuje literaturu
- 000
- 00000ntm 2200000 i 4500
- 001
- MED00208083
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230831095220.0
- 007
- ta
- 008
- 211020s2020 xr a e 000 0|cze||
- 009
- ND
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e rda
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 072 _7
- $a 613 $x Hygiena. Lidské zdraví $2 Konspekt $9 14 $7 sk136313
- 086 __
- $a NV15-33437A $p MZ0
- 100 1_
- $a Juřeníková, Petra, $4 aut $d 1968- $7 nlk20060173514
- 245 10
- $a Vliv edukace na vybrané psychosomatické faktory u pacientů indikovaných k implantaci cévní protézy / $c řešitel Petra Juřeníková, příjemce Masarykova univerzita
- 246 31
- $a Education Influence on the Selected Psychosomatic Factors in Patients Indicated for the Vascular Prosthesis Implantation
- 264 _0
- $c 2020
- 300 __
- $a Nestr.
- 336 __
- $a text $b txt $2 rdacontent
- 337 __
- $a počítač $b c $2 rdamedia
- 338 __
- $a online zdroj $b cr $2 rdacarrier
- 347 __
- $a textový soubor $b PDF $2 rda
- 490 1_
- $a Závěrečná zpráva o řešení grantu Agentury pro zdravotnický výzkum MZ ČR
- 500 __
- $a Doba řešení: 2015-2019
- 504 __
- $a Obsahuje literaturu
- 520 0_
- $a Projekt reaguje na stěžejní cíl 3.2 vyhlášené veřejné soutěže v oblasti aplikovaného výzkumu, kdy klade důraz na vytvoření edukačního programu pro pacienty před a po implantaci cévní protézy a ověření jeho vlivu na vybrané psychosomatické faktory (úzkost, strach, bolest) a výskyt komplikací. K ověření vlivu edukace na vybrané psychosomatické faktory a četnosti výskytu komplikací bude používán semi-strukturovaný rozhovor a standardizované měřící nástroje STAI, KSAT, APAIS, VAS, NRS. Bude vytvořen edukační program pro pacienty před a po implantaci cévní protézy, který bude obsahovat - edukační standardy, informační mapy, e-learningový kurz, edukační plán a metodiku jeho implementace.Předpokládáme, že dojde k prokázání pozitivního vlivu edukačního programu na snížení strachu, úzkosti, bolesti a komplikací u pacientů a zvýšení znalostí pacientů.
- 520 9_
- $a The Project is a response to the main goal of the public competition in the area of applied research which was announced on Feb. 3. In this Project, the emphasis is put on the development of an educational program for patients before and after vascular prosthesis implantation and verification of the educational program influence on selected psychosomatic factors (anxiety, fear, pain) and the occurrence of complications. A semi-structural dialog and standardized measuring tools – STAI, KSAT, APAIS, VAS and NRS will be used to test education influence on the selected psychosomatic factors and the frequency of occurrence of complications. An educational program will be developed for patients before and after vascular prosthesis implantation. This program will include educational standards, information maps, an e-learning course, an educational plan and a methodology of the plan implementation. It is supposed that the positive educational program influence on the decrease of fear, anxiety, pain and complications in patients and the increase of the patients ́ knowledge will be proven.
- 650 07
- $a zdravotní výchova $7 nlk20040148356 $2 mednas
- 650 07
- $a psychologie, klinická psychologie $7 nlk20040148221 $2 mednas
- 650 07
- $a chirurgie $7 nlk20040147814 $2 mednas
- 650 07
- $a cévy - implantace protéz $x psychologie $7 D019917 $2 czmesh
- 650 07
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 650 07
- $a psychosomatické poruchy $7 D011602 $2 czmesh
- 650 07
- $a vzdělávání pacientů jako téma $x trendy $7 D010353 $2 czmesh
- 650 07
- $a rozhovory jako téma $7 D007407 $2 czmesh
- 650 07
- $a pooperační komplikace $x psychologie $7 D011183 $2 czmesh
- 650 07
- $a strach $7 D005239 $2 czmesh
- 650 07
- $a úzkost $x prevence a kontrola $7 D001007 $2 czmesh
- 650 07
- $a bolest $x prevence a kontrola $7 D010146 $2 czmesh
- 655 _4
- $a závěrečné zprávy o řešení grantu AZV MZ ČR $7 nlk-pt193
- 700 1_
- $a Staffa, Robert, $4 aut $d 1961- $7 mzk2004248940
- 710 2_
- $a Masarykova univerzita. $b Lékařská fakulta $7 kn20010709277
- 710 2_
- $a Fakultní nemocnice u svaté Anny (Brno, Česko) $7 ko20010092017
- 810 1_
- $a Česko. $b Ministerstvo zdravotnictví. $b Agentura pro zdravotnický výzkum. $t Závěrečná zpráva o řešení grantu
- 856 4_
- $u https://kramerius.medvik.cz/search/handle/uuid:ba086fa7-2c06-4320-b999-8449441411a7 $y Digitální knihovna
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 0
- 990 __
- $a 20211020 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230831095214 $b ABA008
- 999 __
- $a kom $b medvik21 $g 1711596 $s 224796
- BAS __
- $a 30
- LZP __
- $b AZV-2019-20211020