• Something wrong with this record ?

Názory a postoje pacientů při návštěvě lékáren
[Opinions and attitudes of patients visiting pharmacies]

Josef Kolář, J. Kaleta, J. Gregor

. 2001 ; Roč. 50 (č. 3) : s. 135-147.

Language Czech Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

E-resources Online

Příspěvek je věnován problematice názoru a postoju návětěvníku lékáren, které zaujímají k otázceinformačních potřeb a spokojenosti s informacemi a službami poskytovanými v lékárnách ER. Jsouprezentovány výsledky dotazníkového průzkumu v podobě odpovědí na otázky: proč respondentinavštěvují lékárnu a jaký je důvod současné návštěvy, komu dávají přednost při výdeji léku a proč,jak často navštívili lékárnu v posledním období, odkud získávají informace o lécích, zda je pro nivýhodné získávat informace v lékárně a jakou informaci obdrželi při současné návštěvě, kdo tytoinformace nebo rady poskytuje, kolik informací získali a jak jsou s nimi spokojeni, zda požadovaliv lékárni informace, příp. za tímto účelem lékárnu navštívili, zda a proč si respondenti cíleni vybralikonkrétní lékárnu, zda denně užívají léky a které, jaký je jejich názor na výšku doplatku, jaké volněprodejné léky si kupují, kterým lékum dávají přednost, zda se soustřeďují na určitý přípravek, příp.který; jaký je jejich názor na šířku sortimentu volně prodejných léku, zda užívají homeopatika a cov lékárně postrádají.

The paper is devoted to the problems concerning the opinions and attitudes of customers ofpharmacies, i.e. their opinions on and attitudes to the question of information needs and satisfactionwith information and services provided in pharmacies in the Czech Republic. The article presentsthe results of a questionnaire survey answering the following questions: why the respondents cometo pharmacies and what the reason of the present visit is, whom they prefer as the dispenser of thedrug and why, how often they went to a pharmacy in the recent period, from where they getinformation concerning drugs, whether it is advantageous for them to obtain informat ion ina pharmacy and what information they received during the present visit, who provided theinformation or advice, how many pieces of information they got and how they are satisfied withthem, whether they required information in a pharmacy, or whether they came to a pharmacy forthis purpose, why the respondents have purposefully selected a particular pharmacy, w hether theytake drugs daily and which ones, what their opinion on the amount the supplementary payment is,what OTC drugs they buy, what drugs they prefer, whether they concentrate on a certain prepara-tion, or possibly which one, what is their opinion about the scale of the assortment of OTC drugs,whether they use homeopathic medicines, and what they miss in pharmacies.

Opinions and attitudes of patients visiting pharmacies

Názory a postoje pacientů při návštěvě lékáren = The opinions and attitudes of patients visiting pharmacies /

The opinions and attitudes of patients visiting pharmacies /

Bibliography, etc.

Lit: 34

Bibliography, etc.

Souhrn: eng

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc01009543
003      
CZ-PrNML
005      
20191210090631.0
008      
010600s2001 xr u cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kolář, Jozef $4 aut $7 xx0012663
245    10
$a Názory a postoje pacientů při návštěvě lékáren = $b The opinions and attitudes of patients visiting pharmacies / $c Josef Kolář, J. Kaleta, J. Gregor
246    11
$a Opinions and attitudes of patients visiting pharmacies
314    __
$a Ústav aplikované farmacie FaF Veterinární a farmaceutické univerzity, Brno, CZ
504    __
$a Lit: 34
504    __
$a Souhrn: eng
520    3_
$a Příspěvek je věnován problematice názoru a postoju návětěvníku lékáren, které zaujímají k otázceinformačních potřeb a spokojenosti s informacemi a službami poskytovanými v lékárnách ER. Jsouprezentovány výsledky dotazníkového průzkumu v podobě odpovědí na otázky: proč respondentinavštěvují lékárnu a jaký je důvod současné návštěvy, komu dávají přednost při výdeji léku a proč,jak často navštívili lékárnu v posledním období, odkud získávají informace o lécích, zda je pro nivýhodné získávat informace v lékárně a jakou informaci obdrželi při současné návštěvě, kdo tytoinformace nebo rady poskytuje, kolik informací získali a jak jsou s nimi spokojeni, zda požadovaliv lékárni informace, příp. za tímto účelem lékárnu navštívili, zda a proč si respondenti cíleni vybralikonkrétní lékárnu, zda denně užívají léky a které, jaký je jejich názor na výšku doplatku, jaké volněprodejné léky si kupují, kterým lékum dávají přednost, zda se soustřeďují na určitý přípravek, příp.který; jaký je jejich názor na šířku sortimentu volně prodejných léku, zda užívají homeopatika a cov lékárně postrádají.
520    9_
$a The paper is devoted to the problems concerning the opinions and attitudes of customers ofpharmacies, i.e. their opinions on and attitudes to the question of information needs and satisfactionwith information and services provided in pharmacies in the Czech Republic. The article presentsthe results of a questionnaire survey answering the following questions: why the respondents cometo pharmacies and what the reason of the present visit is, whom they prefer as the dispenser of thedrug and why, how often they went to a pharmacy in the recent period, from where they getinformation concerning drugs, whether it is advantageous for them to obtain informat ion ina pharmacy and what information they received during the present visit, who provided theinformation or advice, how many pieces of information they got and how they are satisfied withthem, whether they required information in a pharmacy, or whether they came to a pharmacy forthis purpose, why the respondents have purposefully selected a particular pharmacy, w hether theytake drugs daily and which ones, what their opinion on the amount the supplementary payment is,what OTC drugs they buy, what drugs they prefer, whether they concentrate on a certain prepara-tion, or possibly which one, what is their opinion about the scale of the assortment of OTC drugs,whether they use homeopathic medicines, and what they miss in pharmacies.
650    _2
$a veřejné lékárenské služby $7 D003157
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a farmacie $7 D010604
650    _2
$a spokojenost pacientů $7 D017060
650    _2
$a farmaceutické služby $7 D010593
650    _2
$a lékařská informatika $7 D008490
700    1_
$a Kaleta, J. $4 aut
700    1_
$a Gregor, J. $4 aut
773    0_
$w MED00010977 $t Česká a slovenská farmacie $g Roč. 50, č. 3 (2001), s. 135-147 $x 1210-7816
910    __
$a ABA008 $b B 555 $c 220 $y 0 $z 0
990    __
$a 20010818 $b ABA008
991    __
$a 20191210090929 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2001 $b Roč. 50 $c č. 3 $d s. 135-147 $i 1210-7816 $m Česká a slovenská farmacie $x MED00010977
LZP    __
$b přidání abstraktu

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...