-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti
[Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood]
Jan Šesták
Jazyk čeština, angličtina Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- MeSH
- lidé MeSH
- mentální retardace ekonomika MeSH
- mladiství MeSH
- průzkumy a dotazníky využití MeSH
- sociální péče MeSH
- zaměstnání pro postižené statistika a číselné údaje zákonodárství a právo MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
Mladý člověk s mentálním postižením vstupuje po ukončení školní docházky a profesní přípravy do klíčové životní etapy (adolescence, časná dospělost), kdy by se měl s podporou systému sociálních služeb a služeb zaměstnanosti začlenit do pracovního a společenského prostředí. Jde o základní předpoklad pro jeho další důstojný a kvalitní život uprostřed společnosti. Je třeba reálně posoudit nástroje (služby), kterými tomuto kroku můžeme napomoci. To se týká situace absolventů speciálních škol, současné legislativní úpravy podporující zaměstnávání lidé s mentálním postižením, jednotlivé sociální služby, institucionální podmínky a také metody, jaké jsou využívány pro stanovení nejvhodnější formy podpory člověka s mentálním postižením při jeho vstupu do nechráněného světa dospělých. Článek představuje výsledky výzkumu mezi žáky se zdravotním postižením posledních ročníků speciálních škol. Dále předkládá úvahu nad nutností provázanosti jednotlivých typů sociálních služeb lidem s mentálním postižením v období časné dospělosti a představuje nový diagnostický nástroj, standardizovanou škálu míry podpory SIS, kterou vydala Americká asociace pro mentální retardaci, a možnosti a limity jejího využití.
After completing the school education and professional training, young people with mental involvements enter the crucial period of their lives (adolescence, early adulthood), in the course of which they should be incorporated into the occupational and social environment under conditions of support from the system of social services and employment services. This is a principal assumption for their further worthy and quality life within the society. Tools (services) that can be helpful in this step should be realistically considered. This concerns the situation of special school leavers, the current legislation supporting employment of people with mental involvements, particular social services, institutional conditions and also methods used for determining the most suitable forms of supporting people with mental involvements, who enter the unprotected world of adults. The article presents results of the research aimed at pupils with health involvements during last years of special schools. It also presents considerations of necessary associations between particular types of social services for people with mental involvement in the period of early adulthood and it represents a new diagnostic tool – standardized scale of the intensity of support SIS that was issued by the American Association for Mental Retardation and possibilities and limits of its use.
Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood
Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti = Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood /
Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood /
Citace poskytuje Crossref.org
Lit. 12
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc06009705
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20170224090129.0
- 008
- 061005s2005 xr u cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2005.054 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Šesták, Jan $4 aut
- 245 10
- $a Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti = $b Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood / $c Jan Šesták
- 246 11
- $a Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood
- 314 __
- $a Domov sv. Anežky, o.p.s., Čihovice, CZ
- 504 __
- $a Lit. 12
- 520 3_
- $a Mladý člověk s mentálním postižením vstupuje po ukončení školní docházky a profesní přípravy do klíčové životní etapy (adolescence, časná dospělost), kdy by se měl s podporou systému sociálních služeb a služeb zaměstnanosti začlenit do pracovního a společenského prostředí. Jde o základní předpoklad pro jeho další důstojný a kvalitní život uprostřed společnosti. Je třeba reálně posoudit nástroje (služby), kterými tomuto kroku můžeme napomoci. To se týká situace absolventů speciálních škol, současné legislativní úpravy podporující zaměstnávání lidé s mentálním postižením, jednotlivé sociální služby, institucionální podmínky a také metody, jaké jsou využívány pro stanovení nejvhodnější formy podpory člověka s mentálním postižením při jeho vstupu do nechráněného světa dospělých. Článek představuje výsledky výzkumu mezi žáky se zdravotním postižením posledních ročníků speciálních škol. Dále předkládá úvahu nad nutností provázanosti jednotlivých typů sociálních služeb lidem s mentálním postižením v období časné dospělosti a představuje nový diagnostický nástroj, standardizovanou škálu míry podpory SIS, kterou vydala Americká asociace pro mentální retardaci, a možnosti a limity jejího využití.
- 520 9_
- $a After completing the school education and professional training, young people with mental involvements enter the crucial period of their lives (adolescence, early adulthood), in the course of which they should be incorporated into the occupational and social environment under conditions of support from the system of social services and employment services. This is a principal assumption for their further worthy and quality life within the society. Tools (services) that can be helpful in this step should be realistically considered. This concerns the situation of special school leavers, the current legislation supporting employment of people with mental involvements, particular social services, institutional conditions and also methods used for determining the most suitable forms of supporting people with mental involvements, who enter the unprotected world of adults. The article presents results of the research aimed at pupils with health involvements during last years of special schools. It also presents considerations of necessary associations between particular types of social services for people with mental involvement in the period of early adulthood and it represents a new diagnostic tool – standardized scale of the intensity of support SIS that was issued by the American Association for Mental Retardation and possibilities and limits of its use.
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a sociální péče $7 D012946
- 650 _2
- $a zaměstnání pro postižené $x statistika a číselné údaje $x zákonodárství a právo $7 D016832
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
- 650 _2
- $a mentální retardace $x ekonomika $7 D008607
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 773 0_
- $w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 7, č. 3-4 (2005), s. 273-279 $x 1212-4117
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2005/03/15.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 0 $z 0
- 980 00
- $a bmc20163047
- 980 01
- $n Odborná příprava zdravotně postižené mládeže a její uplantněí na trhu práce
- 980 01
- $p Červenková, A. $p Kotíková, J.
- 980 01
- $d 2001 $x 2
- 980 02
- $n Laborem, exercens, Encyklika Jana Pavla II. O lidské práci, ze 14. září 1981
- 980 02
- $d 1991 $x 2
- 980 03
- $n Vývojová psychologie pro dětské lékaře
- 980 03
- $p Langmeier, Josef
- 980 03
- $d 1991 $x 2
- 980 04
- $n Psychologie dnes
- 980 04
- $d 2005 $x 2
- 980 05
- $n Sborník z konference Rehabilitace a pracovní a sociální integrace osob se zdravotním postižením
- 980 05
- $d 2005 $x 2
- 980 06
- $n Souhrnná metodika podporovaného zaměstnávání
- 980 06
- $d 2005 $x 2
- 980 07
- $n Využitelnost modelu Domova sv. Anežky - centra sociálních služeb lidem s postižením v dalších lokalitách regionu
- 980 07
- $p Šesták, J.
- 980 07
- $d 2004 $x 2
- 980 08
- $n Sborník z mezinárodní konference Znevýhodněné osoby na trhu práce v kontextu národní a evropské spolupráce
- 980 08
- $d 2003 $x 2
- 980 09
- $a bmc30138121
- 980 10
- $n Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti
- 980 10
- $x 2
- 980 10
- $u http://portal.mpsv.cz/sz/obecne/prav_predpisy/akt_zneni/z_435_2004
- 990 __
- $a 20061011 $b ABA008
- 991 __
- $a 20170224090327 $b ABA008
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2005 $b Roč. 7 $c č. 3-4 $d s. 273-279 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $b přidání abstraktu