Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti
[Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood]

Jan Šesták

. 2005 ; Roč. 7 (č. 3-4) : s. 273-279.

Jazyk čeština, angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc06009705

Mladý člověk s mentálním postižením vstupuje po ukončení školní docházky a profesní přípravy do klíčové životní etapy (adolescence, časná dospělost), kdy by se měl s podporou systému sociálních služeb a služeb zaměstnanosti začlenit do pracovního a společenského prostředí. Jde o základní předpoklad pro jeho další důstojný a kvalitní život uprostřed společnosti. Je třeba reálně posoudit nástroje (služby), kterými tomuto kroku můžeme napomoci. To se týká situace absolventů speciálních škol, současné legislativní úpravy podporující zaměstnávání lidé s mentálním postižením, jednotlivé sociální služby, institucionální podmínky a také metody, jaké jsou využívány pro stanovení nejvhodnější formy podpory člověka s mentálním postižením při jeho vstupu do nechráněného světa dospělých. Článek představuje výsledky výzkumu mezi žáky se zdravotním postižením posledních ročníků speciálních škol. Dále předkládá úvahu nad nutností provázanosti jednotlivých typů sociálních služeb lidem s mentálním postižením v období časné dospělosti a představuje nový diagnostický nástroj, standardizovanou škálu míry podpory SIS, kterou vydala Americká asociace pro mentální retardaci, a možnosti a limity jejího využití.

After completing the school education and professional training, young people with mental involvements enter the crucial period of their lives (adolescence, early adulthood), in the course of which they should be incorporated into the occupational and social environment under conditions of support from the system of social services and employment services. This is a principal assumption for their further worthy and quality life within the society. Tools (services) that can be helpful in this step should be realistically considered. This concerns the situation of special school leavers, the current legislation supporting employment of people with mental involvements, particular social services, institutional conditions and also methods used for determining the most suitable forms of supporting people with mental involvements, who enter the unprotected world of adults. The article presents results of the research aimed at pupils with health involvements during last years of special schools. It also presents considerations of necessary associations between particular types of social services for people with mental involvement in the period of early adulthood and it represents a new diagnostic tool – standardized scale of the intensity of support SIS that was issued by the American Association for Mental Retardation and possibilities and limits of its use.

Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood

Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti = Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood /

Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood /

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Lit. 12

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc06009705
003      
CZ-PrNML
005      
20170224090129.0
008      
061005s2005 xr u cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2005.054 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $a eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Šesták, Jan $4 aut
245    10
$a Identifikace potřeby podpory poskytované člověku s mentálním postižením v období časné dospělosti = $b Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood / $c Jan Šesták
246    11
$a Identification of support necessary for persons with mental involvements in period of early adulthood
314    __
$a Domov sv. Anežky, o.p.s., Čihovice, CZ
504    __
$a Lit. 12
520    3_
$a Mladý člověk s mentálním postižením vstupuje po ukončení školní docházky a profesní přípravy do klíčové životní etapy (adolescence, časná dospělost), kdy by se měl s podporou systému sociálních služeb a služeb zaměstnanosti začlenit do pracovního a společenského prostředí. Jde o základní předpoklad pro jeho další důstojný a kvalitní život uprostřed společnosti. Je třeba reálně posoudit nástroje (služby), kterými tomuto kroku můžeme napomoci. To se týká situace absolventů speciálních škol, současné legislativní úpravy podporující zaměstnávání lidé s mentálním postižením, jednotlivé sociální služby, institucionální podmínky a také metody, jaké jsou využívány pro stanovení nejvhodnější formy podpory člověka s mentálním postižením při jeho vstupu do nechráněného světa dospělých. Článek představuje výsledky výzkumu mezi žáky se zdravotním postižením posledních ročníků speciálních škol. Dále předkládá úvahu nad nutností provázanosti jednotlivých typů sociálních služeb lidem s mentálním postižením v období časné dospělosti a představuje nový diagnostický nástroj, standardizovanou škálu míry podpory SIS, kterou vydala Americká asociace pro mentální retardaci, a možnosti a limity jejího využití.
520    9_
$a After completing the school education and professional training, young people with mental involvements enter the crucial period of their lives (adolescence, early adulthood), in the course of which they should be incorporated into the occupational and social environment under conditions of support from the system of social services and employment services. This is a principal assumption for their further worthy and quality life within the society. Tools (services) that can be helpful in this step should be realistically considered. This concerns the situation of special school leavers, the current legislation supporting employment of people with mental involvements, particular social services, institutional conditions and also methods used for determining the most suitable forms of supporting people with mental involvements, who enter the unprotected world of adults. The article presents results of the research aimed at pupils with health involvements during last years of special schools. It also presents considerations of necessary associations between particular types of social services for people with mental involvement in the period of early adulthood and it represents a new diagnostic tool – standardized scale of the intensity of support SIS that was issued by the American Association for Mental Retardation and possibilities and limits of its use.
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a sociální péče $7 D012946
650    _2
$a zaměstnání pro postižené $x statistika a číselné údaje $x zákonodárství a právo $7 D016832
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
650    _2
$a mentální retardace $x ekonomika $7 D008607
650    _2
$a lidé $7 D006801
773    0_
$w MED00011467 $t Kontakt $g Roč. 7, č. 3-4 (2005), s. 273-279 $x 1212-4117
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/pdfs/knt/2005/03/15.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y 0 $z 0
980    00
$a bmc20163047
980    01
$n Odborná příprava zdravotně postižené mládeže a její uplantněí na trhu práce
980    01
$p Červenková, A. $p Kotíková, J.
980    01
$d 2001 $x 2
980    02
$n Laborem, exercens, Encyklika Jana Pavla II. O lidské práci, ze 14. září 1981
980    02
$d 1991 $x 2
980    03
$n Vývojová psychologie pro dětské lékaře
980    03
$p Langmeier, Josef
980    03
$d 1991 $x 2
980    04
$n Psychologie dnes
980    04
$d 2005 $x 2
980    05
$n Sborník z konference Rehabilitace a pracovní a sociální integrace osob se zdravotním postižením
980    05
$d 2005 $x 2
980    06
$n Souhrnná metodika podporovaného zaměstnávání
980    06
$d 2005 $x 2
980    07
$n Využitelnost modelu Domova sv. Anežky - centra sociálních služeb lidem s postižením v dalších lokalitách regionu
980    07
$p Šesták, J.
980    07
$d 2004 $x 2
980    08
$n Sborník z mezinárodní konference Znevýhodněné osoby na trhu práce v kontextu národní a evropské spolupráce
980    08
$d 2003 $x 2
980    09
$a bmc30138121
980    10
$n Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti
980    10
$x 2
980    10
$u http://portal.mpsv.cz/sz/obecne/prav_predpisy/akt_zneni/z_435_2004
990    __
$a 20061011 $b ABA008
991    __
$a 20170224090327 $b ABA008
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2005 $b Roč. 7 $c č. 3-4 $d s. 273-279 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$b přidání abstraktu

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...