Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Projekt „prevence násilí a násilně vzniklých úrazů“
[Project “prevention of violence and injuries resulting from violence”]

Michaela Lavičková

. 2006 ; 2 (1) : 17-23.

Language Czech Country Czech Republic

Autorka hodnotí výsledky výzkumu v souvislosti s programem „Prevence násilí a násilně vzniklých úrazů“ na vybraných ZŠ v Jihočeském kraji. Preventivní programy aplikovala u 2000 dětí, rozdělených do dvou věkových kategorií. První skupinu tvořily děti navštěvující třetí až pátou třídu ZŠ, kde proběhlo dotazníkové šetření (viz příloha č. 2) zaměřené na problematiku násilí a šikany. Dětem bylo položeno pět otázek: 1. Víte, co je to násilí? – bití, mlácení, šikana, týrání; 2. Setkal jsi se již s nějakou formou násilí osobně? - v drtivé většině byla odpověď ne; 3. Na jaké pořady se díváte rádi v televizi a proč? – seriály, zábavné pořady, filmy, pohádky; 4. Hrajete rádi počítačové hry? Pokud ano, tak jaké? – ano, zejména strategické a bojové hry; 5. Myslíte si, že bojové a násilné počítačové hry a televizní programy mohou ovlivnit chování a jednání lidí? – ano, svádí k šikaně a násilí; Druhou cílovou skupinu tvořily děti od páté do deváté třídy. V těchto třídách realizovali preventivní program formou besed na téma násilí a šikana příslušníci Preventivně informační skupiny Policie ČR.

The author evaluated results of research associated with the programme “Prevention of violence and injuries resulting from violence” performed at selected primary schools in the South-Bohemian Region. She employed preventive programmes in 2000 children divided into two age categories. The first group included children attending the third to fifth classes of the primary school, where a questionnaire examination was performed (see Enclosure 2) aimed at problems of violence and persecution. The children were supposed to answer five questions as follows: 1. Do you know what the violence is? – Beating, persecution, battering 2. Have you ever met personally some form of violence? –The answer was negative in a great majority 3. What TV programmes do you watch and why? –Serials, entertaining programmes, movies, fairy tales 4. Do you like to play games on computers? If so, what type of games? – Yes, particularly strategic and combat games 5. Do you think that fighting and violent computer games and TV programmes can affect behaviour and attitude of people? – Yes they tempt to persecution and violence. The second target group comprised children in fifth to ninth classes. In these classes, the preventive programme was implemented in the form of discussions about the theme “Violence and persecution” by staff members of the Preventive-Information Group of the Czech Policy.

Project “prevention of violence and injuries resulting from violence”

Obsahuje grafy a v příloze kresbu a dotazník.

Bibliography, etc.

Lit.: 2

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc07529401
003      
CZ-PrNML
005      
20111210145818.0
008      
101109s2006 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Lavičková, Michaela. $7 xx0181754
245    10
$a Projekt „prevence násilí a násilně vzniklých úrazů“ / $c Michaela Lavičková
246    11
$a Project “prevention of violence and injuries resulting from violence”
314    __
$a Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, katedra klinických oborů
500    __
$a Obsahuje grafy a v příloze kresbu a dotazník.
504    __
$a Lit.: 2
520    3_
$a Autorka hodnotí výsledky výzkumu v souvislosti s programem „Prevence násilí a násilně vzniklých úrazů“ na vybraných ZŠ v Jihočeském kraji. Preventivní programy aplikovala u 2000 dětí, rozdělených do dvou věkových kategorií. První skupinu tvořily děti navštěvující třetí až pátou třídu ZŠ, kde proběhlo dotazníkové šetření (viz příloha č. 2) zaměřené na problematiku násilí a šikany. Dětem bylo položeno pět otázek: 1. Víte, co je to násilí? – bití, mlácení, šikana, týrání; 2. Setkal jsi se již s nějakou formou násilí osobně? - v drtivé většině byla odpověď ne; 3. Na jaké pořady se díváte rádi v televizi a proč? – seriály, zábavné pořady, filmy, pohádky; 4. Hrajete rádi počítačové hry? Pokud ano, tak jaké? – ano, zejména strategické a bojové hry; 5. Myslíte si, že bojové a násilné počítačové hry a televizní programy mohou ovlivnit chování a jednání lidí? – ano, svádí k šikaně a násilí; Druhou cílovou skupinu tvořily děti od páté do deváté třídy. V těchto třídách realizovali preventivní program formou besed na téma násilí a šikana příslušníci Preventivně informační skupiny Policie ČR.
520    9_
$a The author evaluated results of research associated with the programme “Prevention of violence and injuries resulting from violence” performed at selected primary schools in the South-Bohemian Region. She employed preventive programmes in 2000 children divided into two age categories. The first group included children attending the third to fifth classes of the primary school, where a questionnaire examination was performed (see Enclosure 2) aimed at problems of violence and persecution. The children were supposed to answer five questions as follows: 1. Do you know what the violence is? – Beating, persecution, battering 2. Have you ever met personally some form of violence? –The answer was negative in a great majority 3. What TV programmes do you watch and why? –Serials, entertaining programmes, movies, fairy tales 4. Do you like to play games on computers? If so, what type of games? – Yes, particularly strategic and combat games 5. Do you think that fighting and violent computer games and TV programmes can affect behaviour and attitude of people? – Yes they tempt to persecution and violence. The second target group comprised children in fifth to ninth classes. In these classes, the preventive programme was implemented in the form of discussions about the theme “Violence and persecution” by staff members of the Preventive-Information Group of the Czech Policy.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a primární prevence $x metody $x normy $7 D011322
650    _2
$a násilí $x prevence a kontrola $7 D014754
650    _2
$a úrazy a nehody $7 D000059
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a sociální chování $7 D012919
650    _2
$a komunikační média $x statistika a číselné údaje $x využití $7 D003146
773    0_
$w MED00152401 $t Prevence úrazů, otrav a násilí $g Roč. 2, č. 1 (2006), s. 17-23 $x 1801-0261
856    41
$u http://casopis-zsfju.zsf.jcu.cz/prevence-urazu-otrav-a-nasili/administrace/clankyfile/20120505092152121818.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4217 $c 1237 $y 9
990    __
$a 20090918104846 $b ABA008
991    __
$a 20101109161607 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 680444 $s 540449
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2006 $b 2 $c 1 $d 17-23 $i 1801-0261 $m Prevence úrazů, otrav a násilí $x MED00152401
LZP    __
$a 2009-48/vtjb

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...