-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Vývoj a implementace laparoskopické simulace na zvířecím modelu v rámci urologických tréninkových programů
[Development and implementation of an animal laparoscopic simulation curriculum for urology training programs]
A. C. Peterson
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- kontinuální vzdělávání lékařů metody organizace a řízení trendy MeSH
- kurikulum MeSH
- laparoskopie metody využití MeSH
- lidé MeSH
- modely u zvířat MeSH
- odborný výcvik metody MeSH
- počítačová simulace využití MeSH
- studenti MeSH
- studium lékařství specializační postgraduální metody organizace a řízení trendy MeSH
- urologické chirurgické výkony metody přístrojové vybavení využití MeSH
- vyučovací postupy metody organizace a řízení MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Geografické názvy
- Spojené státy americké MeSH
Cíl: ACMGE (Accreditation Council for Graduate Medical Education) v USA a Calmanova zpráva v Evropě ukončily tradici dlouhých hodin praxe pro začínající lékaře. Jedním z důsledků tohoto opatření je skutečnost, že lékaři si musejí osvojit chirurgickou zručnost mimo operační sál, v simulovaném prostředí. V tomto článku uvádíme přehled současného postavení chirurgické simulace při vzdělávání lékařů. Zabýváme se mimo jiné artificiálními simulátory, počítačovými simulátory, simulátory využívajícími virtuální realitu a simulací na zvířecím modelu. Navrhujeme implementaci výukového plánu sestaveného na základě kombinovaného užívání artificiálních, počítačových a zvířecích modelů. Dále popisujeme užívání zvířecích modelů, které rozšiřují možnosti chirurgické simulace v rámci rezidentských výukových programů. Výsledky: Tento progresivní přístup nabízí řadu možností pro hodnocení zručnosti a dovedností rezidentů a monitorování jejich pokroku v průběhu rezidentského programu. Naše údaje jasně prokazují, že rezidenti dosáhli během našeho výukového plánu významných zlepšení. Starší a zkušenější rezidenti dosahují ve všech doménách "360 ®hodnocení" lepších skóre (s hodnocením "předčí očekávání") než mladší rezidenti (s hodnocením "splňuje očekávání"). Zkušenějším rezidentům trvá laparoskopická nefrektomie v průměru 188 min, méně zkušeným 288 min (všechny fáze výkonu provádějí déle, bez signifikantního zlepšení v jakékoli z částí operace). Závěr: V oblastech jako jsou letecký průmysl, armáda nebo atletika se simulační programy běžně využívají a rovněž v medicíně sílí tendence vylepšit vzdělávací programy za pomocí simulace. Simulátory mohou umožnit lékařům rychlejší posun v rámci učební křivky před tím, než si výkon "vyzkoušejí" na skutečném pacientovi. Simulační programy nám mohou rovněž pomoci lépe pochopit princip, jakým si lékaři osvojují svou zručnost, a tak efektivněji vzdělávat další generace operatérů.
Purpose: The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) in the US work hours restrictions and the Calman report in Europe brought the end to the tradition of long hours in the career path for junior doctors. As a consequence, surgical skills may have to be acquired partly outside the operating room, in a simulated environment. Herein we provide an overview of the status of surgical simulation in medical education including inanimate simulators, computer based simulators, virtual reality simulators and the use of animals. We will discuss implementation of a surgical skills curriculum using a combination of inanimate, computer and animal models. We will also describe the use of animal models to augment surgical simulation for resident education. Materials and Methods: We developed a progressive surgical simulation curriculum involving didactic instruction, inanimate simulation with assessment of skills and animal simulation. Animals provide the advantages of natural tissue handling characteristics, difficult to emulate complications such as bleeding and physiologic movement and natural haptic feedback. We developed score sheets for all procedures performed including laparoscopic nephrectomy, partial nephrectomy, adrenalectomy, complications, and open urinary diversion. We record 360 degree evaluations from all ancillary staff involved in the realistic training, after action review results and surgical times for each procedure and all the steps within each procedure to record progress and skills improvement. Results: This progressive approach affords multiple opportunities for resident skills evaluations to address advancement and improvement throughout residency. Our data indicate significant resident progression throughout the curriculum. Senior and chief residents score higher than do junior residents obtaining “exceeds expectations” in all aspects of the 360 degree evaluations. Junior residents will have multiple “meets expectations” scores in all domains of the 360 degree evaluation. The time to complete a laparoscopic nephrectomy for senior and chief residents averages 188 minutes. The junior residents complete the procedure in 288 minutes. All components of the operation take longer without a specific improvement in one section of the operation. Conclusions: The airline industry, military and athletics all use simulation and there is increasing pressure to revamp medical education with simulation playing a larger role. Simulation may allow the trainee to progress significantly along the learning curve of an operation before they perform the procedure on a human patient. Additionally, training residents with simulation may allow us to better understand how surgeons acquire skills and therefore help us to more effectively train the next generation of surgeons.
Development and implementation of an animal laparoscopic simulation curriculum for urology training programs
Lit.: 40
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc10001245
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20120814084247.0
- 008
- 100120s2009 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Peterson, Andrew C.
- 245 10
- $a Vývoj a implementace laparoskopické simulace na zvířecím modelu v rámci urologických tréninkových programů / $c A. C. Peterson
- 246 11
- $a Development and implementation of an animal laparoscopic simulation curriculum for urology training programs
- 314 __
- $a United States Army, Urology Residency, Uniformed Seravices University of the Health Sciences, Washington
- 504 __
- $a Lit.: 40
- 520 3_
- $a Cíl: ACMGE (Accreditation Council for Graduate Medical Education) v USA a Calmanova zpráva v Evropě ukončily tradici dlouhých hodin praxe pro začínající lékaře. Jedním z důsledků tohoto opatření je skutečnost, že lékaři si musejí osvojit chirurgickou zručnost mimo operační sál, v simulovaném prostředí. V tomto článku uvádíme přehled současného postavení chirurgické simulace při vzdělávání lékařů. Zabýváme se mimo jiné artificiálními simulátory, počítačovými simulátory, simulátory využívajícími virtuální realitu a simulací na zvířecím modelu. Navrhujeme implementaci výukového plánu sestaveného na základě kombinovaného užívání artificiálních, počítačových a zvířecích modelů. Dále popisujeme užívání zvířecích modelů, které rozšiřují možnosti chirurgické simulace v rámci rezidentských výukových programů. Výsledky: Tento progresivní přístup nabízí řadu možností pro hodnocení zručnosti a dovedností rezidentů a monitorování jejich pokroku v průběhu rezidentského programu. Naše údaje jasně prokazují, že rezidenti dosáhli během našeho výukového plánu významných zlepšení. Starší a zkušenější rezidenti dosahují ve všech doménách "360 ®hodnocení" lepších skóre (s hodnocením "předčí očekávání") než mladší rezidenti (s hodnocením "splňuje očekávání"). Zkušenějším rezidentům trvá laparoskopická nefrektomie v průměru 188 min, méně zkušeným 288 min (všechny fáze výkonu provádějí déle, bez signifikantního zlepšení v jakékoli z částí operace). Závěr: V oblastech jako jsou letecký průmysl, armáda nebo atletika se simulační programy běžně využívají a rovněž v medicíně sílí tendence vylepšit vzdělávací programy za pomocí simulace. Simulátory mohou umožnit lékařům rychlejší posun v rámci učební křivky před tím, než si výkon "vyzkoušejí" na skutečném pacientovi. Simulační programy nám mohou rovněž pomoci lépe pochopit princip, jakým si lékaři osvojují svou zručnost, a tak efektivněji vzdělávat další generace operatérů.
- 520 9_
- $a Purpose: The Accreditation Council for Graduate Medical Education (ACGME) in the US work hours restrictions and the Calman report in Europe brought the end to the tradition of long hours in the career path for junior doctors. As a consequence, surgical skills may have to be acquired partly outside the operating room, in a simulated environment. Herein we provide an overview of the status of surgical simulation in medical education including inanimate simulators, computer based simulators, virtual reality simulators and the use of animals. We will discuss implementation of a surgical skills curriculum using a combination of inanimate, computer and animal models. We will also describe the use of animal models to augment surgical simulation for resident education. Materials and Methods: We developed a progressive surgical simulation curriculum involving didactic instruction, inanimate simulation with assessment of skills and animal simulation. Animals provide the advantages of natural tissue handling characteristics, difficult to emulate complications such as bleeding and physiologic movement and natural haptic feedback. We developed score sheets for all procedures performed including laparoscopic nephrectomy, partial nephrectomy, adrenalectomy, complications, and open urinary diversion. We record 360 degree evaluations from all ancillary staff involved in the realistic training, after action review results and surgical times for each procedure and all the steps within each procedure to record progress and skills improvement. Results: This progressive approach affords multiple opportunities for resident skills evaluations to address advancement and improvement throughout residency. Our data indicate significant resident progression throughout the curriculum. Senior and chief residents score higher than do junior residents obtaining “exceeds expectations” in all aspects of the 360 degree evaluations. Junior residents will have multiple “meets expectations” scores in all domains of the 360 degree evaluation. The time to complete a laparoscopic nephrectomy for senior and chief residents averages 188 minutes. The junior residents complete the procedure in 288 minutes. All components of the operation take longer without a specific improvement in one section of the operation. Conclusions: The airline industry, military and athletics all use simulation and there is increasing pressure to revamp medical education with simulation playing a larger role. Simulation may allow the trainee to progress significantly along the learning curve of an operation before they perform the procedure on a human patient. Additionally, training residents with simulation may allow us to better understand how surgeons acquire skills and therefore help us to more effectively train the next generation of surgeons.
- 650 _2
- $a kontinuální vzdělávání lékařů $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D004502
- 650 _2
- $a studium lékařství specializační postgraduální $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D004503
- 650 _2
- $a vyučovací postupy $x metody $x organizace a řízení $7 D018961
- 650 _2
- $a urologické chirurgické výkony $x metody $x přístrojové vybavení $x využití $7 D013520
- 650 _2
- $a laparoskopie $x metody $x využití $7 D010535
- 650 _2
- $a modely u zvířat $7 D023421
- 650 _2
- $a počítačová simulace $x využití $7 D003198
- 650 _2
- $a studenti $7 D013334
- 650 _2
- $a kurikulum $7 D003479
- 650 _2
- $a odborný výcvik $x metody $7 D011231
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 651 _2
- $a Spojené státy americké $7 D014481
- 773 0_
- $w MED00013312 $t Urologické listy $g Roč. 7, č. 4 (2009), s. 39-45 $x 1214-2085
- 856 41
- $u https://www.prolekare.cz/casopisy/urologicke-listy/2009-4/vyvoj-a-implementace-laparoskopicke-simulace-na-zvirecim-modelu-v-ramci-urologickych-treninkovych-programu-32240 $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2326 $c 917 $y 8
- 990 __
- $a 20100120101914 $b ABA008
- 991 __
- $a 20120814084334 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 707170 $s 569966
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2009 $b 7 $c 4 $d 39-45 $i 1214-2085 $m Urologické listy $x MED00013312
- LZP __
- $a 2010-04/dkal