• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Kvalita ortopedické rehabilitace při zkrácení pobytu v rehabilitačním zařízení
[Quality of orthopaedic rehabilitation in reduced stay in the rehabilitation facility]

Jan Wilde, Pavel Dufek, Peter Sand

. 2010 ; 4 (2) : 66-68.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10010295

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Úvod: Ambulantní rehabilitace je pro pojišťovny a zdravotní zařízení stále zajímavější ve smyslu snižování výdajů na léčbu. Otázkou zůstává, zda spokojenost pacientů není obětována ekonomickým zájmům. Metoda a materiál: Retrospektivně byly srovnány výsledky léčby u 246 pacientů s náhradou kyčelního a kolenního kloubu, kteří v roce 1997 absolvovali následnou pooperační rehabilitaci, se skupinou 463 pacientů, léčených ve stejném zařízení v roce 2000. Srovnávacímiparametry byly výsledné hodnoty Staffelstein Score, Harris Hip Score a dotazníků Spokojenost pacienta. Výsledky:Doba pooperační léčby na rehabilitační klinice byla mezi uvedenými lety zkrácena v průměru o 7 dní (z 37 na 30). Průměrný výsledek vyhodnocení spokojenosti pacientů bylo v roce 1997 97,5 %. Kumulovaný roční výsledek spokojenosti pacientů dosáhl v roce 2000 97,4 %. Zkrácení pobytu z 38,0 na 31,1 dne, resp. z 37,0 na 30,5 vedlo k úspoře 179,60 eur u pacientů s TEP kyčle, resp. 158,20 eur u pacientů s TEP kolene. Diskuse: Výsledky ukázaly, že zkrácení pobytu a léčby na rehabilitační klinice nevedlo ke kvalitativní změně parametrů v obou skupinách. Zkrácení pobytu rehabilitace o 7 dní u uvedeného souboru pacientů po aloplastice kyčle a kolene je přiměřený prostředek ke snížení výdajů na léčbu při zachování její stejné kvality.

Introduction: The interest of insurance companies and healthcare facilities in outpatient rehabilitation has been steadily growing with regard to the containment of the costs of treatment. The open question has been whether patient satisfaction might be rendered to the economic interests. Method and material: The results of treatment of 246 patients with hip and knee replacement, who in 1997 completed their follow-up post-operative rehabilitation, have been compared retrospectively to the group of 463 patients treated in the same facility in 2000. The comparative parameters were: final Staffelstein Score values, Harris Hip Score values and Patient satisfaction questionnaires. Results: The post-operative-treatment period at the rehabilitation clinic has dropped by the average of 7 days between 1997 and 2000 (from 37 to 30). The average result of patient satisfaction assessment was in 1997 97.5%. The accumulated annual result of patient satisfaction in 2000 reached 97.4%. The reduction of the length of stay from 38.0 to 31.1 days, and from 37.0 to 30.5, respectively, has resulted in the savings of 179.60 EUR in patients with total hip replacement and 158.20 EUR in patients with total knee replacement. Discussion: The results have shown that the reduction in the length of stay and treatment at the rehabilitation clinic has not resulted in any qualitative change to the parameters in any of the two groups. The 7-day reduction of the rehabilitation stay in the above-mentioned patient population following hip and knee alloplasty is an adequate means of reducing the costs of treatment while maintaining adequate quality of care.

Quality of orthopaedic rehabilitation in reduced stay in the rehabilitation facility

Bibliografie atd.

Lit.: 3

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10010295
003      
CZ-PrNML
005      
20111210162608.0
008      
100503s2010 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Wilde, Jan
245    10
$a Kvalita ortopedické rehabilitace při zkrácení pobytu v rehabilitačním zařízení / $c Jan Wilde, Pavel Dufek, Peter Sand
246    11
$a Quality of orthopaedic rehabilitation in reduced stay in the rehabilitation facility
314    __
$a Universitätsklinikum Leipzig AöR, Stephanstr. 9 E, 041 03 Leipzig
504    __
$a Lit.: 3
520    3_
$a Úvod: Ambulantní rehabilitace je pro pojišťovny a zdravotní zařízení stále zajímavější ve smyslu snižování výdajů na léčbu. Otázkou zůstává, zda spokojenost pacientů není obětována ekonomickým zájmům. Metoda a materiál: Retrospektivně byly srovnány výsledky léčby u 246 pacientů s náhradou kyčelního a kolenního kloubu, kteří v roce 1997 absolvovali následnou pooperační rehabilitaci, se skupinou 463 pacientů, léčených ve stejném zařízení v roce 2000. Srovnávacímiparametry byly výsledné hodnoty Staffelstein Score, Harris Hip Score a dotazníků Spokojenost pacienta. Výsledky:Doba pooperační léčby na rehabilitační klinice byla mezi uvedenými lety zkrácena v průměru o 7 dní (z 37 na 30). Průměrný výsledek vyhodnocení spokojenosti pacientů bylo v roce 1997 97,5 %. Kumulovaný roční výsledek spokojenosti pacientů dosáhl v roce 2000 97,4 %. Zkrácení pobytu z 38,0 na 31,1 dne, resp. z 37,0 na 30,5 vedlo k úspoře 179,60 eur u pacientů s TEP kyčle, resp. 158,20 eur u pacientů s TEP kolene. Diskuse: Výsledky ukázaly, že zkrácení pobytu a léčby na rehabilitační klinice nevedlo ke kvalitativní změně parametrů v obou skupinách. Zkrácení pobytu rehabilitace o 7 dní u uvedeného souboru pacientů po aloplastice kyčle a kolene je přiměřený prostředek ke snížení výdajů na léčbu při zachování její stejné kvality.
520    9_
$a Introduction: The interest of insurance companies and healthcare facilities in outpatient rehabilitation has been steadily growing with regard to the containment of the costs of treatment. The open question has been whether patient satisfaction might be rendered to the economic interests. Method and material: The results of treatment of 246 patients with hip and knee replacement, who in 1997 completed their follow-up post-operative rehabilitation, have been compared retrospectively to the group of 463 patients treated in the same facility in 2000. The comparative parameters were: final Staffelstein Score values, Harris Hip Score values and Patient satisfaction questionnaires. Results: The post-operative-treatment period at the rehabilitation clinic has dropped by the average of 7 days between 1997 and 2000 (from 37 to 30). The average result of patient satisfaction assessment was in 1997 97.5%. The accumulated annual result of patient satisfaction in 2000 reached 97.4%. The reduction of the length of stay from 38.0 to 31.1 days, and from 37.0 to 30.5, respectively, has resulted in the savings of 179.60 EUR in patients with total hip replacement and 158.20 EUR in patients with total knee replacement. Discussion: The results have shown that the reduction in the length of stay and treatment at the rehabilitation clinic has not resulted in any qualitative change to the parameters in any of the two groups. The 7-day reduction of the rehabilitation stay in the above-mentioned patient population following hip and knee alloplasty is an adequate means of reducing the costs of treatment while maintaining adequate quality of care.
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a retrospektivní studie $7 D012189
650    _2
$a rehabilitace $x ekonomika $7 D012046
650    _2
$a výsledek terapie $7 D016896
650    _2
$a náhrada kyčelního kloubu $x ekonomika $x rehabilitace $7 D019644
650    _2
$a totální endoprotéza kolene $x ekonomika $x rehabilitace $7 D019645
650    _2
$a senioři $7 D000368
650    _2
$a délka pobytu $x ekonomika $7 D007902
650    _2
$a úspory nákladů $x ekonomika $7 D017046
650    _2
$a náklady na zdravotní péči $7 D017048
651    _2
$a Německo $7 D005858
700    1_
$a Dufek, Pavel $7 xx0106660
700    1_
$a Sand, Peter
773    0_
$w MED00159009 $t Ortopedie $g Roč. 4, č. 2 (2010), s. 66-68 $x 1802-1727
910    __
$a ABA008 $b B 2491 $c 515 $y 8
990    __
$a 20100428085726 $b ABA008
991    __
$a 20100915084622 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 724165 $s 587301
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 4 $c 2 $m Ortopedie $x MED00159009 $d 66-68
LZP    __
$a 2010-21/vtas

Najít záznam