-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově
[Inclusion of students with special education needs in physical education]
Martin Kudláček, Ondřej Ješina, Ladislav Bláha, Zbyněk Janečka
Jazyk čeština Země Česko
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2008 do 2017
Open Access Digital Library
od 2008-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2008
- Klíčová slova
- aplikovaná tělesná výchova, kompetence učitelů TV, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, právo na vzdělání, integrace,
- MeSH
- dítě MeSH
- financování organizované MeSH
- lidé MeSH
- postižené děti MeSH
- sociální facilitace MeSH
- speciální vzdělávání metody pracovní síly MeSH
- tělesná výchova metody organizace a řízení pracovní síly MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET).
The purpose of this article is to present phenomena of inclusive physical education from the point of view of needs of students with SEN, teachers from the point of view of support and university PE teacher preparation programs (PETE).Inclusion of students with special educational needs (SEN) in physical education is in Czech Republic still marginal topic, although issues related to inclusive physical education are among key challenges of students with SEN, their teachers, parents and university departments preparing prospective teachers. In the area of support in inclusive PE we present the model of support in inclusive PE (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 56 2008) and in the area of PETE we present of key outcomes of project EIPET (Theoretical knowledge, competence and skills framework).
Inclusion of students with special education needs in physical education
Citace poskytuje Crossref.org
Lit.: 20
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc10024287
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190615071956.0
- 008
- 101005s2010 xr e cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.5507/tk.2010.003 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kudláček, Martin $7 jx20071031025
- 245 10
- $a Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově / $c Martin Kudláček, Ondřej Ješina, Ladislav Bláha, Zbyněk Janečka
- 246 11
- $a Inclusion of students with special education needs in physical education
- 314 __
- $a Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc, ČR
- 504 __
- $a Lit.: 20
- 520 3_
- $a Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET).
- 520 9_
- $a The purpose of this article is to present phenomena of inclusive physical education from the point of view of needs of students with SEN, teachers from the point of view of support and university PE teacher preparation programs (PETE).Inclusion of students with special educational needs (SEN) in physical education is in Czech Republic still marginal topic, although issues related to inclusive physical education are among key challenges of students with SEN, their teachers, parents and university departments preparing prospective teachers. In the area of support in inclusive PE we present the model of support in inclusive PE (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 56 2008) and in the area of PETE we present of key outcomes of project EIPET (Theoretical knowledge, competence and skills framework).
- 650 _2
- $a postižené děti $7 D019988
- 650 _2
- $a tělesná výchova $x metody $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D010806
- 650 _2
- $a sociální facilitace $7 D012932
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a financování organizované $7 D005381
- 650 _2
- $a speciální vzdělávání $x metody $x pracovní síly $7 D004519
- 653 00
- $a aplikovaná tělesná výchova
- 653 00
- $a kompetence učitelů TV
- 653 00
- $a žák se speciálními vzdělávacími potřebami
- 653 00
- $a právo na vzdělání
- 653 00
- $a integrace
- 700 1_
- $a Ješina, Ondřej, $d 1980- $7 mzk2007394912
- 700 1_
- $a Bláha, Ladislav, $d 1964- $7 ola2004231506
- 700 1_
- $a Janečka, Zbyněk, $d 1954- $7 kup19930000043563
- 773 0_
- $w MED00160656 $t Tělesná kultura $g Roč. 33, č. 1 (2010), s. 41-56 $x 1211-6521
- 856 41
- $u https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2010/01/03.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4241 $c 863 a $y 7 $z 0
- 990 __
- $a 20101005095051 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190615072137 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 793243 $s 657690
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2010 $b 33 $c 1 $m Tělesná kultura (Olomouc. Print) $x MED00160656 $d 41-56
- LZP __
- $a 2010-45/vtmv