Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově
[Inclusion of students with special education needs in physical education]

Martin Kudláček, Ondřej Ješina, Ladislav Bláha, Zbyněk Janečka

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10024287

Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET).

The purpose of this article is to present phenomena of inclusive physical education from the point of view of needs of students with SEN, teachers from the point of view of support and university PE teacher preparation programs (PETE).Inclusion of students with special educational needs (SEN) in physical education is in Czech Republic still marginal topic, although issues related to inclusive physical education are among key challenges of students with SEN, their teachers, parents and university departments preparing prospective teachers. In the area of support in inclusive PE we present the model of support in inclusive PE (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 56 2008) and in the area of PETE we present of key outcomes of project EIPET (Theoretical knowledge, competence and skills framework).

Inclusion of students with special education needs in physical education

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Lit.: 20

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10024287
003      
CZ-PrNML
005      
20190615071956.0
008      
101005s2010 xr e cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.5507/tk.2010.003 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kudláček, Martin $7 jx20071031025
245    10
$a Kompetence učitelů tělesné výchovy ve vztahu k integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní tělesné výchově / $c Martin Kudláček, Ondřej Ješina, Ladislav Bláha, Zbyněk Janečka
246    11
$a Inclusion of students with special education needs in physical education
314    __
$a Fakulta tělesné kultury, Univerzita Palackého, Olomouc, ČR
504    __
$a Lit.: 20
520    3_
$a Tento příspěvek má za cíl představit fenomén integrace v tělesné výchově (TV) z pohledu potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), učitelů ve vztahu k adekvátní podpoře integrace a VŠ přípravě učitelů TV. Integrace žáků se SVP ve školní tělesné výchově je v České republice stále velmi okrajovým tématem, přestože se s problémy integrace potýkají učitelé tělesné výchovy, žáci se SVP, jejich rodiče i vysokoškolská pracoviště připravující budoucí pedagogické pracovníky. V oblasti podpory integrace v TV uvádíme Model podpory integrace ve školní TV (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 2008) a v oblasti vysokoškolské (VŠ) přípravy prezentujeme jeden z klíčových výstupů projektu EIPET (Teoretický rámec kompetencí pedagogických pracovníků projektu EIPET).
520    9_
$a The purpose of this article is to present phenomena of inclusive physical education from the point of view of needs of students with SEN, teachers from the point of view of support and university PE teacher preparation programs (PETE).Inclusion of students with special educational needs (SEN) in physical education is in Czech Republic still marginal topic, although issues related to inclusive physical education are among key challenges of students with SEN, their teachers, parents and university departments preparing prospective teachers. In the area of support in inclusive PE we present the model of support in inclusive PE (Sherrill, 2004; Kudláček & Ješina, 56 2008) and in the area of PETE we present of key outcomes of project EIPET (Theoretical knowledge, competence and skills framework).
650    _2
$a postižené děti $7 D019988
650    _2
$a tělesná výchova $x metody $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D010806
650    _2
$a sociální facilitace $7 D012932
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a financování organizované $7 D005381
650    _2
$a speciální vzdělávání $x metody $x pracovní síly $7 D004519
653    00
$a aplikovaná tělesná výchova
653    00
$a kompetence učitelů TV
653    00
$a žák se speciálními vzdělávacími potřebami
653    00
$a právo na vzdělání
653    00
$a integrace
700    1_
$a Ješina, Ondřej, $d 1980- $7 mzk2007394912
700    1_
$a Bláha, Ladislav, $d 1964- $7 ola2004231506
700    1_
$a Janečka, Zbyněk, $d 1954- $7 kup19930000043563
773    0_
$w MED00160656 $t Tělesná kultura $g Roč. 33, č. 1 (2010), s. 41-56 $x 1211-6521
856    41
$u https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2010/01/03.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4241 $c 863 a $y 7 $z 0
990    __
$a 20101005095051 $b ABA008
991    __
$a 20190615072137 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 793243 $s 657690
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 33 $c 1 $m Tělesná kultura (Olomouc. Print) $x MED00160656 $d 41-56
LZP    __
$a 2010-45/vtmv

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...