Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vybrané aspekty organizační a odborné podpory pedagogů při realizaci metodiky Unplugged ve školách: Výsledky evaluace implementace projektu EUDAP
[Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project]

Jurystová Lucie, Miovský M.

. 2010 ; 10 (3) : 146-153.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10036626

VÝCHODISKA: Mezinárodní preventivní program Unplugged byl pilotně realizován a ověřován na českých školách ve školním roce 2007/2008. Na základě výsledků evaluace jeho procesu implementace byl program inovován a adaptován na prostředí českých škol a žáků. V průběhu pilotní implementace byla zajišťována odborná podpora realizátorům programu (pedagogům ZŠ) prostřednictvím regionálních koordinátorů projektu. CÍLE: Cílem naší studie je pokusit se navrhnout systém odborné a organizační podpory pedagogů pro realizaci preventivního programu Unplugged při jeho další diseminaci v ČR. METODY: Dvě semistrukturovaná interview s regionálními koordinátory projektu, 16 semistrukturovaných interview s realizátory programu ve školách, analýza dokumentace projektu. SOUBOR/DATA: Dva regionální koordinátoři projektu, 16 pedagogů, dokumentace projektu (zprávy ze setkání s regionálními koordinátory projektu, zpětnovazební dotazníky odevzdávané po každé ukončené lekci realizátory jrogramu). VÝSLEDKY: Výsledky shrnují průběh setkáíání realizátorů programu s regionálními koordinátory projektu, spatřovaná pozitiva a negativa, taktéž jejich pocity a názory na tato setkání. Stejně tak ukazují, jakým způsobem by mohla být podpora organizována v budoucnu. ZÁVĚRY: Výsledky naší studie ukazují, že odborná a organizační podpora během realizace programu Unplugaed by měla i nadále zůstat nedílnou součástí pro udržení kvalitní úrovně programu. Ktomu by mohla přispět rovněž krajská/regionální centra primární prevence.

BACKGROUND: The Unplugged primary prevention programme was piloted and tested in Czech schools in the 2007–2008 academic year and was adapted according to the findings of its evaluation. The providers of the programme (teachers and other education professionals in the schools involved in the project) received expert support (from regional coordinators) during the pilot implementation stage. AIMS: The aim of our study is to propose a system of expert organisational support for teachers and other education professionals during their continuous implementation and dissemination of the Unplugged programme in the Czech Republic. METHODOLOGY: Two semistructured interviews with regional coordinators of the Unplugged programme, 16 semistructured interviews with education professionals delivering the programme in schools, analysis of project documentation. SAMPLE/DATA: Two regional coordinators of the Unplugged project, 16 education professionals, project documentation (meeting reports, feedback questionnaires completed by programme deliverers after each lesson). RESULTS: The results summarise the course of the meetings between education professionals and regional project coordinators, perceived positives and negatives, and their feelings and opinions about these meetings. The findings also suggest the ways in which the expert support could be carried out in the future. CONCLUSIONS: The results of our study show that the expert and organisational support during the provision of the Unplugged programme should remain an integral part of its implementation in order to maintain the high standard of the programme. Regional primary prevention centres could contribute to such support considerably.

Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project

Bibliografie atd.

Lit.: 18

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10036626
003      
CZ-PrNML
005      
20191001091710.0
008      
110114s2010 xr e cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Jurystová, Lucie $7 xx0100575
245    10
$a Vybrané aspekty organizační a odborné podpory pedagogů při realizaci metodiky Unplugged ve školách: Výsledky evaluace implementace projektu EUDAP / $c Jurystová Lucie, Miovský M.
246    11
$a Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project
314    __
$a Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika 1. LF UK a VFN, Praha 2
504    __
$a Lit.: 18
520    3_
$a VÝCHODISKA: Mezinárodní preventivní program Unplugged byl pilotně realizován a ověřován na českých školách ve školním roce 2007/2008. Na základě výsledků evaluace jeho procesu implementace byl program inovován a adaptován na prostředí českých škol a žáků. V průběhu pilotní implementace byla zajišťována odborná podpora realizátorům programu (pedagogům ZŠ) prostřednictvím regionálních koordinátorů projektu. CÍLE: Cílem naší studie je pokusit se navrhnout systém odborné a organizační podpory pedagogů pro realizaci preventivního programu Unplugged při jeho další diseminaci v ČR. METODY: Dvě semistrukturovaná interview s regionálními koordinátory projektu, 16 semistrukturovaných interview s realizátory programu ve školách, analýza dokumentace projektu. SOUBOR/DATA: Dva regionální koordinátoři projektu, 16 pedagogů, dokumentace projektu (zprávy ze setkání s regionálními koordinátory projektu, zpětnovazební dotazníky odevzdávané po každé ukončené lekci realizátory jrogramu). VÝSLEDKY: Výsledky shrnují průběh setkáíání realizátorů programu s regionálními koordinátory projektu, spatřovaná pozitiva a negativa, taktéž jejich pocity a názory na tato setkání. Stejně tak ukazují, jakým způsobem by mohla být podpora organizována v budoucnu. ZÁVĚRY: Výsledky naší studie ukazují, že odborná a organizační podpora během realizace programu Unplugaed by měla i nadále zůstat nedílnou součástí pro udržení kvalitní úrovně programu. Ktomu by mohla přispět rovněž krajská/regionální centra primární prevence.
520    9_
$a BACKGROUND: The Unplugged primary prevention programme was piloted and tested in Czech schools in the 2007–2008 academic year and was adapted according to the findings of its evaluation. The providers of the programme (teachers and other education professionals in the schools involved in the project) received expert support (from regional coordinators) during the pilot implementation stage. AIMS: The aim of our study is to propose a system of expert organisational support for teachers and other education professionals during their continuous implementation and dissemination of the Unplugged programme in the Czech Republic. METHODOLOGY: Two semistructured interviews with regional coordinators of the Unplugged programme, 16 semistructured interviews with education professionals delivering the programme in schools, analysis of project documentation. SAMPLE/DATA: Two regional coordinators of the Unplugged project, 16 education professionals, project documentation (meeting reports, feedback questionnaires completed by programme deliverers after each lesson). RESULTS: The results summarise the course of the meetings between education professionals and regional project coordinators, perceived positives and negatives, and their feelings and opinions about these meetings. The findings also suggest the ways in which the expert support could be carried out in the future. CONCLUSIONS: The results of our study show that the expert and organisational support during the provision of the Unplugged programme should remain an integral part of its implementation in order to maintain the high standard of the programme. Regional primary prevention centres could contribute to such support considerably.
650    _2
$a programy Healthy People $x metody $7 D040361
650    _2
$a hodnocení programu $7 D015397
650    _2
$a primární prevence $x metody $7 D011322
650    _2
$a pití alkoholu $x prevence a kontrola $7 D000428
650    _2
$a poruchy vyvolané užíváním tabáku $x prevence a kontrola $7 D014029
650    _2
$a kouření marihuany $x prevence a kontrola $7 D008385
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mladiství $7 D000293
653    00
$a preventivní program
653    00
$a vzdělávání
653    00
$a supervize
653    00
$a regionální centrum prevence
653    00
$a koordinace preventivních aktivit
700    1_
$a Miovský, Michal, $d 1975- $7 xx0017463
773    0_
$w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 10, č. 3 (2010), s. 146-153 $x 1213-3841
856    41
$u http://199757.w57.wedos.ws/wp-content/uploads/2018/09/2010_3_Jurystova_Vybrane-aspekty.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 7 $z 0
990    __
$a 20110114070419 $b ABA008
991    __
$a 20191001092117 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 825475 $s 690570
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2010 $b 10 $c 3 $m Adiktologie $x MED00012365 $d 146-153
LZP    __
$b přidání abstraktu $a 2011-03/vtas

Najít záznam