-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Vybrané aspekty organizační a odborné podpory pedagogů při realizaci metodiky Unplugged ve školách: Výsledky evaluace implementace projektu EUDAP
[Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project]
Jurystová Lucie, Miovský M.
Jazyk čeština Země Česko
- Klíčová slova
- preventivní program, vzdělávání, supervize, regionální centrum prevence, koordinace preventivních aktivit,
- MeSH
- hodnocení programu MeSH
- kouření marihuany prevence a kontrola MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- pití alkoholu prevence a kontrola MeSH
- poruchy vyvolané užíváním tabáku prevence a kontrola MeSH
- primární prevence metody MeSH
- programy Healthy People metody MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
VÝCHODISKA: Mezinárodní preventivní program Unplugged byl pilotně realizován a ověřován na českých školách ve školním roce 2007/2008. Na základě výsledků evaluace jeho procesu implementace byl program inovován a adaptován na prostředí českých škol a žáků. V průběhu pilotní implementace byla zajišťována odborná podpora realizátorům programu (pedagogům ZŠ) prostřednictvím regionálních koordinátorů projektu. CÍLE: Cílem naší studie je pokusit se navrhnout systém odborné a organizační podpory pedagogů pro realizaci preventivního programu Unplugged při jeho další diseminaci v ČR. METODY: Dvě semistrukturovaná interview s regionálními koordinátory projektu, 16 semistrukturovaných interview s realizátory programu ve školách, analýza dokumentace projektu. SOUBOR/DATA: Dva regionální koordinátoři projektu, 16 pedagogů, dokumentace projektu (zprávy ze setkání s regionálními koordinátory projektu, zpětnovazební dotazníky odevzdávané po každé ukončené lekci realizátory jrogramu). VÝSLEDKY: Výsledky shrnují průběh setkáíání realizátorů programu s regionálními koordinátory projektu, spatřovaná pozitiva a negativa, taktéž jejich pocity a názory na tato setkání. Stejně tak ukazují, jakým způsobem by mohla být podpora organizována v budoucnu. ZÁVĚRY: Výsledky naší studie ukazují, že odborná a organizační podpora během realizace programu Unplugaed by měla i nadále zůstat nedílnou součástí pro udržení kvalitní úrovně programu. Ktomu by mohla přispět rovněž krajská/regionální centra primární prevence.
BACKGROUND: The Unplugged primary prevention programme was piloted and tested in Czech schools in the 2007–2008 academic year and was adapted according to the findings of its evaluation. The providers of the programme (teachers and other education professionals in the schools involved in the project) received expert support (from regional coordinators) during the pilot implementation stage. AIMS: The aim of our study is to propose a system of expert organisational support for teachers and other education professionals during their continuous implementation and dissemination of the Unplugged programme in the Czech Republic. METHODOLOGY: Two semistructured interviews with regional coordinators of the Unplugged programme, 16 semistructured interviews with education professionals delivering the programme in schools, analysis of project documentation. SAMPLE/DATA: Two regional coordinators of the Unplugged project, 16 education professionals, project documentation (meeting reports, feedback questionnaires completed by programme deliverers after each lesson). RESULTS: The results summarise the course of the meetings between education professionals and regional project coordinators, perceived positives and negatives, and their feelings and opinions about these meetings. The findings also suggest the ways in which the expert support could be carried out in the future. CONCLUSIONS: The results of our study show that the expert and organisational support during the provision of the Unplugged programme should remain an integral part of its implementation in order to maintain the high standard of the programme. Regional primary prevention centres could contribute to such support considerably.
Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project
Lit.: 18
- 000
- 00000naa 2200000 a 4500
- 001
- bmc10036626
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20191001091710.0
- 008
- 110114s2010 xr e cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jurystová, Lucie $7 xx0100575
- 245 10
- $a Vybrané aspekty organizační a odborné podpory pedagogů při realizaci metodiky Unplugged ve školách: Výsledky evaluace implementace projektu EUDAP / $c Jurystová Lucie, Miovský M.
- 246 11
- $a Selected aspects of organisational and expert support for teachers and other education professionals in delivering the Unplugged Programme in schools: Findings of the evaluation of the implementation of the EUDAP project
- 314 __
- $a Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika 1. LF UK a VFN, Praha 2
- 504 __
- $a Lit.: 18
- 520 3_
- $a VÝCHODISKA: Mezinárodní preventivní program Unplugged byl pilotně realizován a ověřován na českých školách ve školním roce 2007/2008. Na základě výsledků evaluace jeho procesu implementace byl program inovován a adaptován na prostředí českých škol a žáků. V průběhu pilotní implementace byla zajišťována odborná podpora realizátorům programu (pedagogům ZŠ) prostřednictvím regionálních koordinátorů projektu. CÍLE: Cílem naší studie je pokusit se navrhnout systém odborné a organizační podpory pedagogů pro realizaci preventivního programu Unplugged při jeho další diseminaci v ČR. METODY: Dvě semistrukturovaná interview s regionálními koordinátory projektu, 16 semistrukturovaných interview s realizátory programu ve školách, analýza dokumentace projektu. SOUBOR/DATA: Dva regionální koordinátoři projektu, 16 pedagogů, dokumentace projektu (zprávy ze setkání s regionálními koordinátory projektu, zpětnovazební dotazníky odevzdávané po každé ukončené lekci realizátory jrogramu). VÝSLEDKY: Výsledky shrnují průběh setkáíání realizátorů programu s regionálními koordinátory projektu, spatřovaná pozitiva a negativa, taktéž jejich pocity a názory na tato setkání. Stejně tak ukazují, jakým způsobem by mohla být podpora organizována v budoucnu. ZÁVĚRY: Výsledky naší studie ukazují, že odborná a organizační podpora během realizace programu Unplugaed by měla i nadále zůstat nedílnou součástí pro udržení kvalitní úrovně programu. Ktomu by mohla přispět rovněž krajská/regionální centra primární prevence.
- 520 9_
- $a BACKGROUND: The Unplugged primary prevention programme was piloted and tested in Czech schools in the 2007–2008 academic year and was adapted according to the findings of its evaluation. The providers of the programme (teachers and other education professionals in the schools involved in the project) received expert support (from regional coordinators) during the pilot implementation stage. AIMS: The aim of our study is to propose a system of expert organisational support for teachers and other education professionals during their continuous implementation and dissemination of the Unplugged programme in the Czech Republic. METHODOLOGY: Two semistructured interviews with regional coordinators of the Unplugged programme, 16 semistructured interviews with education professionals delivering the programme in schools, analysis of project documentation. SAMPLE/DATA: Two regional coordinators of the Unplugged project, 16 education professionals, project documentation (meeting reports, feedback questionnaires completed by programme deliverers after each lesson). RESULTS: The results summarise the course of the meetings between education professionals and regional project coordinators, perceived positives and negatives, and their feelings and opinions about these meetings. The findings also suggest the ways in which the expert support could be carried out in the future. CONCLUSIONS: The results of our study show that the expert and organisational support during the provision of the Unplugged programme should remain an integral part of its implementation in order to maintain the high standard of the programme. Regional primary prevention centres could contribute to such support considerably.
- 650 _2
- $a programy Healthy People $x metody $7 D040361
- 650 _2
- $a hodnocení programu $7 D015397
- 650 _2
- $a primární prevence $x metody $7 D011322
- 650 _2
- $a pití alkoholu $x prevence a kontrola $7 D000428
- 650 _2
- $a poruchy vyvolané užíváním tabáku $x prevence a kontrola $7 D014029
- 650 _2
- $a kouření marihuany $x prevence a kontrola $7 D008385
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 653 00
- $a preventivní program
- 653 00
- $a vzdělávání
- 653 00
- $a supervize
- 653 00
- $a regionální centrum prevence
- 653 00
- $a koordinace preventivních aktivit
- 700 1_
- $a Miovský, Michal, $d 1975- $7 xx0017463
- 773 0_
- $w MED00012365 $t Adiktologie $g Roč. 10, č. 3 (2010), s. 146-153 $x 1213-3841
- 856 41
- $u http://199757.w57.wedos.ws/wp-content/uploads/2018/09/2010_3_Jurystova_Vybrane-aspekty.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4153 $c 611 $y 7 $z 0
- 990 __
- $a 20110114070419 $b ABA008
- 991 __
- $a 20191001092117 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 825475 $s 690570
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2010 $b 10 $c 3 $m Adiktologie $x MED00012365 $d 146-153
- LZP __
- $b přidání abstraktu $a 2011-03/vtas