Detail
Článek
Článek ve sborníku
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Rozvoj hlasových kompetencí u učitelů

Alena Nohavová, Pavla Sovová

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu kazuistiky

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc10037601

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Autorky upozorňují na hlasovou kompetenci budoucích učitelů. Schopnost komplexně funkčního zapojení hlasového aparátu sledovaly u studentů, kteří si zapsali předmět Hlasová a řečová výchova v ZS 2007/2008 na ZČU v Plzni. U těchto studentů autorky hledaly odpovědi na otázky: „Je pro studenty pedagogické fakulty důležitý rozvoj hlasového aparátu? V čem spočívá přínos psychosomatického přístupu v této oblasti?“ Zvolená pro blematika je doplněna případovou studií učitelky z praxe, ve které je popsáno, jak hlasové problémy a postupné získávání hlasové kompetence ovlivnily její učitelskou profesi. Metody: přímé, zúčastněné, nestrukturované pozorování; videozáznam; polostrukturované rozhovory; dva dotazníky týkající se motivace; projektivní technika – koláž; evaluace hlasově – pedagogického procesu.

Bibliografie atd.

Lit.

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10037601
003      
CZ-PrNML
005      
20111210201230.0
008      
110124s2009 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Nohavová, Alena $7 xx0131742
245    10
$a Rozvoj hlasových kompetencí u učitelů / $c Alena Nohavová, Pavla Sovová
314    __
$a Katedra pedagogiky a psychologie, Pedagogická fakulta, JČU v Českých Budějovicích
504    __
$a Lit.
520    3_
$a Autorky upozorňují na hlasovou kompetenci budoucích učitelů. Schopnost komplexně funkčního zapojení hlasového aparátu sledovaly u studentů, kteří si zapsali předmět Hlasová a řečová výchova v ZS 2007/2008 na ZČU v Plzni. U těchto studentů autorky hledaly odpovědi na otázky: „Je pro studenty pedagogické fakulty důležitý rozvoj hlasového aparátu? V čem spočívá přínos psychosomatického přístupu v této oblasti?“ Zvolená pro blematika je doplněna případovou studií učitelky z praxe, ve které je popsáno, jak hlasové problémy a postupné získávání hlasové kompetence ovlivnily její učitelskou profesi. Metody: přímé, zúčastněné, nestrukturované pozorování; videozáznam; polostrukturované rozhovory; dva dotazníky týkající se motivace; projektivní technika – koláž; evaluace hlasově – pedagogického procesu.
650    _2
$a kvalita hlasu $7 D014833
650    _2
$a psychosomatické a relaxační terapie $7 D026441
650    _2
$a pozorování $7 D019370
650    _2
$a audiovizuální záznam $7 D014741
650    _2
$a rozhovory jako téma $7 D007407
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a projektivní techniky $7 D011386
650    _2
$a poruchy hlasu $7 D014832
650    _2
$a hlasový trénink $7 D014834
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a nemoci z povolání $x prevence a kontrola $7 D009784
655    _2
$a kazuistiky $7 D002363
700    1_
$a Sovová, Pavla $7 xx0131743
773    0_
$w MED00118012 $t Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku ... $g Roč. 8 (2009), s. 199-207
856    41
$u http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/FF-katedry/psychologie/aktual/QA_SB_2009.pdf $y plný text
910    __
$a ABA008 $b K 85545 $y 7
990    __
$a 20110118161419 $b ABA008
991    __
$a 20110203151928 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 826575 $s 691580
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $b 8 $m Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku ... $x MED00118012 $d 199-207
LZP    __
$a 2011-01/lmlm

Najít záznam