Detail
Article
Conference paper
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Rozvoj hlasových kompetencí u učitelů

Alena Nohavová, Pavla Sovová

Language Czech Country Czech Republic

Document type Case Reports

Digital library NLK
Source

Autorky upozorňují na hlasovou kompetenci budoucích učitelů. Schopnost komplexně funkčního zapojení hlasového aparátu sledovaly u studentů, kteří si zapsali předmět Hlasová a řečová výchova v ZS 2007/2008 na ZČU v Plzni. U těchto studentů autorky hledaly odpovědi na otázky: „Je pro studenty pedagogické fakulty důležitý rozvoj hlasového aparátu? V čem spočívá přínos psychosomatického přístupu v této oblasti?“ Zvolená pro blematika je doplněna případovou studií učitelky z praxe, ve které je popsáno, jak hlasové problémy a postupné získávání hlasové kompetence ovlivnily její učitelskou profesi. Metody: přímé, zúčastněné, nestrukturované pozorování; videozáznam; polostrukturované rozhovory; dva dotazníky týkající se motivace; projektivní technika – koláž; evaluace hlasově – pedagogického procesu.

Bibliography, etc.

Lit.

000      
00000naa 2200000 a 4500
001      
bmc10037601
003      
CZ-PrNML
005      
20111210201230.0
008      
110124s2009 xr e cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $b cze $c ABA008 $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Nohavová, Alena $7 xx0131742
245    10
$a Rozvoj hlasových kompetencí u učitelů / $c Alena Nohavová, Pavla Sovová
314    __
$a Katedra pedagogiky a psychologie, Pedagogická fakulta, JČU v Českých Budějovicích
504    __
$a Lit.
520    3_
$a Autorky upozorňují na hlasovou kompetenci budoucích učitelů. Schopnost komplexně funkčního zapojení hlasového aparátu sledovaly u studentů, kteří si zapsali předmět Hlasová a řečová výchova v ZS 2007/2008 na ZČU v Plzni. U těchto studentů autorky hledaly odpovědi na otázky: „Je pro studenty pedagogické fakulty důležitý rozvoj hlasového aparátu? V čem spočívá přínos psychosomatického přístupu v této oblasti?“ Zvolená pro blematika je doplněna případovou studií učitelky z praxe, ve které je popsáno, jak hlasové problémy a postupné získávání hlasové kompetence ovlivnily její učitelskou profesi. Metody: přímé, zúčastněné, nestrukturované pozorování; videozáznam; polostrukturované rozhovory; dva dotazníky týkající se motivace; projektivní technika – koláž; evaluace hlasově – pedagogického procesu.
650    _2
$a kvalita hlasu $7 D014833
650    _2
$a psychosomatické a relaxační terapie $7 D026441
650    _2
$a pozorování $7 D019370
650    _2
$a audiovizuální záznam $7 D014741
650    _2
$a rozhovory jako téma $7 D007407
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a projektivní techniky $7 D011386
650    _2
$a poruchy hlasu $7 D014832
650    _2
$a hlasový trénink $7 D014834
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a nemoci z povolání $x prevence a kontrola $7 D009784
655    _2
$a kazuistiky $7 D002363
700    1_
$a Sovová, Pavla $7 xx0131743
773    0_
$w MED00118012 $t Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku ... $g Roč. 8 (2009), s. 199-207
856    41
$u http://www.upol.cz/fileadmin/user_upload/FF-katedry/psychologie/aktual/QA_SB_2009.pdf $y plný text
910    __
$a ABA008 $b K 85545 $y 7
990    __
$a 20110118161419 $b ABA008
991    __
$a 20110203151928 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 826575 $s 691580
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $b 8 $m Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku ... $x MED00118012 $d 199-207
LZP    __
$a 2011-01/lmlm

Find record