-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Tvorba 3D výukových aplikací pomocí technologie Microsoft Silverlight [Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology]
Martin Tribula, Martin Vavrek, Michal Otčenášek
Jazyk čeština Země Česko
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Ročník
Zdroj
Zdroj
- MeSH
- atlasy jako téma MeSH
- audiovizuální pomůcky využití MeSH
- internet využití MeSH
- navrhování softwaru MeSH
- pánev anatomie a histologie fyziologie MeSH
- počítačem řízená výuka metody MeSH
- studium lékařství metody MeSH
- uživatelské rozhraní počítače MeSH
V dnešním moderním světě je virtuální realita považovaná za rozvíjející se odvětví informatiky. Jednou z forem virtuální reality jsou 3D aplikace. Je to vizuálně specifická forma zobrazení, která dává možnost nového náhledu na přenos informačního spektra v podobě 3D modelu. Zpřesňuje a doplňuje obrazovou podobu, která by u 2d zobrazení zůstala pouze na intuitivní bázi. Technologie Microsoft Silverlight v poslední verzi (5.0) obsahuje knihovny herního enginu XNA, která umožňuje tvorbu 3D aplikací. Tyto aplikace mohou být spustitelné ve webovém prohlížeči. Naše skupina se zabývá tvorbou výukových aplikací v tomto prostředí. Jedním z výsledků naší práce je výuková aplikace zobrazující 3D model pánve. Aplikace umožňuje interaktivně manipulovat s tímto modelem a je doplněná o teoretický výklad problematiky. V podobě zábavně vzdělávací formy umožňuje nový přístup k e-learningové výuce. Aplikace bude zveřejněna jako část online atlasu fyziologie a patofyziologie [1], který je vytvářen naší laboratoří a je dostupný na portálu www.physiome.cz.
In the today's modern world, virtual reality is considered as a developing segment of information science. 3D applications represent one of the forms of virtual reality. They are a visually specific form of imaging, offering a new view of the information spectrum transfer as a 3D model. The model increases the accuracy and complements the form of the image, which would have to remain intuitive in 2D imaging. The most recent version (5.0) of Microsoft Silverlight includes libraries of the XNA game engine that supports the creation of 3D applications. These applications can be executable in a web browser. Our group has been engaged in the design of teaching applications in this environment. The teaching application showing a 3D model of the pelvis is one of the results of our work. The application supports interactive handling of the model, and it is completed with theoretical explanation of the issue. Taking the form of an entertaining educational form, the application allows for adopting a new approach to e-learning education. The application will be published as part of an online atlas of physiology and pathophysiology [1], currently being developed by our laboratory; the atlas is available at www.physiome.cz.
Oddělení biokybernetiky počítačové podpory výuky Ústav patologické fyziologie 1 LF UK
Oddělení biokybernetiky Ústav patologické fyziologie 1 LF UK
Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12012402
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20120531161153.0
- 007
- ta
- 008
- 120416s2012 xr a f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Tribula, Martin $7 xx0093270 $u Oddělení biokybernetiky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK
- 245 10
- $a Tvorba 3D výukových aplikací pomocí technologie Microsoft Silverlight / $c Martin Tribula, Martin Vavrek, Michal Otčenášek
- 246 31
- $a Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology
- 504 __
- $a Literatura $b 4
- 520 3_
- $a V dnešním moderním světě je virtuální realita považovaná za rozvíjející se odvětví informatiky. Jednou z forem virtuální reality jsou 3D aplikace. Je to vizuálně specifická forma zobrazení, která dává možnost nového náhledu na přenos informačního spektra v podobě 3D modelu. Zpřesňuje a doplňuje obrazovou podobu, která by u 2d zobrazení zůstala pouze na intuitivní bázi. Technologie Microsoft Silverlight v poslední verzi (5.0) obsahuje knihovny herního enginu XNA, která umožňuje tvorbu 3D aplikací. Tyto aplikace mohou být spustitelné ve webovém prohlížeči. Naše skupina se zabývá tvorbou výukových aplikací v tomto prostředí. Jedním z výsledků naší práce je výuková aplikace zobrazující 3D model pánve. Aplikace umožňuje interaktivně manipulovat s tímto modelem a je doplněná o teoretický výklad problematiky. V podobě zábavně vzdělávací formy umožňuje nový přístup k e-learningové výuce. Aplikace bude zveřejněna jako část online atlasu fyziologie a patofyziologie [1], který je vytvářen naší laboratoří a je dostupný na portálu www.physiome.cz.
- 520 9_
- $a In the today's modern world, virtual reality is considered as a developing segment of information science. 3D applications represent one of the forms of virtual reality. They are a visually specific form of imaging, offering a new view of the information spectrum transfer as a 3D model. The model increases the accuracy and complements the form of the image, which would have to remain intuitive in 2D imaging. The most recent version (5.0) of Microsoft Silverlight includes libraries of the XNA game engine that supports the creation of 3D applications. These applications can be executable in a web browser. Our group has been engaged in the design of teaching applications in this environment. The teaching application showing a 3D model of the pelvis is one of the results of our work. The application supports interactive handling of the model, and it is completed with theoretical explanation of the issue. Taking the form of an entertaining educational form, the application allows for adopting a new approach to e-learning education. The application will be published as part of an online atlas of physiology and pathophysiology [1], currently being developed by our laboratory; the atlas is available at www.physiome.cz.
- 650 _2
- $a internet $x využití $7 D020407
- 650 _2
- $a počítačem řízená výuka $x metody $7 D003194
- 650 _2
- $a uživatelské rozhraní počítače $7 D014584
- 650 _2
- $a navrhování softwaru $7 D012985
- 650 _2
- $a audiovizuální pomůcky $x využití $7 D001296
- 650 _2
- $a studium lékařství $x metody $7 D004501
- 650 _2
- $a pánev $x anatomie a histologie $x fyziologie $7 D010388
- 650 _2
- $a atlasy jako téma $7 D001271
- 700 1_
- $a Vavrek, Martin, $u Oddělení biokybernetiky počítačové podpory výuky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK
- 700 1_
- $a Otčenášek, Michal $7 xx0150802 $u Ústav pro péči o matku a dítě, 3. LF UK, Praha
- 773 0_
- $t MEDSOFT ... $x 1803-8115 $g (2012), s. 283-287 $w MED00020567
- 910 __
- $a ABA008 $b K 87717 $y 2
- 990 __
- $a 20120412101725 $b ABA008
- 991 __
- $a 20120531161121 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 905832 $s 769385
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2012 $d 283-287 $i 1803-8115 $m Medsoft ... $x MED00020567
- LZP __
- $a 2012-04/gvlm