Detail
Článek
Abstrakt
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Tvorba 3D výukových aplikací pomocí technologie Microsoft Silverlight [Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology]

Martin Tribula, Martin Vavrek, Michal Otčenášek

. 2012 ; () : 283-287.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc12012402
Odkazy

V dnešním moderním světě je virtuální realita považovaná za rozvíjející se odvětví informatiky. Jednou z forem virtuální reality jsou 3D aplikace. Je to vizuálně specifická forma zobrazení, která dává možnost nového náhledu na přenos informačního spektra v podobě 3D modelu. Zpřesňuje a doplňuje obrazovou podobu, která by u 2d zobrazení zůstala pouze na intuitivní bázi. Technologie Microsoft Silverlight v poslední verzi (5.0) obsahuje knihovny herního enginu XNA, která umožňuje tvorbu 3D aplikací. Tyto aplikace mohou být spustitelné ve webovém prohlížeči. Naše skupina se zabývá tvorbou výukových aplikací v tomto prostředí. Jedním z výsledků naší práce je výuková aplikace zobrazující 3D model pánve. Aplikace umožňuje interaktivně manipulovat s tímto modelem a je doplněná o teoretický výklad problematiky. V podobě zábavně vzdělávací formy umožňuje nový přístup k e-learningové výuce. Aplikace bude zveřejněna jako část online atlasu fyziologie a patofyziologie [1], který je vytvářen naší laboratoří a je dostupný na portálu www.physiome.cz.

In the today's modern world, virtual reality is considered as a developing segment of information science. 3D applications represent one of the forms of virtual reality. They are a visually specific form of imaging, offering a new view of the information spectrum transfer as a 3D model. The model increases the accuracy and complements the form of the image, which would have to remain intuitive in 2D imaging. The most recent version (5.0) of Microsoft Silverlight includes libraries of the XNA game engine that supports the creation of 3D applications. These applications can be executable in a web browser. Our group has been engaged in the design of teaching applications in this environment. The teaching application showing a 3D model of the pelvis is one of the results of our work. The application supports interactive handling of the model, and it is completed with theoretical explanation of the issue. Taking the form of an entertaining educational form, the application allows for adopting a new approach to e-learning education. The application will be published as part of an online atlas of physiology and pathophysiology [1], currently being developed by our laboratory; the atlas is available at www.physiome.cz.

Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc12012402
003      
CZ-PrNML
005      
20120531161153.0
007      
ta
008      
120416s2012 xr a f 100 0cze||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Tribula, Martin $7 xx0093270 $u Oddělení biokybernetiky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK
245    10
$a Tvorba 3D výukových aplikací pomocí technologie Microsoft Silverlight / $c Martin Tribula, Martin Vavrek, Michal Otčenášek
246    31
$a Design of 3D teaching applications using Microsoft Silverlight technology
504    __
$a Literatura $b 4
520    3_
$a V dnešním moderním světě je virtuální realita považovaná za rozvíjející se odvětví informatiky. Jednou z forem virtuální reality jsou 3D aplikace. Je to vizuálně specifická forma zobrazení, která dává možnost nového náhledu na přenos informačního spektra v podobě 3D modelu. Zpřesňuje a doplňuje obrazovou podobu, která by u 2d zobrazení zůstala pouze na intuitivní bázi. Technologie Microsoft Silverlight v poslední verzi (5.0) obsahuje knihovny herního enginu XNA, která umožňuje tvorbu 3D aplikací. Tyto aplikace mohou být spustitelné ve webovém prohlížeči. Naše skupina se zabývá tvorbou výukových aplikací v tomto prostředí. Jedním z výsledků naší práce je výuková aplikace zobrazující 3D model pánve. Aplikace umožňuje interaktivně manipulovat s tímto modelem a je doplněná o teoretický výklad problematiky. V podobě zábavně vzdělávací formy umožňuje nový přístup k e-learningové výuce. Aplikace bude zveřejněna jako část online atlasu fyziologie a patofyziologie [1], který je vytvářen naší laboratoří a je dostupný na portálu www.physiome.cz.
520    9_
$a In the today's modern world, virtual reality is considered as a developing segment of information science. 3D applications represent one of the forms of virtual reality. They are a visually specific form of imaging, offering a new view of the information spectrum transfer as a 3D model. The model increases the accuracy and complements the form of the image, which would have to remain intuitive in 2D imaging. The most recent version (5.0) of Microsoft Silverlight includes libraries of the XNA game engine that supports the creation of 3D applications. These applications can be executable in a web browser. Our group has been engaged in the design of teaching applications in this environment. The teaching application showing a 3D model of the pelvis is one of the results of our work. The application supports interactive handling of the model, and it is completed with theoretical explanation of the issue. Taking the form of an entertaining educational form, the application allows for adopting a new approach to e-learning education. The application will be published as part of an online atlas of physiology and pathophysiology [1], currently being developed by our laboratory; the atlas is available at www.physiome.cz.
650    _2
$a internet $x využití $7 D020407
650    _2
$a počítačem řízená výuka $x metody $7 D003194
650    _2
$a uživatelské rozhraní počítače $7 D014584
650    _2
$a navrhování softwaru $7 D012985
650    _2
$a audiovizuální pomůcky $x využití $7 D001296
650    _2
$a studium lékařství $x metody $7 D004501
650    _2
$a pánev $x anatomie a histologie $x fyziologie $7 D010388
650    _2
$a atlasy jako téma $7 D001271
700    1_
$a Vavrek, Martin, $u Oddělení biokybernetiky počítačové podpory výuky, Ústav patologické fyziologie 1. LF UK
700    1_
$a Otčenášek, Michal $7 xx0150802 $u Ústav pro péči o matku a dítě, 3. LF UK, Praha
773    0_
$t MEDSOFT ... $x 1803-8115 $g (2012), s. 283-287 $w MED00020567
910    __
$a ABA008 $b K 87717 $y 2
990    __
$a 20120412101725 $b ABA008
991    __
$a 20120531161121 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 905832 $s 769385
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2012 $d 283-287 $i 1803-8115 $m Medsoft ... $x MED00020567
LZP    __
$a 2012-04/gvlm

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...