-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
E-learningová webová aplikace pro výuku biomedicínského inženýrství [E-learning web-based application for biomedical engineering courses]
Petr Huňka
Jazyk čeština Země Česko
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Ročník
Zdroj
Zdroj
- MeSH
- audiovizuální pomůcky využití MeSH
- biomedicínské inženýrství výchova MeSH
- internet využití MeSH
- počítačem řízená výuka MeSH
- software MeSH
V rámci projektu FRVŠ jsme připravili webovou e-learningovou aplikaci, která je implementována v jazyce Java v rozšířené verzi Java EE 6. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné studijní materiály doplňovat, upravovat a dále rozšiřovat o další oblasti výuky. Tímto krokem se nám podařilo vytvořit multimediální e-learningový systém, který bude snadno udržitelný i v dalším časovém horizontu. Aplikace se automaticky přizpůsobuje jazykové preferenci studenta. Obsahuje administrátorské rozhraní pro vytváření nových studijních modulů a jejich rozšiřování a jednoduchý testovací modul, který dává uživateli zpětnou vazbu z právě nastudované látky. V aplikaci jsme vytvořili studijní modul zabývající se metodou elektrických analogií, což je jedna z hojně využívaných metod modelování živých organismů. Tuto metodu vysvětlujeme na problematice měření tělesného složení. Materiál obsahuje také informační video znázorňující klinický experiment, který probíhá na cvičení předmětu vyučovaného v rámci studia biomedicínského inženýrství na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze. Video je vhodný způsob domácí přípravy a ukázka experimentálního měření pro studenty, kteří se nemohou výuky zúčastnit. Doufáme, že systém pomůže zatraktivnit nejen biomedicínské inženýrství vyučované na ČVUT, ale poskytne také cenné informace budoucím odborníkům na tomto poli.
A web-based e-learning application has been prepared within the realm of a Higher Education Development Fund (FRVŠ) project, implemented in Java in the extended version Java EE 6. The application was designed to support additions, modifications of study materials, and their expansions with courses in additional fields. This step enabled us to created a multimedia e-learning system that can be easily maintained also in respect to a further time horizon. The application adapts automatically to the student’s language preference. It includes an administrator’s interface used to create new study modules and to expand them, as well as a simple testing module providing the user with feedback regarding the content studied right at the given time. A study module was created in the application on the electric analogy method, which is one of amply used modelling methods of living organisms. This method is explained using body composition measurement as an example. An informative video is also included in the material, which shows a clinical experiment done at the seminar of a subject taught as part of the biomedical engineering study at the Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague. The video provides a suitable way of home study and an illustration of an experimental measurement for students who cannot be present. We hope that the system will help to make more attractive not only biomedical engineering taught at the Czech Technical University, but also to provide precious information to future specialists in this field.
E-learning web-based application for biomedical engineering courses
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12012526
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20120530161234.0
- 007
- ta
- 008
- 120412s2012 xr a f 100 0cze||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Huňka, Petr $7 xx0150737 $u FEL, ČVUT
- 245 10
- $a E-learningová webová aplikace pro výuku biomedicínského inženýrství / $c Petr Huňka
- 246 31
- $a E-learning web-based application for biomedical engineering courses
- 504 __
- $a Literatura $b 4
- 520 3_
- $a V rámci projektu FRVŠ jsme připravili webovou e-learningovou aplikaci, která je implementována v jazyce Java v rozšířené verzi Java EE 6. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné studijní materiály doplňovat, upravovat a dále rozšiřovat o další oblasti výuky. Tímto krokem se nám podařilo vytvořit multimediální e-learningový systém, který bude snadno udržitelný i v dalším časovém horizontu. Aplikace se automaticky přizpůsobuje jazykové preferenci studenta. Obsahuje administrátorské rozhraní pro vytváření nových studijních modulů a jejich rozšiřování a jednoduchý testovací modul, který dává uživateli zpětnou vazbu z právě nastudované látky. V aplikaci jsme vytvořili studijní modul zabývající se metodou elektrických analogií, což je jedna z hojně využívaných metod modelování živých organismů. Tuto metodu vysvětlujeme na problematice měření tělesného složení. Materiál obsahuje také informační video znázorňující klinický experiment, který probíhá na cvičení předmětu vyučovaného v rámci studia biomedicínského inženýrství na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze. Video je vhodný způsob domácí přípravy a ukázka experimentálního měření pro studenty, kteří se nemohou výuky zúčastnit. Doufáme, že systém pomůže zatraktivnit nejen biomedicínské inženýrství vyučované na ČVUT, ale poskytne také cenné informace budoucím odborníkům na tomto poli.
- 520 9_
- $a A web-based e-learning application has been prepared within the realm of a Higher Education Development Fund (FRVŠ) project, implemented in Java in the extended version Java EE 6. The application was designed to support additions, modifications of study materials, and their expansions with courses in additional fields. This step enabled us to created a multimedia e-learning system that can be easily maintained also in respect to a further time horizon. The application adapts automatically to the student’s language preference. It includes an administrator’s interface used to create new study modules and to expand them, as well as a simple testing module providing the user with feedback regarding the content studied right at the given time. A study module was created in the application on the electric analogy method, which is one of amply used modelling methods of living organisms. This method is explained using body composition measurement as an example. An informative video is also included in the material, which shows a clinical experiment done at the seminar of a subject taught as part of the biomedical engineering study at the Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague. The video provides a suitable way of home study and an illustration of an experimental measurement for students who cannot be present. We hope that the system will help to make more attractive not only biomedical engineering taught at the Czech Technical University, but also to provide precious information to future specialists in this field.
- 650 _2
- $a internet $x využití $7 D020407
- 650 _2
- $a počítačem řízená výuka $7 D003194
- 650 _2
- $a biomedicínské inženýrství $x výchova $7 D001698
- 650 _2
- $a audiovizuální pomůcky $x využití $7 D001296
- 650 _2
- $a software $7 D012984
- 773 0_
- $t MEDSOFT ... $x 1803-8115 $g (2012), s. 133-138 $w MED00020567
- 910 __
- $a ABA008 $b K 87717 $y 2
- 990 __
- $a 20120412101725 $b ABA008
- 991 __
- $a 20120530161202 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 905956 $s 769513
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2012 $d 133-138 $i 1803-8115 $m Medsoft ... $x MED00020567
- LZP __
- $a 2012-04/gvlm