-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Sociální média ve zdravotnictví [Social media in the health care]
Tomáš Pruša
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- informační služby MeSH
- šíření informací MeSH
- sociální média MeSH
- sociální sítě MeSH
- veřejné zdravotnictví - informatika MeSH
- veřejné zdravotnictví MeSH
Rozšíření informačních technologií v České republice má dlouhodobě vzrůstající charakter. S rozvojem informačních technologií se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Nástupem sociálních médií se otevřely nové možnosti komunikace a distribuce informací, na které mohou reagovat instituce ve zdravotnictví. Ty mají k dispozici nástroje, které nemají v současné době pevná pravidla užití a nabízí velké možnosti i velká rizika. V České republice je využití sociálních médií ve zdravotnictví ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní, informace pro pacienty jsou příliš složité a jsou poskytovány nevhodným způsobem. Srovnání dobrých a špatných příkladů využití sociálních médií umožní hledání nových možností v českém prostředí. Při respektu požadavků kladených na formu informace ze strany pacientů je možné zajistit jejich vyšší míru spolupráce a tak dosáhnout lepších výsledků léčby a současně úspor ve zdravotnictví.
Expansion of information technology in the Czech Republic has a growing character over a long period. The possibilities of health care increase together with the development of information technology. The arrival of social media has offered new possibilities for communication and information distribution, to which health care institutions can react. Those have a tool that is not currently adjusted by fixed rules and offers great opportunities and great risks. In the Czech Republic is the use of social media in health care, in the comparison to other countries, too sporadic and non-interactive, pieces of information for patients are too complex and are provided in an inappropriate manner. The comparison of good and bad examples of the use of social media enables searching for new possibilities in the Czech Republic. In respect of requirements for information from patients, it is possible to ensure their greater compliance and to achieve better treatment outcomes, while achieving savings in the health care.
Social media in the health care
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc12024609
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20120903105638.0
- 007
- ta
- 008
- 120821s2012 xr f 000 0cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Pruša, Tomáš $7 xx0086883
- 245 10
- $a Sociální média ve zdravotnictví / $c Tomáš Pruša
- 246 31
- $a Social media in the health care
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Rozšíření informačních technologií v České republice má dlouhodobě vzrůstající charakter. S rozvojem informačních technologií se zvyšují i možnosti zdravotní péče. Nástupem sociálních médií se otevřely nové možnosti komunikace a distribuce informací, na které mohou reagovat instituce ve zdravotnictví. Ty mají k dispozici nástroje, které nemají v současné době pevná pravidla užití a nabízí velké možnosti i velká rizika. V České republice je využití sociálních médií ve zdravotnictví ve srovnání se zahraničím sporadické a neinteraktivní, informace pro pacienty jsou příliš složité a jsou poskytovány nevhodným způsobem. Srovnání dobrých a špatných příkladů využití sociálních médií umožní hledání nových možností v českém prostředí. Při respektu požadavků kladených na formu informace ze strany pacientů je možné zajistit jejich vyšší míru spolupráce a tak dosáhnout lepších výsledků léčby a současně úspor ve zdravotnictví.
- 520 9_
- $a Expansion of information technology in the Czech Republic has a growing character over a long period. The possibilities of health care increase together with the development of information technology. The arrival of social media has offered new possibilities for communication and information distribution, to which health care institutions can react. Those have a tool that is not currently adjusted by fixed rules and offers great opportunities and great risks. In the Czech Republic is the use of social media in health care, in the comparison to other countries, too sporadic and non-interactive, pieces of information for patients are too complex and are provided in an inappropriate manner. The comparison of good and bad examples of the use of social media enables searching for new possibilities in the Czech Republic. In respect of requirements for information from patients, it is possible to ensure their greater compliance and to achieve better treatment outcomes, while achieving savings in the health care.
- 650 _2
- $a sociální média $7 D061108
- 650 _2
- $a sociální sítě $7 D060756
- 650 _2
- $a veřejné zdravotnictví $7 D011634
- 650 _2
- $a šíření informací $7 D033181
- 650 _2
- $a informační služby $7 D007255
- 650 _2
- $a veřejné zdravotnictví - informatika $7 D040442
- 773 0_
- $t ProInflow $x 1804-2406 $g Roč. 4, č. 1 (2012), s. 1-13 $w MED00179157
- 856 41
- $u http://pro.inflow.cz/sites/default/files/pdfclanky/Tomas_Prusa.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $y 2
- 990 __
- $a 20120821143129 $b ABA008
- 991 __
- $a 20120903105806 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 946080 $s 781945
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 4 $c 1 $d 1-13 $i 1804-2406 $m ProInflow $x MED00179157
- LZP __
- $a 2012-08/lmlm