Detail
Article
Conference paper
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Leisure education as a tool for health education [Zájmové vzdělávání jako jeden z nástrojů výchovy ke zdraví]

Michal Marád

. 2011 ; () : 37-45.

Language English Country Czech Republic

Digital library NLK
Source

Příspěvek je zaměřen na hledání nových možností rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci široce pojaté výchovy ke zdraví, a to využitím potenciálu zájmového vzdělávání. Uvádí vybrané výsledky vlastního výzkumného šetření, kterým byly sledovány jak určité stránky edukační reality na základních školách, tak i charakter náplně volného času dětí a dospívajících. Zjištěné skutečnosti potvrdily potřebu propojovat formální a neformální složku vzdělávání v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu a v rámci školních programů prevence rizikových projevů chování dětí a mládeže. Účinnou podporou při výchově ke zdraví může být navržený interdisciplinárně pojatý systém zájmového vzdělávání v primární škole.

The paper is focused on fi nding new opportunities to develop pupils' key competencies in broad-based Health Education using the potential of education through extracurricular activities. It presents selected results of a research survey which monitored certain aspects of educational reality in primary schools as well as the nature of leisure activities for children and adolescents. The fi ndings confi rmed the need to link formal and informal education components in educating to a healthy lifestyle and through school prevention programmes focused on risk behaviour of children and youth. The designed interdisciplinary system of leisure education in primary school can be an effective support for Health Education.

Zájmové vzdělávání jako jeden z nástrojů výchovy ke zdraví

Škola a zdraví pro 21. století

Bibliography, etc.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15006382
003      
CZ-PrNML
005      
20150430145738.0
007      
ta
008      
150219s2011 xr d f 100 0eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Marád, Michal $7 _AN080500 $u Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Praha
245    10
$a Leisure education as a tool for health education / $c Michal Marád
246    31
$a Zájmové vzdělávání jako jeden z nástrojů výchovy ke zdraví
500    __
$a Škola a zdraví pro 21. století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Příspěvek je zaměřen na hledání nových možností rozvoje klíčových kompetencí žáků v rámci široce pojaté výchovy ke zdraví, a to využitím potenciálu zájmového vzdělávání. Uvádí vybrané výsledky vlastního výzkumného šetření, kterým byly sledovány jak určité stránky edukační reality na základních školách, tak i charakter náplně volného času dětí a dospívajících. Zjištěné skutečnosti potvrdily potřebu propojovat formální a neformální složku vzdělávání v oblasti výchovy ke zdravému životnímu stylu a v rámci školních programů prevence rizikových projevů chování dětí a mládeže. Účinnou podporou při výchově ke zdraví může být navržený interdisciplinárně pojatý systém zájmového vzdělávání v primární škole.
520    9_
$a The paper is focused on fi nding new opportunities to develop pupils' key competencies in broad-based Health Education using the potential of education through extracurricular activities. It presents selected results of a research survey which monitored certain aspects of educational reality in primary schools as well as the nature of leisure activities for children and adolescents. The fi ndings confi rmed the need to link formal and informal education components in educating to a healthy lifestyle and through school prevention programmes focused on risk behaviour of children and youth. The designed interdisciplinary system of leisure education in primary school can be an effective support for Health Education.
650    12
$a výchova a vzdělávání $7 D004493
650    _2
$a zdravotní výchova $x metody $7 D006266
650    12
$a volnočasové aktivity $7 D007899
650    _2
$a poruchy sociálního chování $x prevence a kontrola $7 D012920
650    _2
$a školy $7 D012574
650    12
$a podpora zdraví $7 D006293
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a lidé $7 D006801
653    00
$a výchova ke zdraví
653    00
$a zájmové vzdělávání
653    00
$a prevence rizikového chování
653    00
$a systémový přístup
773    0_
$t School and health 21, 2011 : health literacy through education $z 978-80-210-5720-3 $g (2011), s. 37-45 $w MED00184306
910    __
$a ABA008 $b K 89767 $b CD 1526 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150430150043 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1063526 $s 889166
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2011 $d 37-45 $m School and Health 21, 2011 $x MED00184306 $z 978-80-210-5720-3
LZP    __
$c NLK104 $d 20150416 $a NLK 2015-08/pk

Find record