-
Something wrong with this record ?
European dimension in education of primary school teachers : learning from experience and refl ection as starting point of teachers work -action research and testing of teaching models [Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy : zkušenostní učení a reflexe jako východisko práce učitele - akční výzkum a testování výukových modelů]
Helena Jedličková, Barbara Bajd, Lenka Ogorevc Hradilová
Language English Country Czech Republic
Document type Research Support, Non-U.S. Gov't
- Keywords
- Vzdělávání učitelů základních škol v rámci Evropské unie, Výzkum a testování pedagogických modelů, Projekt "Biologie pro život a zdraví",
- MeSH
- European Union MeSH
- Humans MeSH
- Longitudinal Studies MeSH
- Professional Competence MeSH
- Career Mobility MeSH
- Schools MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- Universities MeSH
- Education MeSH
- Teaching MeSH
- Research Design MeSH
- Models, Educational MeSH
- Knowledge Bases MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
- Publication type
- Research Support, Non-U.S. Gov't MeSH
- Geographicals
- Czech Republic MeSH
- Slovenia MeSH
Evropa, jako prostor bez ekonomických bariér, předpokládá rovněž unii bez hranic kulturních a vzdělávacích. Akademickou mobilitu podporují programy, jako např. CEEPUS a SOCRATES-ERASMUS, umožňující nejen získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů a pedagogů na partnerských školách, ale také sekundárně výzkum zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy EU. Klade se v nich důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost refl exe a kritického myšlení. Danou problematikou se zabývá i společný výzkum realizovaný na katedře biologie a katedře pro přípravu učitelů primárním vzdělávání PdF Univerzity v Lublani (Slovinsko) a na katedře biologie PdF MU v Brně, mezi nimiž dochází pravidelně k mobilitě studentů i pedagogů v projektu „Biologie pro život a zdraví“.
Europe as a space without economical borders presupposes also a union without barriers in culture and education. Apart from enabling to acquire experience and personal development of students and teachers at partner schools, the programs, witch support academic mobility, e.g. CEPUS and SOCRATES-ERASMUS, enable secondarily research orientated to European dimension in education, as well. During recent years, new models of improving of education for the 21st century according to the White Book and the Green Books of the European Commission, witch emphasise the professionalization of teachers’ training, are being verifi ed at universities in Europe. It proves that professionality of primary school teachers should be based on several competences, especially on the ability of refl ection and critical thinking. These problems are also topics of the collective research realised at the Department of Chemistry, Biology and Home Economy and at the Department of Primary Teacher Training of the Faculty of Education at the University of Ljubljana, Slovenia and at the Department of Biology at the Faculty of Education at the Masaryk University in Brno, the Czech Republic. Students and lecturers at both departments participate in the programme „Biology for life and health”.
Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy : zkušenostní učení a reflexe jako východisko práce učitele - akční výzkum a testování výukových modelů
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15006938
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150514125603.0
- 007
- ta
- 008
- 150224s2010 xr f 100 0eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jedličková, Helena $7 mub2012697360 $u Masarykova universita, Pedagogická fakulta, Brno
- 245 10
- $a European dimension in education of primary school teachers : $b learning from experience and refl ection as starting point of teachers work -action research and testing of teaching models / $c Helena Jedličková, Barbara Bajd, Lenka Ogorevc Hradilová
- 246 31
- $a Evropská dimenze ve vzdělávání učitelů primární školy : $b zkušenostní učení a reflexe jako východisko práce učitele - akční výzkum a testování výukových modelů
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Evropa, jako prostor bez ekonomických bariér, předpokládá rovněž unii bez hranic kulturních a vzdělávacích. Akademickou mobilitu podporují programy, jako např. CEEPUS a SOCRATES-ERASMUS, umožňující nejen získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů a pedagogů na partnerských školách, ale také sekundárně výzkum zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy EU. Klade se v nich důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost refl exe a kritického myšlení. Danou problematikou se zabývá i společný výzkum realizovaný na katedře biologie a katedře pro přípravu učitelů primárním vzdělávání PdF Univerzity v Lublani (Slovinsko) a na katedře biologie PdF MU v Brně, mezi nimiž dochází pravidelně k mobilitě studentů i pedagogů v projektu „Biologie pro život a zdraví“.
- 520 9_
- $a Europe as a space without economical borders presupposes also a union without barriers in culture and education. Apart from enabling to acquire experience and personal development of students and teachers at partner schools, the programs, witch support academic mobility, e.g. CEPUS and SOCRATES-ERASMUS, enable secondarily research orientated to European dimension in education, as well. During recent years, new models of improving of education for the 21st century according to the White Book and the Green Books of the European Commission, witch emphasise the professionalization of teachers’ training, are being verifi ed at universities in Europe. It proves that professionality of primary school teachers should be based on several competences, especially on the ability of refl ection and critical thinking. These problems are also topics of the collective research realised at the Department of Chemistry, Biology and Home Economy and at the Department of Primary Teacher Training of the Faculty of Education at the University of Ljubljana, Slovenia and at the Department of Biology at the Faculty of Education at the Masaryk University in Brno, the Czech Republic. Students and lecturers at both departments participate in the programme „Biology for life and health”.
- 650 _2
- $a školy $7 D012574
- 650 _2
- $a univerzity $7 D014495
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a vyučování $7 D013663
- 650 _2
- $a vzdělávací modely $7 D017145
- 650 _2
- $a znalostní báze $7 D051188
- 650 _2
- $a profesní mobilita $7 D002322
- 650 _2
- $a odborná způsobilost $7 D011361
- 650 _2
- $a longitudinální studie $7 D008137
- 650 _2
- $a výzkumný projekt $7 D012107
- 650 _2
- $a Evropská unie $7 D005062
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 651 _2
- $a Slovinsko $7 D017524
- 651 _2
- $a Česká republika $7 D018153
- 653 20
- $a Vzdělávání učitelů základních škol v rámci Evropské unie
- 653 10
- $a Výzkum a testování pedagogických modelů
- 653 10
- $a Projekt "Biologie pro život a zdraví"
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Bajd, Barbara $u University of Ljubljana, Faculty of Education, Slovenia
- 700 1_
- $a Ogorevc Hradilová, Lenka $7 _AN081634
- 773 0_
- $t School and Health 21, 2010 : health education: contexts and inspiration $z 978-80-210-5259-8 $g (2010), s. 57-73 $w MED00184303
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89765 $b CD 1524 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150514125917 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1064076 $s 889729
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2010 $d 57-73 $m School and Health 21, 2010 $x MED00184303 $z 978-80-210-5259-8
- LZP __
- $c NLK184 $d 20150514 $a NLK 2015-08/pk