-
Something wrong with this record ?
Socio-psychological training as one of ways to social health [Sociálně psychologický výcvik jako jedna z cest k sociálnímu zdraví]
Božena Jiřincová, Vladimíra Lovasová, Michal Svoboda
Language English Country Czech Republic
Digital library NLK
Source
- Keywords
- Sociálně psyschologický výcvik, Sociální zdraví, Vzdělávání učitelů,
- MeSH
- Behavioral Research MeSH
- Humans MeSH
- Surveys and Questionnaires MeSH
- Schools organization & administration manpower trends MeSH
- Social Determinants of Health statistics & numerical data trends MeSH
- Statistics as Topic MeSH
- World Health Organization MeSH
- Education methods organization & administration manpower MeSH
- Teaching methods organization & administration manpower MeSH
- Health Status MeSH
- Health Education * methods organization & administration manpower MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Příspěvek věnuje pozornost problematice sociálního zdraví a sociálně zdravé osobnosti. Jedním z významných činitelů rozvoje osobnosti jedince je škola, která musí v rámci edukačního procesu rozvíjet i sociální kompetence žáka. To souvisí i s tvorbou pozitivního sociálního klimatu ve školní třídě i celé škole. Efektivita celého procesu je podmíněna vhodným propojením teorie a praxe. Zejména sociálně psychologický výcvik umožňuje prostřednictvím rozmanitých technik rozvíjet dobré interpersonální vztahy ve skupině a přispívá významnou měrou k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí jedince.
The entry pays to problems of social health and socially healthy personality. One of important factors of personality development is the school, which has to bloom also social skills of the pupil according to the educating process. This is connected with positive social climate in the class and school, too. The effectivity of the process is conditional on good connection between theory and praxis. Especially social-psychological trainings enable to develope good interpersonal relations in the group and help to develope social skills of the persona.
University of West Bohemia Faculty of Education Deparment of Psychology Plzeň
University of West Bohemia Faculty of Education Department of Psychology Plzeň
Sociálně psychologický výcvik jako jedna z cest k sociálnímu zdraví
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15007593
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20150504133935.0
- 007
- ta
- 008
- 150304s2009 xr f 100 0|eng||
- 009
- PC
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Jiřincová, Božena $7 jo20000080521 $u University of West Bohemia, Faculty of Education, Deparment of Psychology, Plzeň
- 245 10
- $a Socio-psychological training as one of ways to social health / $c Božena Jiřincová, Vladimíra Lovasová, Michal Svoboda
- 246 31
- $a Sociálně psychologický výcvik jako jedna z cest k sociálnímu zdraví
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek věnuje pozornost problematice sociálního zdraví a sociálně zdravé osobnosti. Jedním z významných činitelů rozvoje osobnosti jedince je škola, která musí v rámci edukačního procesu rozvíjet i sociální kompetence žáka. To souvisí i s tvorbou pozitivního sociálního klimatu ve školní třídě i celé škole. Efektivita celého procesu je podmíněna vhodným propojením teorie a praxe. Zejména sociálně psychologický výcvik umožňuje prostřednictvím rozmanitých technik rozvíjet dobré interpersonální vztahy ve skupině a přispívá významnou měrou k rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí jedince.
- 520 9_
- $a The entry pays to problems of social health and socially healthy personality. One of important factors of personality development is the school, which has to bloom also social skills of the pupil according to the educating process. This is connected with positive social climate in the class and school, too. The effectivity of the process is conditional on good connection between theory and praxis. Especially social-psychological trainings enable to develope good interpersonal relations in the group and help to develope social skills of the persona.
- 650 _2
- $a školy $x organizace a řízení $x pracovní síly $x trendy $7 D012574
- 650 12
- $a zdravotní výchova $x metody $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D006266
- 650 _2
- $a zdravotní stav $7 D006304
- 650 _2
- $a Světová zdravotnická organizace $7 D014944
- 650 _2
- $a sociální determinanty zdraví $x statistika a číselné údaje $x trendy $7 D064890
- 650 _2
- $a vyučování $x metody $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D013663
- 650 _2
- $a výchova a vzdělávání $x metody $x organizace a řízení $x pracovní síly $7 D004493
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a behaviorální výzkum $7 D035841
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 653 10
- $a Sociálně psyschologický výcvik
- 653 10
- $a Sociální zdraví
- 653 00
- $a Vzdělávání učitelů
- 700 1_
- $a Lovasová, Vladimíra $7 jx20120301013 $u University of West Bohemia, Faculty of Education, Department of Psychology, Plzeň
- 700 1_
- $a Svoboda, Michal $7 _AN066876 $u University of West Bohemia, Faculty of Education, Deparment of Psychology, Plzeň
- 773 0_
- $t School and Health 21, 2009 : general issues in health education $z 978-80-210-4929-1 $g (2009), s. 115-122 $w MED00184299
- 910 __
- $a ABA008 $b K 89763 $b CD 1521 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150219103532 $b ABA008
- 991 __
- $a 20150504134241 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1064886 $s 890389
- BAS __
- $a 5
- BMC __
- $a 2009 $d 115-122 $m School and Health 21, 2009 $x MED00184299 $z 978-80-210-4929-1 $o general issues in health education
- LZP __
- $c NLK184 $d 20150504 $a NLK 2015-08/pk