Detail
Článek
Abstrakt
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Allergic and asthmatic children in 21st century school [Alergici a astmatici ve škole 21. Století]

Marie Havelková, Petr Kachlík, Kamila Synková, Martina Pokorná

. 2009 ; () : 297-303. (general issues in health education)

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc15007665

Digitální knihovna NLK
Zdroj

Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.

The paper presents results obtained through research conducted in the environment of selected primary schools. The research focused on whether, and to what an extent, teachers are aware of the fact that they may have allergic or asthmatic children in their classrooms, and what types of allergies are involved. It was further examined what the teachers knew of such immunity disorders, and whether they would be able to give fi rst aid to a pupil in case of a fi t. Moreover, it was established that in most cases, the school environment is adapted so as not to cause health issues in students unnecessarily. The research shows that teacher awareness needs to be improved. The teachers themselves would apparently like to know more about these issues.

Alergici a astmatici ve škole 21. Století

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc15007665
003      
CZ-PrNML
005      
20150513101641.0
007      
ta
008      
150304s2009 xr d f 100 0|eng||
009      
PC
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Havelková, Marie, $d 1941- $7 jk01040293 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of family education and education to health, Brno
245    10
$a Allergic and asthmatic children in 21st century school / $c Marie Havelková, Petr Kachlík, Kamila Synková, Martina Pokorná
246    31
$a Alergici a astmatici ve škole 21. Století
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Práce prezentuje výsledky získané výzkumnou sondáží do prostředí vybraných základních škol. Bylo zjišťováno, zda a do jaké míry jsou učitelé informováni o tom, že mají ve třídách alergické či astmatické dítě a o jaký typ alergie se u školáka jedná. Dále bylo zkoumáno, jaké jsou znalosti učitelů o těchto stavech poruchy imunity a zda by dokázali svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Navíc bylo zjištěno, že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Z výzkumu vyplývá, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. Ukázalo se, že sami učitelé by si přáli o této problematice vědět více.
520    9_
$a The paper presents results obtained through research conducted in the environment of selected primary schools. The research focused on whether, and to what an extent, teachers are aware of the fact that they may have allergic or asthmatic children in their classrooms, and what types of allergies are involved. It was further examined what the teachers knew of such immunity disorders, and whether they would be able to give fi rst aid to a pupil in case of a fi t. Moreover, it was established that in most cases, the school environment is adapted so as not to cause health issues in students unnecessarily. The research shows that teacher awareness needs to be improved. The teachers themselves would apparently like to know more about these issues.
650    12
$a školy $x pracovní síly $7 D012574
650    _2
$a vyučování $x pracovní síly $7 D013663
650    _2
$a výchova a vzdělávání $7 D004493
650    _2
$a alergie $x epidemiologie $x komplikace $x prevence a kontrola $7 D006967
650    _2
$a bronchiální astma $x imunologie $x komplikace $x prevence a kontrola $7 D001249
650    _2
$a zdravotní výchova $x využití $7 D006266
650    _2
$a první pomoc $x metody $x trendy $x využití $7 D005392
650    _2
$a empirický výzkum $7 D036262
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $x využití $7 D011795
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a mladiství $7 D000293
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
651    _2
$a Česká republika $7 D018153
653    10
$a Alergické a astmatické děti mezi žáky základních škol
653    10
$a Informovanost učitelů základních škol a jejich schopnosti poskytovat první pomoc
700    1_
$a Kachlík, Petr, $d 1966- $7 jo2003193176 $u Masaryk University, Faculty of Education, Department of special pedagogy, Brno
700    1_
$a Synková, Kamila $7 _AN080431 $u Masaryk University, Faculty of Education, Brno
700    1_
$a Pokorná, Martina $7 _BN007539 $u Masaryk University, Faculty of Education, Brno
773    0_
$t School and Health 21, 2009 : general issues in health education $z 978-80-210-4929-1 $g (2009), s. 297-303 $w MED00184299
910    __
$a ABA008 $b K 89763 $b CD 1521 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150219103532 $b ABA008
991    __
$a 20150513101947 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1064958 $s 890462
BAS    __
$a 5
BMC    __
$a 2009 $d 297-303 $m School and Health 21, 2009 $x MED00184299 $z 978-80-210-4929-1 $o general issues in health education
LZP    __
$c NLK184 $d 20150513 $a NLK 2015-08/pk