-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Issues relating to the individual transition of young special educational needs students moving from their education system onto an adult social care setting
Jaromír Maštalíř
Jazyk angličtina Země Česko
- MeSH
- dítě MeSH
- integrace do komunity psychologie trendy MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
- postižení * klasifikace psychologie výchova MeSH
- sebeuplatnění MeSH
- socializace MeSH
- sociální facilitace * MeSH
- sociální péče * psychologie MeSH
- speciální vzdělávání * metody organizace a řízení MeSH
- zapojení do společnosti MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- mladiství MeSH
In this article I would like to highlight the issues facing young adults leaving special education schools as the move from education services into adult social care services. Within this article I will raise my concerns regarding the complete lack of process during this transition period, leaving the involvement from the individual, their family and professionals in the planning for any future care needs; social needs; further education needs; dreams and aspirations for the individual, completely omitted.
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc15027839
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20190416070830.0
- 007
- ta
- 008
- 150825s2012 xr a f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Maštalíř, Jaromír, $d 1983- $7 jx20100713013 $u Ústav speciálně pedagogických studií, Pedagogická fakulta UP, Olomouc.
- 245 10
- $a Issues relating to the individual transition of young special educational needs students moving from their education system onto an adult social care setting / $c Jaromír Maštalíř
- 504 __
- $a Literatura
- 520 9_
- $a In this article I would like to highlight the issues facing young adults leaving special education schools as the move from education services into adult social care services. Within this article I will raise my concerns regarding the complete lack of process during this transition period, leaving the involvement from the individual, their family and professionals in the planning for any future care needs; social needs; further education needs; dreams and aspirations for the individual, completely omitted.
- 650 12
- $a postižení $x klasifikace $x psychologie $x výchova $7 D006233
- 650 12
- $a speciální vzdělávání $x metody $x organizace a řízení $7 D004519
- 650 _2
- $a socializace $7 D012951
- 650 12
- $a sociální facilitace $7 D012932
- 650 12
- $a sociální péče $x psychologie $7 D012946
- 650 _2
- $a integrace do komunity $x psychologie $x trendy $7 D062309
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a mladiství $7 D000293
- 650 _2
- $a sebeuplatnění $7 D020377
- 650 _2
- $a zapojení do společnosti $7 D058992
- 773 0_
- $t Journal of exceptional people $x 1805-4978 $g Roč. 1, č. 2 (2012), s. 7-17 $w MED00186617
- 856 41
- $u http://www.jep.upol.cz/2012/Journal-of-exceptional-people-Volume1-Number2_update.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 4278 $c 709 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20150824143024 $b ABA008
- 991 __
- $a 20190416070856 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1088661 $s 910892
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2012 $b 1 $c 2 $d 7-17 $i 1805-4978 $m Journal of Exceptional People $x MED00186617
- LZP __
- $c NLK125 $d 20151112 $a NLK 2015-26/mk