-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Případová studie – rozvoj komunikačních dovedností trenéra pomocí metody Videotrénink interakcí
[Case study – development of coach ́s communication skills using Video Interaction Guidance method]
Veronika Baláková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu kazuistiky
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Číslo
Ročník
Zdroj
Zdroj
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2007
Open Access Digital Library
od 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2007
- MeSH
- interpersonální vztahy MeSH
- komunikace * MeSH
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- sporty * psychologie MeSH
- tělesná výchova MeSH
- volejbal psychologie výchova MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- mladý dospělý MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- kazuistiky MeSH
Případová studie z oblasti psychologie sportu se zaměřuje na úkoly a dovednosti trenéra. Dobré komunikační dovednosti trenéra přispívají ke zvýšení výkonu a osobnímu rozvoji svěřence, stejně tak k vytváření dobrého sociálního kontaktu se svěřencem a nastavení příznivého tréninkového (motivačního) klimatu. Cílem této případové studie bylo využít metodu Videotrénink interakcí (VTI; Biemans, 1990) za účelem rozvoje komunikačních, resp. sociálních dovedností trenéra a následně ohodnotit efekt této intervence. Na základě předchozích zkušeností autorky (Baláková, 2011, 2013) s touto intervenční metodou byla rozšířena doba spolupráce s klientem i počet natáčení. Metody použité za účelem ohodnocení této intervenční metody (zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor s trenérkou a dotazníky vyplněné hráčkami) byly mírně pozměněny. Příspěvek napomáhá k rozšíření počtu aplikačních oblastí metody Videotrénink interakcí a ukazuje směr, jakým je možno pracovat na vzdělávání a rozvoji sportovních trenérů.
This case study relates to the field of sport psychology describing coach ́s tasks and skills. Good communication skills contribute to enhancement of the performance, personal growth, good interpersonal relationship and also to positive motivational climate. The aim of this case study is to use the Video Interaction Guidance (VIG, in Czech Republic VTI; Biemans, 1990) method for working with coach in order to develop his communication and social skills and consequently evaluate utility of this method. Based on the previous experience of the author with this intervention method (Baláková, 2011, 2013) number of interventions was extended. Methods used for the purpose of the evaluation of the intervention (participated observing, semi-structured interview with coach and questionnaires completed by players) have been slightly modified. The paper helps to increase the number of VIG application areas and shows the direction how it is possible to educate coaches and improve their skills.
Case study – development of coach ́s communication skills using Video Interaction Guidance method
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc16002234
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20241217091311.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 160120s2015 xr a fs 000 0|cze||
- 009
- eAR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Baláková, Veronika, $d 1984- $7 xx0326745 $u Katedra psychologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
- 245 10
- $a Případová studie – rozvoj komunikačních dovedností trenéra pomocí metody Videotrénink interakcí / $c Veronika Baláková
- 246 31
- $a Case study – development of coach ́s communication skills using Video Interaction Guidance method
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Případová studie z oblasti psychologie sportu se zaměřuje na úkoly a dovednosti trenéra. Dobré komunikační dovednosti trenéra přispívají ke zvýšení výkonu a osobnímu rozvoji svěřence, stejně tak k vytváření dobrého sociálního kontaktu se svěřencem a nastavení příznivého tréninkového (motivačního) klimatu. Cílem této případové studie bylo využít metodu Videotrénink interakcí (VTI; Biemans, 1990) za účelem rozvoje komunikačních, resp. sociálních dovedností trenéra a následně ohodnotit efekt této intervence. Na základě předchozích zkušeností autorky (Baláková, 2011, 2013) s touto intervenční metodou byla rozšířena doba spolupráce s klientem i počet natáčení. Metody použité za účelem ohodnocení této intervenční metody (zúčastněné pozorování, polostrukturovaný rozhovor s trenérkou a dotazníky vyplněné hráčkami) byly mírně pozměněny. Příspěvek napomáhá k rozšíření počtu aplikačních oblastí metody Videotrénink interakcí a ukazuje směr, jakým je možno pracovat na vzdělávání a rozvoji sportovních trenérů.
- 520 9_
- $a This case study relates to the field of sport psychology describing coach ́s tasks and skills. Good communication skills contribute to enhancement of the performance, personal growth, good interpersonal relationship and also to positive motivational climate. The aim of this case study is to use the Video Interaction Guidance (VIG, in Czech Republic VTI; Biemans, 1990) method for working with coach in order to develop his communication and social skills and consequently evaluate utility of this method. Based on the previous experience of the author with this intervention method (Baláková, 2011, 2013) number of interventions was extended. Methods used for the purpose of the evaluation of the intervention (participated observing, semi-structured interview with coach and questionnaires completed by players) have been slightly modified. The paper helps to increase the number of VIG application areas and shows the direction how it is possible to educate coaches and improve their skills.
- 650 12
- $a komunikace $7 D003142
- 650 _2
- $a interpersonální vztahy $7 D007398
- 650 _2
- $a tělesná výchova $7 D010806
- 650 12
- $a sporty $x psychologie $7 D013177
- 650 _2
- $a volejbal $x psychologie $x výchova $7 D054798
- 650 _2
- $a ženské pohlaví $7 D005260
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a mladý dospělý $7 D055815
- 655 _2
- $a kazuistiky $7 D002363
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 9, č. 2 (2015), s. 51-61 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/balakova.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20141023135230 $b ABA008
- 991 __
- $a 20241217091307 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1104720 $s 926456
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2015 $b 9 $c 2 $d 51-61 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $c NLK183 $d 20160318 $a NLK 2016-04/dk