-
Something wrong with this record ?
Vizuálně podporovaná audiometrie Behaviorální metoda vyšetřování sluchu malých dětí
[Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children]
Vojnová M., Lejska M., Smisitelová J.
Language Czech Country Czech Republic
Document type Review
- MeSH
- Audiometry * methods utilization MeSH
- Child MeSH
- Adult MeSH
- Noise MeSH
- Play and Playthings MeSH
- Infant MeSH
- Humans MeSH
- Reinforcement, Psychology MeSH
- Child, Preschool MeSH
- Feedback, Sensory MeSH
- Check Tag
- Child MeSH
- Adult MeSH
- Infant MeSH
- Humans MeSH
- Child, Preschool MeSH
- Publication type
- Review MeSH
V publikaci je podrobně popsána v České republice nová behaviorální metoda vyšetření sluchu, a to především u nejmenších dětí. Metodou je vizuálně podporovaná audiometrie (Visual Reinforcement Audiometry VRA). Využívá vytvoření podmíněného reflexu akustické a vizuální stimulace u dětí a pak testováním pouze akustických definovaných podnětů. Pokud dítě reaguje stejně pouze na akustický signál jako při tvorbě podmíněného reflexu, pak testovaný zvuk muselo slyšet. V práci jsou přesně pospány jednotlivé metodiky vyšetření. Používané stimulující definované zvukové signály i využití vizuálního podnětu. Vyšetření se ukazuje jako nenahraditelné ve dvou oblastech. Jednak při vyšetření opožděného vývoje řeči u dětí, kdy kolem třetího roku věku je třeba přesně stanovit stav sluchové percepce a pak, a to především, jako diagnostická metoda pro vyšetření sluchu dětí s podezřením na jeho postižení. Cílem vyšetření je: stanovení sluchu u dítěte od věku cca 6 měsíců věku, stanovení frekvenčně specifických prahů sluchu, zjištění efektu korekce nedoslýchavosti sluchadlem nebo kochleární implantací, porovnání efektu korekce podle jednotlivých typů použitých sluchadel, kontrola efektu sluchadla ihned po nastavení nebo po změně parametrů nastavení, možnost ověření sluchu u mentálně retardovaných dětí. V České republice se jedná o ojedinělý způsob vyšetření sluchu, který je v publikaci nejenom objasněn, ale i doporučen na všechna audiologická pracoviště, která se přednostně věnují vyšetřování, případné korekci sluchových vad u nejmenších dětí. Význam toho typu vyšetření se nepopiratelně zvýšil po zavedení celoplošného screeningu sluchu u novorozenců.
The article describes in detail a new behavioral method for hearing examination suitable especially in the smallest children. It is the Visual Reinforcement Audiometry, VRA. The method employs the formation of a conditional reflex of acoustic and visual stimulation in children and subsequent testing of acoustic-defined stimuli only. If the child reacts to the acoustic signal only in the same way as in the formation of a conditional reflex, it is obvious that the child must have heard the sound. The paper describes precisely individual methods of examination, i.e. the defined stimulating sound signal, as well as the visual stimulus used. The examination proved to be indispensible in two areas. First, it is used in the examination of a delayed evolution of speech in children, when it is necessary to define precisely the state of hearing perception. Then, in particular, it is employed as a diagnostic method for examination of hearing in children suspected of such damage. The objectives of the examination include: determination of hearing state in children at the age of about 6 months, the determination of frequency-specific hearing thresholds, the determination of the effect of correction of hearing loss by hearing aid or cochlear implantation, the comparison of effects of correction according individual types of the hearing air used, the control of the effect of the hearing aid immediately after setting or after changing the parameters, and the possibility of verification of hearing in mentally retarded children. It is a unique method of hearing examination in the Czech Republic, which the publication not only illustrates, but it also recommends all audiology workplaces, which preferentially deal with the examination or correction of hearing defects in the smallest children. The importance of this kind of examination was indisputably increased after introduction of general screening of hearing in newborn children.
Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc16015014
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20160621150816.0
- 007
- ta
- 008
- 160523s2016 xr a f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Vojnová, Michaela $u AUDIO-Fon centrum, Brno $7 _AN087476
- 245 10
- $a Vizuálně podporovaná audiometrie Behaviorální metoda vyšetřování sluchu malých dětí / $c Vojnová M., Lejska M., Smisitelová J.
- 246 31
- $a Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children
- 520 3_
- $a V publikaci je podrobně popsána v České republice nová behaviorální metoda vyšetření sluchu, a to především u nejmenších dětí. Metodou je vizuálně podporovaná audiometrie (Visual Reinforcement Audiometry VRA). Využívá vytvoření podmíněného reflexu akustické a vizuální stimulace u dětí a pak testováním pouze akustických definovaných podnětů. Pokud dítě reaguje stejně pouze na akustický signál jako při tvorbě podmíněného reflexu, pak testovaný zvuk muselo slyšet. V práci jsou přesně pospány jednotlivé metodiky vyšetření. Používané stimulující definované zvukové signály i využití vizuálního podnětu. Vyšetření se ukazuje jako nenahraditelné ve dvou oblastech. Jednak při vyšetření opožděného vývoje řeči u dětí, kdy kolem třetího roku věku je třeba přesně stanovit stav sluchové percepce a pak, a to především, jako diagnostická metoda pro vyšetření sluchu dětí s podezřením na jeho postižení. Cílem vyšetření je: stanovení sluchu u dítěte od věku cca 6 měsíců věku, stanovení frekvenčně specifických prahů sluchu, zjištění efektu korekce nedoslýchavosti sluchadlem nebo kochleární implantací, porovnání efektu korekce podle jednotlivých typů použitých sluchadel, kontrola efektu sluchadla ihned po nastavení nebo po změně parametrů nastavení, možnost ověření sluchu u mentálně retardovaných dětí. V České republice se jedná o ojedinělý způsob vyšetření sluchu, který je v publikaci nejenom objasněn, ale i doporučen na všechna audiologická pracoviště, která se přednostně věnují vyšetřování, případné korekci sluchových vad u nejmenších dětí. Význam toho typu vyšetření se nepopiratelně zvýšil po zavedení celoplošného screeningu sluchu u novorozenců.
- 520 9_
- $a The article describes in detail a new behavioral method for hearing examination suitable especially in the smallest children. It is the Visual Reinforcement Audiometry, VRA. The method employs the formation of a conditional reflex of acoustic and visual stimulation in children and subsequent testing of acoustic-defined stimuli only. If the child reacts to the acoustic signal only in the same way as in the formation of a conditional reflex, it is obvious that the child must have heard the sound. The paper describes precisely individual methods of examination, i.e. the defined stimulating sound signal, as well as the visual stimulus used. The examination proved to be indispensible in two areas. First, it is used in the examination of a delayed evolution of speech in children, when it is necessary to define precisely the state of hearing perception. Then, in particular, it is employed as a diagnostic method for examination of hearing in children suspected of such damage. The objectives of the examination include: determination of hearing state in children at the age of about 6 months, the determination of frequency-specific hearing thresholds, the determination of the effect of correction of hearing loss by hearing aid or cochlear implantation, the comparison of effects of correction according individual types of the hearing air used, the control of the effect of the hearing aid immediately after setting or after changing the parameters, and the possibility of verification of hearing in mentally retarded children. It is a unique method of hearing examination in the Czech Republic, which the publication not only illustrates, but it also recommends all audiology workplaces, which preferentially deal with the examination or correction of hearing defects in the smallest children. The importance of this kind of examination was indisputably increased after introduction of general screening of hearing in newborn children.
- 650 12
- $a audiometrie $x metody $x využití $7 D001299
- 650 _2
- $a posilování (psychologie) $7 D012054
- 650 _2
- $a hra a hračky $7 D010988
- 650 _2
- $a hluk $7 D009622
- 650 _2
- $a senzorická zpětná vazba $7 D056228
- 650 _2
- $a dospělí $7 D000328
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 700 1_
- $a Lejska, Mojmír, $u AUDIO-Fon centrum, Brno $d 1954- $7 xx0063350
- 700 1_
- $a Smisitelová, Jindra $u AUDIO-Fon centrum, Brno $7 _AN087477
- 773 0_
- $w MED00011061 $t Otorinolaryngologie a foniatrie $x 1210-7867 $g Roč. 65, č. 1 (2016), s. 44-47
- 856 41
- $u https://www.prolekare.cz/casopisy/otorinolaryngologie-foniatrie/2016-1/vizualne-podporovana-audiometrie-behavioralni-metoda-vysetrovani-sluchu-malych-deti-58047 $y plný text volně dostupný
- 910 __
- $a ABA008 $b A 980 $c 697 $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20160523 $b ABA008
- 991 __
- $a 20160621150956 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1126948 $s 939442
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2016 $b 65 $c 1 $d 44-47 $i 1210-7867 $m Otorinolaryngologie a foniatrie $x MED00011061 $y 79589
- LZP __
- $c NLK183 $d 20160621 $b NLK111 $a Meditorial-20160523