Detail
Article
Online article
FT
Medvik - BMC
  • Something wrong with this record ?

Vizuálně podporovaná audiometrie Behaviorální metoda vyšetřování sluchu malých dětí
[Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children]

Vojnová M., Lejska M., Smisitelová J.

. 2016 ; 65 (1) : 44-47.

Language Czech Country Czech Republic

Document type Review

Digital library NLK
Source

E-resources Online

V publikaci je podrobně popsána v České republice nová behaviorální metoda vyšetření sluchu, a to především u nejmenších dětí. Metodou je vizuálně podporovaná audiometrie (Visual Reinforcement Audiometry VRA). Využívá vytvoření podmíněného reflexu akustické a vizuální stimulace u dětí a pak testováním pouze akustických definovaných podnětů. Pokud dítě reaguje stejně pouze na akustický signál jako při tvorbě podmíněného reflexu, pak testovaný zvuk muselo slyšet. V práci jsou přesně pospány jednotlivé metodiky vyšetření. Používané stimulující definované zvukové signály i využití vizuálního podnětu. Vyšetření se ukazuje jako nenahraditelné ve dvou oblastech. Jednak při vyšetření opožděného vývoje řeči u dětí, kdy kolem třetího roku věku je třeba přesně stanovit stav sluchové percepce a pak, a to především, jako diagnostická metoda pro vyšetření sluchu dětí s podezřením na jeho postižení. Cílem vyšetření je: stanovení sluchu u dítěte od věku cca 6 měsíců věku, stanovení frekvenčně specifických prahů sluchu, zjištění efektu korekce nedoslýchavosti sluchadlem nebo kochleární implantací, porovnání efektu korekce podle jednotlivých typů použitých sluchadel, kontrola efektu sluchadla ihned po nastavení nebo po změně parametrů nastavení, možnost ověření sluchu u mentálně retardovaných dětí. V České republice se jedná o ojedinělý způsob vyšetření sluchu, který je v publikaci nejenom objasněn, ale i doporučen na všechna audiologická pracoviště, která se přednostně věnují vyšetřování, případné korekci sluchových vad u nejmenších dětí. Význam toho typu vyšetření se nepopiratelně zvýšil po zavedení celoplošného screeningu sluchu u novorozenců.

The article describes in detail a new behavioral method for hearing examination suitable especially in the smallest children. It is the Visual Reinforcement Audiometry, VRA. The method employs the formation of a conditional reflex of acoustic and visual stimulation in children and subsequent testing of acoustic-defined stimuli only. If the child reacts to the acoustic signal only in the same way as in the formation of a conditional reflex, it is obvious that the child must have heard the sound. The paper describes precisely individual methods of examination, i.e. the defined stimulating sound signal, as well as the visual stimulus used. The examination proved to be indispensible in two areas. First, it is used in the examination of a delayed evolution of speech in children, when it is necessary to define precisely the state of hearing perception. Then, in particular, it is employed as a diagnostic method for examination of hearing in children suspected of such damage. The objectives of the examination include: determination of hearing state in children at the age of about 6 months, the determination of frequency-specific hearing thresholds, the determination of the effect of correction of hearing loss by hearing aid or cochlear implantation, the comparison of effects of correction according individual types of the hearing air used, the control of the effect of the hearing aid immediately after setting or after changing the parameters, and the possibility of verification of hearing in mentally retarded children. It is a unique method of hearing examination in the Czech Republic, which the publication not only illustrates, but it also recommends all audiology workplaces, which preferentially deal with the examination or correction of hearing defects in the smallest children. The importance of this kind of examination was indisputably increased after introduction of general screening of hearing in newborn children.

Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc16015014
003      
CZ-PrNML
005      
20160621150816.0
007      
ta
008      
160523s2016 xr a f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Vojnová, Michaela $u AUDIO-Fon centrum, Brno $7 _AN087476
245    10
$a Vizuálně podporovaná audiometrie Behaviorální metoda vyšetřování sluchu malých dětí / $c Vojnová M., Lejska M., Smisitelová J.
246    31
$a Visual reinforcement audiometry. Behavioral Method for hearing examination in small children
520    3_
$a V publikaci je podrobně popsána v České republice nová behaviorální metoda vyšetření sluchu, a to především u nejmenších dětí. Metodou je vizuálně podporovaná audiometrie (Visual Reinforcement Audiometry VRA). Využívá vytvoření podmíněného reflexu akustické a vizuální stimulace u dětí a pak testováním pouze akustických definovaných podnětů. Pokud dítě reaguje stejně pouze na akustický signál jako při tvorbě podmíněného reflexu, pak testovaný zvuk muselo slyšet. V práci jsou přesně pospány jednotlivé metodiky vyšetření. Používané stimulující definované zvukové signály i využití vizuálního podnětu. Vyšetření se ukazuje jako nenahraditelné ve dvou oblastech. Jednak při vyšetření opožděného vývoje řeči u dětí, kdy kolem třetího roku věku je třeba přesně stanovit stav sluchové percepce a pak, a to především, jako diagnostická metoda pro vyšetření sluchu dětí s podezřením na jeho postižení. Cílem vyšetření je: stanovení sluchu u dítěte od věku cca 6 měsíců věku, stanovení frekvenčně specifických prahů sluchu, zjištění efektu korekce nedoslýchavosti sluchadlem nebo kochleární implantací, porovnání efektu korekce podle jednotlivých typů použitých sluchadel, kontrola efektu sluchadla ihned po nastavení nebo po změně parametrů nastavení, možnost ověření sluchu u mentálně retardovaných dětí. V České republice se jedná o ojedinělý způsob vyšetření sluchu, který je v publikaci nejenom objasněn, ale i doporučen na všechna audiologická pracoviště, která se přednostně věnují vyšetřování, případné korekci sluchových vad u nejmenších dětí. Význam toho typu vyšetření se nepopiratelně zvýšil po zavedení celoplošného screeningu sluchu u novorozenců.
520    9_
$a The article describes in detail a new behavioral method for hearing examination suitable especially in the smallest children. It is the Visual Reinforcement Audiometry, VRA. The method employs the formation of a conditional reflex of acoustic and visual stimulation in children and subsequent testing of acoustic-defined stimuli only. If the child reacts to the acoustic signal only in the same way as in the formation of a conditional reflex, it is obvious that the child must have heard the sound. The paper describes precisely individual methods of examination, i.e. the defined stimulating sound signal, as well as the visual stimulus used. The examination proved to be indispensible in two areas. First, it is used in the examination of a delayed evolution of speech in children, when it is necessary to define precisely the state of hearing perception. Then, in particular, it is employed as a diagnostic method for examination of hearing in children suspected of such damage. The objectives of the examination include: determination of hearing state in children at the age of about 6 months, the determination of frequency-specific hearing thresholds, the determination of the effect of correction of hearing loss by hearing aid or cochlear implantation, the comparison of effects of correction according individual types of the hearing air used, the control of the effect of the hearing aid immediately after setting or after changing the parameters, and the possibility of verification of hearing in mentally retarded children. It is a unique method of hearing examination in the Czech Republic, which the publication not only illustrates, but it also recommends all audiology workplaces, which preferentially deal with the examination or correction of hearing defects in the smallest children. The importance of this kind of examination was indisputably increased after introduction of general screening of hearing in newborn children.
650    12
$a audiometrie $x metody $x využití $7 D001299
650    _2
$a posilování (psychologie) $7 D012054
650    _2
$a hra a hračky $7 D010988
650    _2
$a hluk $7 D009622
650    _2
$a senzorická zpětná vazba $7 D056228
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a kojenec $7 D007223
655    _2
$a přehledy $7 D016454
700    1_
$a Lejska, Mojmír, $u AUDIO-Fon centrum, Brno $d 1954- $7 xx0063350
700    1_
$a Smisitelová, Jindra $u AUDIO-Fon centrum, Brno $7 _AN087477
773    0_
$w MED00011061 $t Otorinolaryngologie a foniatrie $x 1210-7867 $g Roč. 65, č. 1 (2016), s. 44-47
856    41
$u https://www.prolekare.cz/casopisy/otorinolaryngologie-foniatrie/2016-1/vizualne-podporovana-audiometrie-behavioralni-metoda-vysetrovani-sluchu-malych-deti-58047 $y plný text volně dostupný
910    __
$a ABA008 $b A 980 $c 697 $y 4 $z 0
990    __
$a 20160523 $b ABA008
991    __
$a 20160621150956 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1126948 $s 939442
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2016 $b 65 $c 1 $d 44-47 $i 1210-7867 $m Otorinolaryngologie a foniatrie $x MED00011061 $y 79589
LZP    __
$c NLK183 $d 20160621 $b NLK111 $a Meditorial-20160523

Find record

Citation metrics

Loading data ...

Archiving options

Loading data ...