Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Komunikace praktického lékaře pro děti a dorost
[Communication for the general paediatrician]

MUDr. Jarmila Seifertová

. 2016 ; 17 (2) : 102-103.

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc16015643

Komunikace v medicínské praxi je umění na úrovni vrcholového hereckého výkonu, hlavně s dětmi a rodinnými příslušníky. Přibývá dětí citově izolovaných, objevují se somatické obtíže. Obtíže jsou špatně vysvětlitelné a ovlivnitelné. V primární péči pomáhá vyšetření specialistou. Musí mít správné informace. Dobré by bylo mít dostupnou konzultaci se specialistou. Při předání pacienta je samozřejmostí výstižná epikríza. Inspirativní jsou diskuzní skupinky s kolegy v komunitě, funguje to i při prevenci syndromu vyhoření. Mezi spolupracovníky v ordinaci je pozitivní komunikace klíčová. Nezastupitelná je komunikace s laickou veřejností za účelem vzdělávání v sebepéči. Doporučuji zařadit výuku komunikačních dovedností do výuky.

Communication in the medical practice is an art at the level of a top acting performance, particularly with children and family members. There is an increasing number of emotionally isolated children and somatic complaints develop. The complaints are difficult to explain and interfere with. In primary care, examination by a specialist is helpful. He needs to have correct information. A possibility of consulting a specialist would be of use. In the case of patient referral, a thorough report is commonplace. Discussion groups with colleagues in the community are inspiring; this also works in preventing burn-out syndrome. Positive communication among co-workers in the surgery is crucial. Communication with the public in order to educate in self-care is irreplaceable. It is recommended to incorporate communication skills into teaching.

Communication for the general paediatrician

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc16015643
003      
CZ-PrNML
005      
20160908163815.0
007      
ta
008      
160530s2016 xr c f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.36290/ped.2016.022 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Seifertová, Jarmila $7 xx0096383 $u Ordinace PLDD, Kladno
245    10
$a Komunikace praktického lékaře pro děti a dorost / $c MUDr. Jarmila Seifertová
246    31
$a Communication for the general paediatrician
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Komunikace v medicínské praxi je umění na úrovni vrcholového hereckého výkonu, hlavně s dětmi a rodinnými příslušníky. Přibývá dětí citově izolovaných, objevují se somatické obtíže. Obtíže jsou špatně vysvětlitelné a ovlivnitelné. V primární péči pomáhá vyšetření specialistou. Musí mít správné informace. Dobré by bylo mít dostupnou konzultaci se specialistou. Při předání pacienta je samozřejmostí výstižná epikríza. Inspirativní jsou diskuzní skupinky s kolegy v komunitě, funguje to i při prevenci syndromu vyhoření. Mezi spolupracovníky v ordinaci je pozitivní komunikace klíčová. Nezastupitelná je komunikace s laickou veřejností za účelem vzdělávání v sebepéči. Doporučuji zařadit výuku komunikačních dovedností do výuky.
520    9_
$a Communication in the medical practice is an art at the level of a top acting performance, particularly with children and family members. There is an increasing number of emotionally isolated children and somatic complaints develop. The complaints are difficult to explain and interfere with. In primary care, examination by a specialist is helpful. He needs to have correct information. A possibility of consulting a specialist would be of use. In the case of patient referral, a thorough report is commonplace. Discussion groups with colleagues in the community are inspiring; this also works in preventing burn-out syndrome. Positive communication among co-workers in the surgery is crucial. Communication with the public in order to educate in self-care is irreplaceable. It is recommended to incorporate communication skills into teaching.
650    12
$a dorostové lékařství $x metody $x organizace a řízení $x trendy $7 D000295
650    12
$a role lékaře $x psychologie $7 D010819
650    12
$a komunikace $7 D003142
650    _2
$a mezioborová komunikace $7 D033183
650    _2
$a konziliární vyšetření a konzultace $x využití $7 D012017
650    _2
$a terapeutická komunita $7 D013808
650    _2
$a profesionální vyhoření $x diagnóza $x etiologie $x terapie $7 D002055
650    _2
$a lékařská etika $7 D004992
650    _2
$a psychosomatické poruchy $x diagnóza $x etiologie $7 D011602
650    _2
$a péče o sebe $x metody $x využití $7 D012648
650    _2
$a rodiče $7 D010290
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a lidé $7 D006801
773    0_
$t Pediatrie pro praxi $x 1213-0494 $g Roč. 17, č. 2 (2016), s. 102-103 $w MED00011583
856    41
$u https://www.pediatriepropraxi.cz/pdfs/ped/2016/02/09.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2226 $c 729 $y 4 $z 0
990    __
$a 20150119202233 $b ABA008
991    __
$a 20160908164124 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1125925 $s 940088
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2016 $b 17 $c 2 $d 102-103 $i 1213-0494 $m Pediatrie pro praxi $x MED00011583
LZP    __
$c NLK184 $d 20160908 $a NLK 2016-21/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...