-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Intervence v oblasti vývoje raných gramotnostních dovedností – přehled poznatků
[Early literacy intervention - review of research evidence]
Gabriela Seidlová Málková
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu přehledy, práce podpořená grantem
Digitální knihovna NLK
Plný text - Článek
Číslo
Ročník
Zdroj
Zdroj
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2007
Open Access Digital Library
od 2007-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2007
- MeSH
- čtení MeSH
- dítě MeSH
- gramotnost MeSH
- lidé MeSH
- předškolní dítě * MeSH
- psaní MeSH
- výchova a vzdělávání * MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- lidé MeSH
- předškolní dítě * MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
- přehledy MeSH
Příspěvek podává stručný přehled poznatků z oblasti tvorby a implementace cílených intervenčních programů pro podporu vývoje počátečního čtení a psaní. Zaměřuje se na identifikaci přínosů těchto intervenčních programů a to pohledem nejvýznamnějších výzkumných projektů realizovaných v evropských zemích. Ukazuje problematiku intervencí v oblasti vývoje předpokladů pro rozvoj čtení a psaní jako v českém prostředí opomíjenou a málo studovanou problematiku. Upozorňuje rovněž na potřebu tvorby nových intervenčních programů tohoto druhu i na potřebu realizace výzkumů jejich efektivity v českém prostředí.
This study aims to provide a short but compact review on the content and implementation of procedures of early literacy intervention programmes. The study reports the most influential research studies conducted in European countries throughout the last twenty years and summarises their results. Attention is also paid to the situation in the Czech (and Slovak) literature ‒ the study amplifies the need to conduct more research on literacy related intervention programs in the Czech Republic.
Early literacy intervention - review of research evidence
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc17010147
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20180507112416.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 170316s2016 xr fs 000 0dcze||
- 009
- eAR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Málková, Gabriela $7 xx0098344 $u Fakulta humanitních studií a na Pedagogické fakultě UK v Praze
- 245 10
- $a Intervence v oblasti vývoje raných gramotnostních dovedností – přehled poznatků / $c Gabriela Seidlová Málková
- 246 31
- $a Early literacy intervention - review of research evidence
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Příspěvek podává stručný přehled poznatků z oblasti tvorby a implementace cílených intervenčních programů pro podporu vývoje počátečního čtení a psaní. Zaměřuje se na identifikaci přínosů těchto intervenčních programů a to pohledem nejvýznamnějších výzkumných projektů realizovaných v evropských zemích. Ukazuje problematiku intervencí v oblasti vývoje předpokladů pro rozvoj čtení a psaní jako v českém prostředí opomíjenou a málo studovanou problematiku. Upozorňuje rovněž na potřebu tvorby nových intervenčních programů tohoto druhu i na potřebu realizace výzkumů jejich efektivity v českém prostředí.
- 520 9_
- $a This study aims to provide a short but compact review on the content and implementation of procedures of early literacy intervention programmes. The study reports the most influential research studies conducted in European countries throughout the last twenty years and summarises their results. Attention is also paid to the situation in the Czech (and Slovak) literature ‒ the study amplifies the need to conduct more research on literacy related intervention programs in the Czech Republic.
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 12
- $a výchova a vzdělávání $7 D004493
- 650 _2
- $a gramotnost $7 D000067010
- 650 _2
- $a čtení $7 D011932
- 650 _2
- $a psaní $7 D014956
- 650 12
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 655 _2
- $a přehledy $7 D016454
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 773 0_
- $t E-psychologie $x 1802-8853 $g Roč. 10, č. 4 (2016), s. 65-75 $w MED00174310
- 856 41
- $u https://e-psycholog.eu/pdf/seidlovamalkova.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y 4 $z 0
- 990 __
- $a 20141023135230 $b ABA008
- 991 __
- $a 20180507112543 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1194453 $s 970861
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2016 $b 10 $c 4 $d 65-75 $i 1802-8853 $m E-psychologie $x MED00174310
- LZP __
- $c NLK120 $d 20180507 $a NLK 2017-13/dk