-
Something wrong with this record ?
Obtížný temperament v raném dětství
[Infant difficult temperament]
Zdeňka Bajgarová, Iva Stuchlíková
Language Czech Country Czech Republic
NLK
ProQuest Central
from 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
from 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2009
- MeSH
- Emotions MeSH
- Infant MeSH
- Humans MeSH
- Child Behavior Disorders MeSH
- Psychological Techniques MeSH
- Parents psychology MeSH
- Parenting psychology MeSH
- Temperament * MeSH
- Child Rearing psychology MeSH
- Child Development MeSH
- Parent-Child Relations MeSH
- Check Tag
- Infant MeSH
- Humans MeSH
Studie představuje historii, různá pojetí a měření tzv. obtížného temperamentu; termínu, který zastřešuje ranou náchylnost k negativním emocím a dysregulaci. Obtížný temperament je spojen s vyšší mírou stresu, úzkosti a deprese rodičů a se sníženou vnímanou rodičovskou zdatností a zhoršenou kvalitou partnerského vztahu. V kojeneckém období souvisí obtížný temperament s nižší senzitivitou a vyšší restriktivitou matky. Je prediktorem vývojových obtíží, ovlivňuje je jak přímo, tak nepřímo skrze svůj negativní vliv na rodičovskou péči. V závěru studie jsou představeny různé modely interakcí mezi obtížným temperamentem, rodičovsvím a vývojem dítěte.
This study describes the history, different conceptions and measurements of the so-called difficult temperament, the term that denotes an early propensity for negative emotions and dysregulation. A difficult temperament is related to a higher parental stress, depression, anxiety, lowered parental self-efficacy and worsened quality of the partner relationship. In infancy, it is generally connected to a rather lowered sensitivity and heightened restrictivity of the mother. It predicts behavioral problems, both directly and also through its negative impact on parenting. Different models of interactions between difficult temperament, parenting and developmental outcomes are introduced at the end of the study.
Infant difficult temperament
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19017728
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210413094253.0
- 007
- ta
- 008
- 190520s2019 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Bajgarová, Zdeňka $7 xx0236224 $u Katedra pedagogiky a psychologie PF JU, České Budějovice
- 245 10
- $a Obtížný temperament v raném dětství / $c Zdeňka Bajgarová, Iva Stuchlíková
- 246 31
- $a Infant difficult temperament
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Studie představuje historii, různá pojetí a měření tzv. obtížného temperamentu; termínu, který zastřešuje ranou náchylnost k negativním emocím a dysregulaci. Obtížný temperament je spojen s vyšší mírou stresu, úzkosti a deprese rodičů a se sníženou vnímanou rodičovskou zdatností a zhoršenou kvalitou partnerského vztahu. V kojeneckém období souvisí obtížný temperament s nižší senzitivitou a vyšší restriktivitou matky. Je prediktorem vývojových obtíží, ovlivňuje je jak přímo, tak nepřímo skrze svůj negativní vliv na rodičovskou péči. V závěru studie jsou představeny různé modely interakcí mezi obtížným temperamentem, rodičovsvím a vývojem dítěte.
- 520 9_
- $a This study describes the history, different conceptions and measurements of the so-called difficult temperament, the term that denotes an early propensity for negative emotions and dysregulation. A difficult temperament is related to a higher parental stress, depression, anxiety, lowered parental self-efficacy and worsened quality of the partner relationship. In infancy, it is generally connected to a rather lowered sensitivity and heightened restrictivity of the mother. It predicts behavioral problems, both directly and also through its negative impact on parenting. Different models of interactions between difficult temperament, parenting and developmental outcomes are introduced at the end of the study.
- 650 12
- $a temperament $7 D013694
- 650 _2
- $a výchova dítěte $x psychologie $7 D002668
- 650 _2
- $a poruchy chování u dětí $7 D002653
- 650 _2
- $a vývoj dítěte $7 D002657
- 650 _2
- $a rodičovství $x psychologie $7 D016487
- 650 _2
- $a emoce $7 D004644
- 650 _2
- $a vztahy mezi rodiči a dětmi $7 D010287
- 650 _2
- $a rodiče $x psychologie $7 D010290
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 650 _2
- $a psychologické techniky $7 D011580
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 700 1_
- $a Stuchlíková, Iva, $d 1962- $7 xx0002603 $u Katedra pedagogiky a psychologie PF JU, České Budějovice.
- 773 0_
- $t Československá psychologie $x 0009-062X $g Roč. 63, č. 1 (2019), s. 104-115 $w MED00010994
- 910 __
- $a ABA008 $b A 2526 $c 618 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20190520094846 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210413094250 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1406404 $s 1056975
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2019 $b 63 $c 1 $d 104-115 $i 0009-062X $m Československá psychologie $n Českoslov. psychol. (Print) $x MED00010994
- LZP __
- $c NLK120 $d 20210413 $a NLK 2019-20/dk