Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Vliv ideomotorické intervence v průběhu senzomotorického učení
[Effect of ideomotor intervention in the course of sensomotor learning]

D. Benešová, P. Hranáč, K. Švátora

. 2018 ; 19 (3) : 159-163.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19049235

Cílem našeho šetření je posoudit vliv ideomotorické intervence při senzomotorickém učení se pohybovému úkolu, který je zaměřen na schopnost balancování s předmětem. Výzkumný soubor tvořilo 60 osob ve věku 21-35 let (n = 60). Experimentální skupina čítala 30 probandů (nE= 30), kontrolní skupina rovněž 30 probandů (nK= 30). Testování proběhlo formou pretestu a posttestu, přičemž experimentální skupina se mezi pre- a posttestem podrobila krátké relaxaci a ideomotorické intervenci. K zhodnocení rozdílů mezi kontrolní a experimentální skupinou jsme provedli porovnáním aritmetických průměrů t-testem pro nezávislé soubory, ke grafickému porovnání změny ve výkonech v pretestu a posttestu byl použit korelační diagram. Věcná významnost byla posouzena za pomoci Cohenova d. Z výsledků vyplývá, že ideomotorická intervence měla vliv na senzomotorický výkon v posttestu. Rovněž rozdíl mezi výkony v pretestu a posttestu dosahuje u experimentální skupiny statisticky i věcně významně vyšších hodnot. Domníváme se, že ideomotorická intervence pozitivně ovlivnila senzomotorické učení.

The goal of our research is to assess the effect of ideomotor intervention in sensomotor learning of a movement task, which is focused on the ability of balancing with a subject. The research sampleconsisted of 60 persons at the age of 21-35 years (n = 60). The experimental group consisted of 30 probands (nE=30),and the control group had 30 probands too (nK=30). The tests were carried out in the form of pre-test and post-test, while the experimental group underwent a short relaxation and ideomotor intervention between the pre-test and post-test. To evaluate the differences between the control and experimental group, we compared the arithmetic average soft het-test for independent files, and a correlation diagram was used to make a graphical comparison of changes in performance achieved in the pre-test and post-test. Substantive significance was verified by the Cohen ́s d coefficient. The results show that ideomotor intervention had an effect on sensomotor performance in the post-test.In the experimental group, the difference in the pre-test and post-test (improvement) performance is statistically and substantively higher. We believe that ideomotor intervention had a positive effect on sensomotor learning.

Effect of ideomotor intervention in the course of sensomotor learning

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19049235
003      
CZ-PrNML
005      
20200729200204.0
007      
ta
008      
200306s2018 xr d f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$2 doi $a 10.32725/sk.2018.042
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Benešová, Daniela $7 mzk2005269688 $u Centrum tělesné a sportovní výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
245    10
$a Vliv ideomotorické intervence v průběhu senzomotorického učení / $c D. Benešová, P. Hranáč, K. Švátora
246    31
$a Effect of ideomotor intervention in the course of sensomotor learning
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Cílem našeho šetření je posoudit vliv ideomotorické intervence při senzomotorickém učení se pohybovému úkolu, který je zaměřen na schopnost balancování s předmětem. Výzkumný soubor tvořilo 60 osob ve věku 21-35 let (n = 60). Experimentální skupina čítala 30 probandů (nE= 30), kontrolní skupina rovněž 30 probandů (nK= 30). Testování proběhlo formou pretestu a posttestu, přičemž experimentální skupina se mezi pre- a posttestem podrobila krátké relaxaci a ideomotorické intervenci. K zhodnocení rozdílů mezi kontrolní a experimentální skupinou jsme provedli porovnáním aritmetických průměrů t-testem pro nezávislé soubory, ke grafickému porovnání změny ve výkonech v pretestu a posttestu byl použit korelační diagram. Věcná významnost byla posouzena za pomoci Cohenova d. Z výsledků vyplývá, že ideomotorická intervence měla vliv na senzomotorický výkon v posttestu. Rovněž rozdíl mezi výkony v pretestu a posttestu dosahuje u experimentální skupiny statisticky i věcně významně vyšších hodnot. Domníváme se, že ideomotorická intervence pozitivně ovlivnila senzomotorické učení.
520    9_
$a The goal of our research is to assess the effect of ideomotor intervention in sensomotor learning of a movement task, which is focused on the ability of balancing with a subject. The research sampleconsisted of 60 persons at the age of 21-35 years (n = 60). The experimental group consisted of 30 probands (nE=30),and the control group had 30 probands too (nK=30). The tests were carried out in the form of pre-test and post-test, while the experimental group underwent a short relaxation and ideomotor intervention between the pre-test and post-test. To evaluate the differences between the control and experimental group, we compared the arithmetic average soft het-test for independent files, and a correlation diagram was used to make a graphical comparison of changes in performance achieved in the pre-test and post-test. Substantive significance was verified by the Cohen ́s d coefficient. The results show that ideomotor intervention had an effect on sensomotor performance in the post-test.In the experimental group, the difference in the pre-test and post-test (improvement) performance is statistically and substantively higher. We believe that ideomotor intervention had a positive effect on sensomotor learning.
650    12
$a motorické dovednosti $7 D009048
650    12
$a psychomotorický výkon $7 D011597
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a dospělí $7 D000328
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a mladý dospělý $7 D055815
653    00
$a ideomotorika
653    00
$a senzomotorické učení
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Hranáč, Petr. $7 xx0245669 $u Centrum tělesné a sportovní výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
700    1_
$a Švátora, Karel $7 xx0233642 $u Centrum tělesné a sportovní výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
773    0_
$t Studia Kinantropologia $x 1213-2101 $g Roč. 19, č. 3 (2018), s. 159-163 $w MED00177467
856    41
$u https://sk.pf.jcu.cz/contents/stk/2018/3.pdf $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2658 $c 868 $y p $z 0
990    __
$a 20200306094638 $b ABA008
991    __
$a 20200729200200 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1499562 $s 1087998
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2018 $b 19 $c 3 $d 159-163 $i 1213-2101 $m Studia Kinantropologia $x MED00177467
LZP    __
$c NLK189 $d 20200729 $a NLK 2020-14/kv

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...