• Je něco špatně v tomto záznamu ?

Parental and health visitor assessment of children development and factors affecting children development assessment in Hungary [Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku]

Krisztina Deutsch, József Betlehem, Bálint Bánfai, Sára Jeges, Kinga Lampek, Dóra Domina Tancsics, Melinda Csima

. 2019 ; 21 (4) : 360-366.

Jazyk angličtina Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc19049872

Na rozdíl od mezinárodní praxe nebyly v Maďarsku studovány znalosti rodičů o vývoji dítěte a nebyly zde ani výzkumy týkající se zdrojů, odkud rodiče své znalosti čerpají. Cílem našeho výzkumu tak bylo změřit znalosti rodičů o úrovni rozvoje jejich dětí a shromáždit informace o jejich znalostech. Měli jsme možnost přezkoumat, jak přiměřeně hodnotili úroveň vývoje dítěte rodiče v porovnání s odbornými názory zdravotnických pracovníků. Výzkum ukázal, že rodiče získávají informace o vývoji dětí především prostřednictvím zdravotnických pracovníků, a v případě, že si povšimnou vývojových problémů, je zdravotnický pracovník první, na koho se obrátí. Zároveň to potvrzuje fakt, že frekvence zpoždění ve vývoji dítěte týkající se řeči a kognitivních schopností se zvyšuje s věkem dětí a náhled na standardní vývoj těchto dvou oblastí vykázal největší rozdíl mezi hodnocením rodičů a hodnocením zdravotnických pracovníků.

Unlike the international practice, knowledge of parents about child development has not been studied in Hungary and researches have not been aimed at examining the sources of parental knowledge. Therefore, the aim of our research was to measure parental knowledge about their children's level of development according to development areas and to gather information about the sources of parental knowledge. There was an opportunity to examine the adequacy of parental assessment by comparing parent and health visitor (professional) opinions about the development level of children. The cross-sectional, descriptive study was realized in Budapest and in five further counties. The research showed that parents acquire information primarily through health visitors in connection with the children's development, and in the case of the perception of certain developmental problems parents ask health visitors first. It also seemed to verify that the frequency of delay in development in the field of speech and cognitive development increases with the age of children, and these two development areas showed the greatest discrepancy between the parental assessment and the developmental standards represented by health visitors.

Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc19049872
003      
CZ-PrNML
005      
20200707193414.0
007      
ta
008      
200317s2019 xr f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2019.052 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Deutsch, Krisztina $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
245    10
$a Parental and health visitor assessment of children development and factors affecting children development assessment in Hungary / $c Krisztina Deutsch, József Betlehem, Bálint Bánfai, Sára Jeges, Kinga Lampek, Dóra Domina Tancsics, Melinda Csima
246    31
$a Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Na rozdíl od mezinárodní praxe nebyly v Maďarsku studovány znalosti rodičů o vývoji dítěte a nebyly zde ani výzkumy týkající se zdrojů, odkud rodiče své znalosti čerpají. Cílem našeho výzkumu tak bylo změřit znalosti rodičů o úrovni rozvoje jejich dětí a shromáždit informace o jejich znalostech. Měli jsme možnost přezkoumat, jak přiměřeně hodnotili úroveň vývoje dítěte rodiče v porovnání s odbornými názory zdravotnických pracovníků. Výzkum ukázal, že rodiče získávají informace o vývoji dětí především prostřednictvím zdravotnických pracovníků, a v případě, že si povšimnou vývojových problémů, je zdravotnický pracovník první, na koho se obrátí. Zároveň to potvrzuje fakt, že frekvence zpoždění ve vývoji dítěte týkající se řeči a kognitivních schopností se zvyšuje s věkem dětí a náhled na standardní vývoj těchto dvou oblastí vykázal největší rozdíl mezi hodnocením rodičů a hodnocením zdravotnických pracovníků.
520    9_
$a Unlike the international practice, knowledge of parents about child development has not been studied in Hungary and researches have not been aimed at examining the sources of parental knowledge. Therefore, the aim of our research was to measure parental knowledge about their children's level of development according to development areas and to gather information about the sources of parental knowledge. There was an opportunity to examine the adequacy of parental assessment by comparing parent and health visitor (professional) opinions about the development level of children. The cross-sectional, descriptive study was realized in Budapest and in five further counties. The research showed that parents acquire information primarily through health visitors in connection with the children's development, and in the case of the perception of certain developmental problems parents ask health visitors first. It also seemed to verify that the frequency of delay in development in the field of speech and cognitive development increases with the age of children, and these two development areas showed the greatest discrepancy between the parental assessment and the developmental standards represented by health visitors.
650    12
$a vývoj dítěte $7 D002657
650    _2
$a rodiče $x výchova $7 D010290
650    _2
$a zdravotničtí pracovníci $7 D006280
650    _2
$a rizikové faktory $7 D012307
650    _2
$a vývojové poruchy u dětí $x epidemiologie $x etiologie $7 D002658
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a statistika jako téma $7 D013223
650    _2
$a dítě $7 D002648
650    _2
$a předškolní dítě $7 D002675
650    _2
$a lidé $7 D006801
650    _2
$a kojenec $7 D007223
650    _2
$a novorozenec $7 D007231
651    _2
$a Maďarsko $7 D006814
700    1_
$a Betlehem, József $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
700    1_
$a Bánfai, Bálint $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
700    1_
$a Jeges, Sára $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
700    1_
$a Lampek, Kinga $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
700    1_
$a Domina Tancsics, Dóra $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
700    1_
$a Csima, Melinda $u Kaposvár University Faculty of Pedagogy, Kaposvár, Hungary
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 21, č. 4 (2019), s. 360-366 $w MED00011467
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y p $z 0
990    __
$a 20200317120929 $b ABA008
991    __
$a 20200707193409 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1502784 $s 1088650
BAS    __
$a 3
BMC    __
$a 2019 $b 21 $c 4 $d 360-366 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK189 $d 20200707 $a NLK 2020-15/kv

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

    Možnosti archivace