-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Parental and health visitor assessment of children development and factors affecting children development assessment in Hungary [Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku]
Krisztina Deutsch, József Betlehem, Bálint Bánfai, Sára Jeges, Kinga Lampek, Dóra Domina Tancsics, Melinda Csima
Jazyk angličtina Země Česko
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2014
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- MeSH
- dítě MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- novorozenec MeSH
- předškolní dítě MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- rizikové faktory MeSH
- rodiče výchova MeSH
- statistika jako téma MeSH
- vývoj dítěte * MeSH
- vývojové poruchy u dětí epidemiologie etiologie MeSH
- zdravotničtí pracovníci MeSH
- Check Tag
- dítě MeSH
- kojenec MeSH
- lidé MeSH
- novorozenec MeSH
- předškolní dítě MeSH
- Geografické názvy
- Maďarsko MeSH
Na rozdíl od mezinárodní praxe nebyly v Maďarsku studovány znalosti rodičů o vývoji dítěte a nebyly zde ani výzkumy týkající se zdrojů, odkud rodiče své znalosti čerpají. Cílem našeho výzkumu tak bylo změřit znalosti rodičů o úrovni rozvoje jejich dětí a shromáždit informace o jejich znalostech. Měli jsme možnost přezkoumat, jak přiměřeně hodnotili úroveň vývoje dítěte rodiče v porovnání s odbornými názory zdravotnických pracovníků. Výzkum ukázal, že rodiče získávají informace o vývoji dětí především prostřednictvím zdravotnických pracovníků, a v případě, že si povšimnou vývojových problémů, je zdravotnický pracovník první, na koho se obrátí. Zároveň to potvrzuje fakt, že frekvence zpoždění ve vývoji dítěte týkající se řeči a kognitivních schopností se zvyšuje s věkem dětí a náhled na standardní vývoj těchto dvou oblastí vykázal největší rozdíl mezi hodnocením rodičů a hodnocením zdravotnických pracovníků.
Unlike the international practice, knowledge of parents about child development has not been studied in Hungary and researches have not been aimed at examining the sources of parental knowledge. Therefore, the aim of our research was to measure parental knowledge about their children's level of development according to development areas and to gather information about the sources of parental knowledge. There was an opportunity to examine the adequacy of parental assessment by comparing parent and health visitor (professional) opinions about the development level of children. The cross-sectional, descriptive study was realized in Budapest and in five further counties. The research showed that parents acquire information primarily through health visitors in connection with the children's development, and in the case of the perception of certain developmental problems parents ask health visitors first. It also seemed to verify that the frequency of delay in development in the field of speech and cognitive development increases with the age of children, and these two development areas showed the greatest discrepancy between the parental assessment and the developmental standards represented by health visitors.
Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc19049872
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20200707193414.0
- 007
- ta
- 008
- 200317s2019 xr f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2019.052 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Deutsch, Krisztina $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 245 10
- $a Parental and health visitor assessment of children development and factors affecting children development assessment in Hungary / $c Krisztina Deutsch, József Betlehem, Bálint Bánfai, Sára Jeges, Kinga Lampek, Dóra Domina Tancsics, Melinda Csima
- 246 31
- $a Hodnocení rodičů a zdravotnických pracovníků týkající se vývoje dětí a faktorů ovlivňujících hodnocení vývoje dětí v Maďarsku
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Na rozdíl od mezinárodní praxe nebyly v Maďarsku studovány znalosti rodičů o vývoji dítěte a nebyly zde ani výzkumy týkající se zdrojů, odkud rodiče své znalosti čerpají. Cílem našeho výzkumu tak bylo změřit znalosti rodičů o úrovni rozvoje jejich dětí a shromáždit informace o jejich znalostech. Měli jsme možnost přezkoumat, jak přiměřeně hodnotili úroveň vývoje dítěte rodiče v porovnání s odbornými názory zdravotnických pracovníků. Výzkum ukázal, že rodiče získávají informace o vývoji dětí především prostřednictvím zdravotnických pracovníků, a v případě, že si povšimnou vývojových problémů, je zdravotnický pracovník první, na koho se obrátí. Zároveň to potvrzuje fakt, že frekvence zpoždění ve vývoji dítěte týkající se řeči a kognitivních schopností se zvyšuje s věkem dětí a náhled na standardní vývoj těchto dvou oblastí vykázal největší rozdíl mezi hodnocením rodičů a hodnocením zdravotnických pracovníků.
- 520 9_
- $a Unlike the international practice, knowledge of parents about child development has not been studied in Hungary and researches have not been aimed at examining the sources of parental knowledge. Therefore, the aim of our research was to measure parental knowledge about their children's level of development according to development areas and to gather information about the sources of parental knowledge. There was an opportunity to examine the adequacy of parental assessment by comparing parent and health visitor (professional) opinions about the development level of children. The cross-sectional, descriptive study was realized in Budapest and in five further counties. The research showed that parents acquire information primarily through health visitors in connection with the children's development, and in the case of the perception of certain developmental problems parents ask health visitors first. It also seemed to verify that the frequency of delay in development in the field of speech and cognitive development increases with the age of children, and these two development areas showed the greatest discrepancy between the parental assessment and the developmental standards represented by health visitors.
- 650 12
- $a vývoj dítěte $7 D002657
- 650 _2
- $a rodiče $x výchova $7 D010290
- 650 _2
- $a zdravotničtí pracovníci $7 D006280
- 650 _2
- $a rizikové faktory $7 D012307
- 650 _2
- $a vývojové poruchy u dětí $x epidemiologie $x etiologie $7 D002658
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a statistika jako téma $7 D013223
- 650 _2
- $a dítě $7 D002648
- 650 _2
- $a předškolní dítě $7 D002675
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 650 _2
- $a kojenec $7 D007223
- 650 _2
- $a novorozenec $7 D007231
- 651 _2
- $a Maďarsko $7 D006814
- 700 1_
- $a Betlehem, József $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Bánfai, Bálint $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Jeges, Sára $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Lampek, Kinga $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Domina Tancsics, Dóra $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Csima, Melinda $u Kaposvár University Faculty of Pedagogy, Kaposvár, Hungary
- 773 0_
- $t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 21, č. 4 (2019), s. 360-366 $w MED00011467
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 a $y p $z 0
- 990 __
- $a 20200317120929 $b ABA008
- 991 __
- $a 20200707193409 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1502784 $s 1088650
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2019 $b 21 $c 4 $d 360-366 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $c NLK189 $d 20200707 $a NLK 2020-15/kv