-
Something wrong with this record ?
Cesta k trenérství - přehledová studie
[Becoming a sport coach - review]
Tereza Gállová
Language Czech Country Czech Republic
NLK
Directory of Open Access Journals
from 2008
Open Access Digital Library
from 2008-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
from 2008
- MeSH
- Humans MeSH
- Motivation MeSH
- Career Mobility MeSH
- Sports * education MeSH
- Physical Education and Training MeSH
- Career Choice * MeSH
- Check Tag
- Humans MeSH
Východiska: Rozvoj všech sportovních odvětví je z velké míry založen na množství a kvalitě trenérů, kteří se pravidelně věnují začínajícím sportovcům. Otázkami "Proč je u nás stále nedostatek trenérů?" a "Jaké faktory mají zásadní vliv na jejich rozhodnutí býti aktivním trenérem?" se zabývá tato studie, která se snaží identifikovat klíčové aspekty a motivaci jedince na cestě stát se sportovním trenérem. V závislosti na cíli práce je potřeba v první fázi provést selekci dostupných zdrojů (vědeckých článků a literatury) zabývajících se trenérstvím a cestou k němu. Tyto zdroje následně analyzovat a identifikovat faktory a aspekty, které ovlivňují jedince na jeho cestě ke sportovnímu trenérství. Cíle: Cílem studie bylo na základě obsahové analýzy vybraných vědeckých článků vymezit základní aspekty při rozhodování stát se trenérem. Metodika: Základní výzkumnou metodou byla obsahová analýza vybraných vědeckých článků dostupných v mezinárodních vědeckých databázích Scopus a Web of Science. Tato studie využívala přehledové studie a vědecké články zabývající se cestou k trenérství a zahrnující rozhovory a dotazníky, na jejichž základě byly rozklíčovány významné faktory cesty k trenérství. Výsledky: K zásadním faktorům, které determinují rozhodnutí stát se sportovním trenérem, patří členové rodiny, záliba ve sportu, studium na univerzitě, práce s lidmi, budoucí povolání, pohybová aktivita, aktivní účast při sportu, touha předávat zkušenosti, doplňková aktivita k zaměstnání, udržování vlastní kondice, finanční zajištění, zdravotní důvody a trenérské vzory. Závěry: Uskutečněná obsahová analýza vybraných vědeckých článků ukazuje, že hlavním faktorem na cestě k trenérství je pozitivní vztah ke sportu. Ten vzniká již v dětství prostřednictvím lidí, kteří budoucí trenéry obklopují, a událostí, které prožívají.
Background: The development of all sports areas is based in a great measure on the number and quality coaches who regularly devote themselves to beginning athletes. This study deals with questions "Why do we still lack on coaches?" and "Which factors influence fundamentally their decision to be active coaches?" It aims at the identification of key aspects and motivation of an individual to become a sports coach. Depending on the target of this work, the selection of available sources (scientific articles and resources) concerning coaching and the path towards it must be done in the first phase. These sources shall be then analysed and factors and aspects influencing individuals on their path towards sports coaching shall be identified. Objectives: The aim of this study is to define the key factors underlying the decision to becoming a sports coach based on the content analysis of selected scientific articles. Methods: The basic research method was a content analysis of selected scientific articles available in the international scientific databases Scopus and Web of Science. This study used other review studies and scientific articles, which include interviews or questionnaires in order to identify important factors in the path to coaching. Results: The key factors determining the decision to become a sports coach include family members, sports enthusiasm, university studies; work with people, prospective occupation, physical activity, participation in sports, desire to pass on experience, complementary activity to employment, maintenance of own fitness, financial security, health reasons and coaching patterns. Conclusions: The decision to become a coach is a long-term process. Research results show that this is a positive attitude to sport. The positive approach appears already in early childhood thanks to people around them, as well as events in their lives.
Becoming a sport coach - review
References provided by Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc20009244
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220912190315.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 200621s2019 xr fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 0_
- $a 10.5507/tk.2020.001 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Gállová, Tereza $7 xx0233645 $u Fakulta sportovních studií Masarykovy univerzity v Brně, Brno, Česká republika
- 245 10
- $a Cesta k trenérství - přehledová studie / $c Tereza Gállová
- 246 31
- $a Becoming a sport coach - review
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Východiska: Rozvoj všech sportovních odvětví je z velké míry založen na množství a kvalitě trenérů, kteří se pravidelně věnují začínajícím sportovcům. Otázkami "Proč je u nás stále nedostatek trenérů?" a "Jaké faktory mají zásadní vliv na jejich rozhodnutí býti aktivním trenérem?" se zabývá tato studie, která se snaží identifikovat klíčové aspekty a motivaci jedince na cestě stát se sportovním trenérem. V závislosti na cíli práce je potřeba v první fázi provést selekci dostupných zdrojů (vědeckých článků a literatury) zabývajících se trenérstvím a cestou k němu. Tyto zdroje následně analyzovat a identifikovat faktory a aspekty, které ovlivňují jedince na jeho cestě ke sportovnímu trenérství. Cíle: Cílem studie bylo na základě obsahové analýzy vybraných vědeckých článků vymezit základní aspekty při rozhodování stát se trenérem. Metodika: Základní výzkumnou metodou byla obsahová analýza vybraných vědeckých článků dostupných v mezinárodních vědeckých databázích Scopus a Web of Science. Tato studie využívala přehledové studie a vědecké články zabývající se cestou k trenérství a zahrnující rozhovory a dotazníky, na jejichž základě byly rozklíčovány významné faktory cesty k trenérství. Výsledky: K zásadním faktorům, které determinují rozhodnutí stát se sportovním trenérem, patří členové rodiny, záliba ve sportu, studium na univerzitě, práce s lidmi, budoucí povolání, pohybová aktivita, aktivní účast při sportu, touha předávat zkušenosti, doplňková aktivita k zaměstnání, udržování vlastní kondice, finanční zajištění, zdravotní důvody a trenérské vzory. Závěry: Uskutečněná obsahová analýza vybraných vědeckých článků ukazuje, že hlavním faktorem na cestě k trenérství je pozitivní vztah ke sportu. Ten vzniká již v dětství prostřednictvím lidí, kteří budoucí trenéry obklopují, a událostí, které prožívají.
- 520 9_
- $a Background: The development of all sports areas is based in a great measure on the number and quality coaches who regularly devote themselves to beginning athletes. This study deals with questions "Why do we still lack on coaches?" and "Which factors influence fundamentally their decision to be active coaches?" It aims at the identification of key aspects and motivation of an individual to become a sports coach. Depending on the target of this work, the selection of available sources (scientific articles and resources) concerning coaching and the path towards it must be done in the first phase. These sources shall be then analysed and factors and aspects influencing individuals on their path towards sports coaching shall be identified. Objectives: The aim of this study is to define the key factors underlying the decision to becoming a sports coach based on the content analysis of selected scientific articles. Methods: The basic research method was a content analysis of selected scientific articles available in the international scientific databases Scopus and Web of Science. This study used other review studies and scientific articles, which include interviews or questionnaires in order to identify important factors in the path to coaching. Results: The key factors determining the decision to become a sports coach include family members, sports enthusiasm, university studies; work with people, prospective occupation, physical activity, participation in sports, desire to pass on experience, complementary activity to employment, maintenance of own fitness, financial security, health reasons and coaching patterns. Conclusions: The decision to become a coach is a long-term process. Research results show that this is a positive attitude to sport. The positive approach appears already in early childhood thanks to people around them, as well as events in their lives.
- 650 17
- $a sporty $x výchova $7 D013177 $2 czmesh
- 650 17
- $a volba povolání $7 D002321 $2 czmesh
- 650 _7
- $a motivace $7 D009042 $2 czmesh
- 650 _7
- $a tělesná výchova $7 D010806 $2 czmesh
- 650 _7
- $a profesní mobilita $7 D002322 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 773 0_
- $t Tělesná kultura $x 1211-6521 $g Roč. 42, č. 1 (2019), s. 30-34 $w MED00160656
- 856 41
- $u https://telesnakultura.upol.cz/pdfs/tek/2019/01/05.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b online $y p $z 0
- 990 __
- $a 20200621143035 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220912190313 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1536865 $s 1099328
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2019 $b 42 $c 1 $d 30-34 $i 1211-6521 $m Tělesná kultura (Olomouc. Print) $x MED00160656
- LZP __
- $c NLK193 $d 20220912 $a NLK 2020-20/dk