-
Something wrong with this record ?
Možnosti výuky složek Integrovaného záchranného systému na Ústavu soudního lékařství
[Possibilities of teaching the organizations of the Integrated Rescue System in the Department of forensic medicine]
Jan Frišhons, Adam Strnad, Jan Krajsa
Language Czech Country Czech Republic
- MeSH
- Curriculum MeSH
- Preceptorship MeSH
- Critical Care MeSH
- Forensic Medicine MeSH
- Education, Medical * MeSH
- Thoracentesis methods education MeSH
- Tracheotomy methods education MeSH
- Emergency Medical Services * MeSH
Pitva a demonstrace morfologických nálezů slouží již několik staletí také k získání cenných vědomostí, které se zaryjí většině studentů po zbytek života do paměti. Teoretická výuka, nácvik život zachraňujících úkonů a názorná demonstrace morfologických nálezů na pracovišti soudního lékařství poskytuje studentům nejen z řad složek IZS již několik let ucelený pohled na problematiku některých mechanizmů poranění, život zachraňujících úkonů a náležitosti manipulace s mrtvým tělem. Výuka je koncipována tak, aby byla srozumitelná jak pro studenty se základními vědomostmi z oboru somatologie, tak pro ty, kteří se s tímto oborem dosud nesetkali.
Autopsies and demonstrations of morphological findings have also been used for centuries to gain valuable knowledge that will be etched in most students‘ memory for the rest of their lives. Theoretical teaching, practice of life-saving procedures and demonstration of morphological findings in forensic medicine has provided students from the IRS for several years with a comprehensive view of some injury mechanisms, life-saving procedures and dead body handling. Teaching is designed to be understandable both for students with basic knowledge of somatology and without previous knowledge/information.
Possibilities of teaching the organizations of the Integrated Rescue System in the Department of forensic medicine
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc20020617
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220617085130.0
- 007
- ta
- 008
- 201124s2020 xr a f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Frišhons, Jan $7 mzk2012725313 $u LF, MU Brno, Anatomický ústav; Ústav soudního lékařství LF a FN u sv. Anny
- 245 10
- $a Možnosti výuky složek Integrovaného záchranného systému na Ústavu soudního lékařství / $c Jan Frišhons, Adam Strnad, Jan Krajsa
- 246 31
- $a Possibilities of teaching the organizations of the Integrated Rescue System in the Department of forensic medicine
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Pitva a demonstrace morfologických nálezů slouží již několik staletí také k získání cenných vědomostí, které se zaryjí většině studentů po zbytek života do paměti. Teoretická výuka, nácvik život zachraňujících úkonů a názorná demonstrace morfologických nálezů na pracovišti soudního lékařství poskytuje studentům nejen z řad složek IZS již několik let ucelený pohled na problematiku některých mechanizmů poranění, život zachraňujících úkonů a náležitosti manipulace s mrtvým tělem. Výuka je koncipována tak, aby byla srozumitelná jak pro studenty se základními vědomostmi z oboru somatologie, tak pro ty, kteří se s tímto oborem dosud nesetkali.
- 520 9_
- $a Autopsies and demonstrations of morphological findings have also been used for centuries to gain valuable knowledge that will be etched in most students‘ memory for the rest of their lives. Theoretical teaching, practice of life-saving procedures and demonstration of morphological findings in forensic medicine has provided students from the IRS for several years with a comprehensive view of some injury mechanisms, life-saving procedures and dead body handling. Teaching is designed to be understandable both for students with basic knowledge of somatology and without previous knowledge/information.
- 650 17
- $a studium lékařství $7 D004501 $2 czmesh
- 650 _7
- $a kurikulum $7 D003479 $2 czmesh
- 650 17
- $a urgentní zdravotnické služby $7 D004632 $2 czmesh
- 650 _7
- $a péče o pacienty v kritickém stavu $7 D003422 $2 czmesh
- 650 _7
- $a odborný výcvik $7 D011231 $2 czmesh
- 650 _7
- $a tracheotomie $x metody $x výchova $7 D014140 $2 czmesh
- 650 _7
- $a thorakocentéza $x metody $x výchova $7 D000069258 $2 czmesh
- 650 _7
- $a soudní lékařství $7 D005554 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Strnad, Adam $7 xx0254548 $u Ústav soudního lékařství LF a FN u sv. Anny
- 700 1_
- $a Krajsa, Jan $7 xx0160060 $u Ústav soudního lékařství LF a FN u sv. Anny
- 773 0_
- $t Urgentní medicína $x 1212-1924 $g Roč. 23, č. 3 (2020), s. 41-43 $w MED00011107
- 856 41
- $u https://urgentnimedicina.cz/casopisy/UM_2020_3.pdf $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2059 $c 472 d $y p $z 0
- 990 __
- $a 20201124133858 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220617085123 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1586847 $s 1110825
- BAS __
- $a 3
- BMC __
- $a 2020 $b 23 $c 3 $d 41-43 $i 1212-1924 $m Urgentní medicína $x MED00011107
- LZP __
- $c NLK120 $d 20220617 $a NLK 2020-52/kv