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Imatinib dose reduction in major molecular response of chronic myeloid leukemia: results from the German Chronic Myeloid Leukemia-Study IV
C. Michel, A. Burchert, A. Hochhaus, S. Saussele, A. Neubauer, M. Lauseker, SW. Krause, HJ. Kolb, DK. Hossfeld, C. Nerl, GM. Baerlocher, D. Heim, TH. Brümmendorf, A. Fabarius, C. Haferlach, B. Schlegelberger, L. Balleisen, ME. Goebeler, M. Hänel,...
Jazyk angličtina Země Itálie
Typ dokumentu časopisecké články, multicentrická studie, randomizované kontrolované studie, práce podpořená grantem
NLK
Directory of Open Access Journals
od 1994
Free Medical Journals
od 1994
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od 1994
PubMed Central
od 2009
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od 2009
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od 1994-01-01
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od 1996
- MeSH
- antitumorózní látky terapeutické užití MeSH
- časové faktory MeSH
- chronická myeloidní leukemie farmakoterapie patologie MeSH
- imatinib mesylát terapeutické užití MeSH
- indukce remise MeSH
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- lokální recidiva nádoru farmakoterapie patologie MeSH
- míra přežití MeSH
- následné studie MeSH
- nenasazení léčby statistika a číselné údaje MeSH
- retrospektivní studie MeSH
- senioři MeSH
- výsledek terapie MeSH
- vztah mezi dávkou a účinkem léčiva MeSH
- Check Tag
- lidé středního věku MeSH
- lidé MeSH
- mužské pohlaví MeSH
- senioři MeSH
- ženské pohlaví MeSH
- Publikační typ
- časopisecké články MeSH
- multicentrická studie MeSH
- práce podpořená grantem MeSH
- randomizované kontrolované studie MeSH
Standard first-line therapy of chronic myeloid leukemia is treatment with imatinib. In the randomized German Chronic Myeloid Leukemia-Study IV, more potent BCR-ABL inhibition with 800 mg ('high-dose') imatinib accelerated achievement of a deep molecular remission. However, whether and when a de-escalation of the dose intensity under high-dose imatinib can be safely performed without increasing the risk of losing deep molecular response is unknown. To gain insights into this clinically relevant question, we analyzed the outcome of imatinib dose reductions from 800 mg to 400 mg daily in the Chronic Myeloid Leukemia-Study IV. Of the 422 patients that were randomized to the 800 mg arm, 68 reduced imatinib to 400 mg after they had achieved at least a stable major molecular response. Of these 68 patients, 61 (90%) maintained major molecular remission on imatinib at 400 mg. Five of the seven patients who lost major molecular remission on the imatinib standard dose regained major molecular remission while still on 400 mg imatinib. Only two of 68 patients had to switch to more potent kinase inhibition to regain major molecular remission. Importantly, the lengths of the intervals between imatinib high-dose treatment before and after achieving major molecular remission were associated with the probabilities of maintaining major molecular remission with the standard dose of imatinib. Taken together, the data support the view that a deep molecular remission achieved with high-dose imatinib can be safely maintained with standard dose in most patients. Study protocol registered at clinicaltrials.gov 00055874.
1 Medizinische Klinik Klinikum Bremen Mitte Bremen Germany
2 Medizinische Klinik und Poliklinik Universitätsklinikum Schleswig Holstein Kiel Germany
3 Medizinische Klinik Medizinische Fakultät Mannheim University Heidelberg Mannheim Germany
Ambulante Hämatologie und Onkologie Bonn Germany
Barmherzige Brüder Regensburg Germany
Caritas Krankenhaus Lebach Germany
Diakonie Schwäbisch Hall Germany
Hämatologische Onkologische Schwerpunktpraxis Würzburg Germany
Hematology Medical Oncology Kaiserslautern Germany
Innere Medizin 1 Universitätsklinikum Freiburg Germany
Institut für Humangenetik MHH Hannover Germany
Internistische Schwerpunktpraxis Erlangen Germany
Kantonsspital Aarau Switzerland
Klinik 1 für Innere Medizin Universitätsklinikum Köln Germany
Klinik für Hämatologie und medizinische Onkologie Universitätsmedizin Göttingen Germany
Klinik für Innere Medizin 2 Hämatologie und Internistische Onkologie Jena Germany
Klinik für Innere Medizin 3 Chemnitz Germany
Klinik für Innere Medizin 3 Universitätsklinikum Ulm Germany
Klinik für Knochenmarktransplantation Essen Germany
Klinik und Poliklinik für Innere Medizin 3 Universitätsklinikum Regensburg Germany
Klinikum Schwabing Munich Germany
Masaryk University Hospital Brno Czech Republic
Medizinische Abteilung 2 Universitätsklinikum Tübingen Germany
Medizinische Klinik 2 Herford Germany
Medizinische Klinik 3 Städtisches Klinikum Karlsruhe Germany
Medizinische Klinik 3 Universität Bonn Germany
Medizinische Klinik 3 Universität München Germany
Medizinische Klinik 5 Klinikum Nürnberg Nord Germany
Medizinische Klinik 5 Universität Heidelberg Germany
Medizinische Klinik 5 Universitätsklinikum Erlangen Germany
Medizinische Klinik A Universitätsklinikum Münster Germany
Medizinische Klinik Universitätsklinikum Eppendorf Hamburg Germany
Onkologie Leer Unter Ems Leer Germany
Onkologie Zentrum Ansbach Germany
Onkologische Schwerpunktpraxis Bielefeld Germany
Onkologische Schwerpunktpraxis Heilbronn Germany
Praxisklinik für Hämatologie und Onkologie Koblenz Germany
St Antonius Hospital Eschweiler Germany
St Marien Hospital Hagen Germany
St Marien Krankenhaus Siegen Germany
Stauferklinikum Schwäbisch Gmünd Mutlangen Germany
Universitätsklinik für Onkologie und Hämatologie Oldenburg Germany
Citace poskytuje Crossref.org
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