-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene
[Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program]
T. Prokopová, K. Vrbica, J. Hudec, J. Dvořáček, R. Gál, J. Maláska
Jazyk čeština Země Česko
Typ dokumentu práce podpořená grantem
- MeSH
- lidé MeSH
- odborná způsobilost * MeSH
- péče o pacienty v kritickém stavu MeSH
- pozorovací studie jako téma MeSH
- průzkumy a dotazníky MeSH
- simulace přesné reality pro potřeby výcviku * MeSH
- studium lékařství specializační postgraduální MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- práce podpořená grantem MeSH
Cíl: V rámci vzdělávacího programu specializačního vzdělávání v oboru anesteziologie a intenzivní medicína je nově nutné úspěšné absolvování kurzu Simulace kritických stavů. Cílem projektu bylo zaprvé zhodnotit porovnání sebehodnocení participantů před a po simulacích, zadruhé, jak budou simulace s vysokou mírou věrnosti mladými lékaři vnímány a zda budou mít vliv na jejich další zájem o pokračování v simulačním tréninku. Typ studie: Observační, dotazníkové šetření (survey). Typ pracoviště: Klinika anesteziologie univerzitní nemocnice. Materiál a metoda: Cílovou skupinou byli lékaři před absolvováním základního kmene. Každý prošel dvěma simulace mi s vysokou mírou věrnosti. Scénáře se týkaly akutních anesteziologických stavů – obtížného zajištění dýchacích cest a komplikací regionální anestezie. Simulace probíhaly na operačním sále s kompletním vybavením, vždy se zapojením anesteziologické sestry. Během situace jsme sledovali počínání lékaře, sestry a jejich spolupráci. Po ukončení simulace byla účastníkům poskytnuta zpětná vazba formou strukturovaného debriefingu. Pro studijní účely lékaři vyplnili dotazník před a po absolvování simulací. Otázky v dotazníku byly cílené jak na sebeevaluaci lékaře, tak na zhodnocení kurzu. Výsledky byly zpracovány metodami deskriptivní statistiky. Výsledky: Do simulací se zapojilo všech 14 lékařů kliniky v předkmenové přípravě. Všichni lékaři po simulacích projevili zájem o jejich častější nácvik, 93 % lékařů pak tyto scénáře motivují k dalšímu prohlubování teoretických znalostí. Všichni dotazovaní mají zájem absolvovat další simulace. Závěr: I přes malý studijní soubor ze šetření vyplývá, že tento koncept výuky je velice dobře přijímán, simulace motivují k prohlubování teoretických znalostí a praktických dovedností. Z tohoto pohledu mají simulace v postgraduálním vzdělá vání lékařů své opodstatnění a jejich implementace může přispět ke zvýšení erudice v našem oboru.
Objective: Successful completion of a simulation course on critical states has recently become required in Anaesthesiology and Intensive Care Board Certification process. Firstly, the objectives of this study were to compare data from self-assessment questionnaires answered by the participants before and after completing high-fidelity simulations and, secondly, to evaluate the perception of these simulations by young trainees and whether they will have an effect on their interest in continuing such a training. Design of the study: Observational; Survey research. Setting of the study: Department of Anesthesiology at University Hospital. Materials and methods: The target group were trainees enrolled in the residency training program at our department. Each of them completed two high-fidelity simulation sessions. The clinical scenarios focused on emergencies in anesthesiology i.e. difficult airway management and complications of regional anaesthesia. The simulations were held in an actual operat ing theatre with complete equipment and participating nurse anaesthetists at all times. Overall performance and skills of each trainee and the nurse were assessed, including their level of cooperation. A structured debriefing providing feedback to the participants was held following each simulation. For study purposes, each trainee answered two questionnaires (one preceding the first simulation and the other following the second). The questions aimed at self-assessment and evaluation of the course as such. Methods of descriptive statistics processed the results. Results: All of 14 residents enrolled in postgraduate training at our institution had participated in the study. Each of them expressed interest in increasing the frequency of training sessions following the simulations; 13 (93 %) felt motivated to gain new theoretical knowledge. All participants were interested in completing additional simulations. Conclusion: Despite the relatively small study population, the survey demonstrated this education concept very well accept ed. Simulations instigate trainees to deepen their theoretical knowledge and practical skills. From this perspective, medical simulations do have their place in postgraduate training, and their implementation could have a share in increasing erudition in our field.
Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc21014996
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20210625103855.0
- 007
- ta
- 008
- 210524s2021 xr d f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Prokopová, Tereza $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 xx0256419
- 245 10
- $a Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene / $c T. Prokopová, K. Vrbica, J. Hudec, J. Dvořáček, R. Gál, J. Maláska
- 246 31
- $a Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program
- 520 3_
- $a Cíl: V rámci vzdělávacího programu specializačního vzdělávání v oboru anesteziologie a intenzivní medicína je nově nutné úspěšné absolvování kurzu Simulace kritických stavů. Cílem projektu bylo zaprvé zhodnotit porovnání sebehodnocení participantů před a po simulacích, zadruhé, jak budou simulace s vysokou mírou věrnosti mladými lékaři vnímány a zda budou mít vliv na jejich další zájem o pokračování v simulačním tréninku. Typ studie: Observační, dotazníkové šetření (survey). Typ pracoviště: Klinika anesteziologie univerzitní nemocnice. Materiál a metoda: Cílovou skupinou byli lékaři před absolvováním základního kmene. Každý prošel dvěma simulace mi s vysokou mírou věrnosti. Scénáře se týkaly akutních anesteziologických stavů – obtížného zajištění dýchacích cest a komplikací regionální anestezie. Simulace probíhaly na operačním sále s kompletním vybavením, vždy se zapojením anesteziologické sestry. Během situace jsme sledovali počínání lékaře, sestry a jejich spolupráci. Po ukončení simulace byla účastníkům poskytnuta zpětná vazba formou strukturovaného debriefingu. Pro studijní účely lékaři vyplnili dotazník před a po absolvování simulací. Otázky v dotazníku byly cílené jak na sebeevaluaci lékaře, tak na zhodnocení kurzu. Výsledky byly zpracovány metodami deskriptivní statistiky. Výsledky: Do simulací se zapojilo všech 14 lékařů kliniky v předkmenové přípravě. Všichni lékaři po simulacích projevili zájem o jejich častější nácvik, 93 % lékařů pak tyto scénáře motivují k dalšímu prohlubování teoretických znalostí. Všichni dotazovaní mají zájem absolvovat další simulace. Závěr: I přes malý studijní soubor ze šetření vyplývá, že tento koncept výuky je velice dobře přijímán, simulace motivují k prohlubování teoretických znalostí a praktických dovedností. Z tohoto pohledu mají simulace v postgraduálním vzdělá vání lékařů své opodstatnění a jejich implementace může přispět ke zvýšení erudice v našem oboru.
- 520 9_
- $a Objective: Successful completion of a simulation course on critical states has recently become required in Anaesthesiology and Intensive Care Board Certification process. Firstly, the objectives of this study were to compare data from self-assessment questionnaires answered by the participants before and after completing high-fidelity simulations and, secondly, to evaluate the perception of these simulations by young trainees and whether they will have an effect on their interest in continuing such a training. Design of the study: Observational; Survey research. Setting of the study: Department of Anesthesiology at University Hospital. Materials and methods: The target group were trainees enrolled in the residency training program at our department. Each of them completed two high-fidelity simulation sessions. The clinical scenarios focused on emergencies in anesthesiology i.e. difficult airway management and complications of regional anaesthesia. The simulations were held in an actual operat ing theatre with complete equipment and participating nurse anaesthetists at all times. Overall performance and skills of each trainee and the nurse were assessed, including their level of cooperation. A structured debriefing providing feedback to the participants was held following each simulation. For study purposes, each trainee answered two questionnaires (one preceding the first simulation and the other following the second). The questions aimed at self-assessment and evaluation of the course as such. Methods of descriptive statistics processed the results. Results: All of 14 residents enrolled in postgraduate training at our institution had participated in the study. Each of them expressed interest in increasing the frequency of training sessions following the simulations; 13 (93 %) felt motivated to gain new theoretical knowledge. All participants were interested in completing additional simulations. Conclusion: Despite the relatively small study population, the survey demonstrated this education concept very well accept ed. Simulations instigate trainees to deepen their theoretical knowledge and practical skills. From this perspective, medical simulations do have their place in postgraduate training, and their implementation could have a share in increasing erudition in our field.
- 650 12
- $a simulace přesné reality pro potřeby výcviku $7 D000070856
- 650 12
- $a odborná způsobilost $7 D011361
- 650 _2
- $a pozorovací studie jako téma $7 D064887
- 650 _2
- $a průzkumy a dotazníky $7 D011795
- 650 _2
- $a péče o pacienty v kritickém stavu $7 D003422
- 650 _2
- $a studium lékařství specializační postgraduální $7 D004503
- 650 _2
- $a lidé $7 D006801
- 655 _2
- $a práce podpořená grantem $7 D013485
- 700 1_
- $a Vrbica, Kamil $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 xx0260990
- 700 1_
- $a Hudec, Jan $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 xx0256420
- 700 1_
- $a Dvořáček, Jan $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 xx0260991
- 700 1_
- $a Gál, Roman $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 mzk2004265211
- 700 1_
- $a Maláska, Jan, $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $d 1975- $7 stk2007393925
- 773 0_
- $w MED00012131 $t Anesteziologie a intenzivní medicína $x 1214-2158 $g Roč. 32, č. 2 (2021), s. 74-81
- 856 41
- $u https://www.prolekare.cz/casopisy/anesteziologie-intenzivni-medicina/2021-2-8/zhodnoceni-implementace-simulacni-vyuky-do-specializacniho-vzdelavani-lekaru-pred-absolvovanim-zakladniho-kmene-126996 $y plný text volně dostupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 1737 $c 25 a $y p $z 0
- 990 __
- $a 20210524 $b ABA008
- 991 __
- $a 20210625103855 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1661486 $s 1135392
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2021 $b 32 $c 2 $d 74-81 $i 1214-2158 $m Anesteziologie a intenzivní medicína $x MED00012131 $y 126996
- LZP __
- $c NLK182 $d 20210625 $b NLK111 $a Meditorial-20210524