Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene
[Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program]

T. Prokopová, K. Vrbica, J. Hudec, J. Dvořáček, R. Gál, J. Maláska

. 2021 ; 32 (2) : 74-81.

Jazyk čeština Země Česko

Typ dokumentu práce podpořená grantem

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc21014996

Digitální knihovna NLK
Zdroj

E-zdroje Online

Cíl: V rámci vzdělávacího programu specializačního vzdělávání v oboru anesteziologie a intenzivní medicína je nově nutné úspěšné absolvování kurzu Simulace kritických stavů. Cílem projektu bylo zaprvé zhodnotit porovnání sebehodnocení participantů před a po simulacích, zadruhé, jak budou simulace s vysokou mírou věrnosti mladými lékaři vnímány a zda budou mít vliv na jejich další zájem o pokračování v simulačním tréninku. Typ studie: Observační, dotazníkové šetření (survey). Typ pracoviště: Klinika anesteziologie univerzitní nemocnice. Materiál a metoda: Cílovou skupinou byli lékaři před absolvováním základního kmene. Každý prošel dvěma simulace mi s vysokou mírou věrnosti. Scénáře se týkaly akutních anesteziologických stavů – obtížného zajištění dýchacích cest a komplikací regionální anestezie. Simulace probíhaly na operačním sále s kompletním vybavením, vždy se zapojením anesteziologické sestry. Během situace jsme sledovali počínání lékaře, sestry a jejich spolupráci. Po ukončení simulace byla účastníkům poskytnuta zpětná vazba formou strukturovaného debriefingu. Pro studijní účely lékaři vyplnili dotazník před a po absolvování simulací. Otázky v dotazníku byly cílené jak na sebeevaluaci lékaře, tak na zhodnocení kurzu. Výsledky byly zpracovány metodami deskriptivní statistiky. Výsledky: Do simulací se zapojilo všech 14 lékařů kliniky v předkmenové přípravě. Všichni lékaři po simulacích projevili zájem o jejich častější nácvik, 93 % lékařů pak tyto scénáře motivují k dalšímu prohlubování teoretických znalostí. Všichni dotazovaní mají zájem absolvovat další simulace. Závěr: I přes malý studijní soubor ze šetření vyplývá, že tento koncept výuky je velice dobře přijímán, simulace motivují k prohlubování teoretických znalostí a praktických dovedností. Z tohoto pohledu mají simulace v postgraduálním vzdělá vání lékařů své opodstatnění a jejich implementace může přispět ke zvýšení erudice v našem oboru.

Objective: Successful completion of a simulation course on critical states has recently become required in Anaesthesiology and Intensive Care Board Certification process. Firstly, the objectives of this study were to compare data from self-assessment questionnaires answered by the participants before and after completing high-fidelity simulations and, secondly, to evaluate the perception of these simulations by young trainees and whether they will have an effect on their interest in continuing such a training. Design of the study: Observational; Survey research. Setting of the study: Department of Anesthesiology at University Hospital. Materials and methods: The target group were trainees enrolled in the residency training program at our department. Each of them completed two high-fidelity simulation sessions. The clinical scenarios focused on emergencies in anesthesiology i.e. difficult airway management and complications of regional anaesthesia. The simulations were held in an actual operat ing theatre with complete equipment and participating nurse anaesthetists at all times. Overall performance and skills of each trainee and the nurse were assessed, including their level of cooperation. A structured debriefing providing feedback to the participants was held following each simulation. For study purposes, each trainee answered two questionnaires (one preceding the first simulation and the other following the second). The questions aimed at self-assessment and evaluation of the course as such. Methods of descriptive statistics processed the results. Results: All of 14 residents enrolled in postgraduate training at our institution had participated in the study. Each of them expressed interest in increasing the frequency of training sessions following the simulations; 13 (93 %) felt motivated to gain new theoretical knowledge. All participants were interested in completing additional simulations. Conclusion: Despite the relatively small study population, the survey demonstrated this education concept very well accept ed. Simulations instigate trainees to deepen their theoretical knowledge and practical skills. From this perspective, medical simulations do have their place in postgraduate training, and their implementation could have a share in increasing erudition in our field.

Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc21014996
003      
CZ-PrNML
005      
20210625103855.0
007      
ta
008      
210524s2021 xr d f 000 0|cze||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Prokopová, Tereza $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 xx0256419
245    10
$a Zhodnocení implementace simulační výuky do specializačního vzdělávání lékařů před absolvováním základního kmene / $c T. Prokopová, K. Vrbica, J. Hudec, J. Dvořáček, R. Gál, J. Maláska
246    31
$a Evaluation of the implementation of medical simulations into postgraduate training before completing anesthesiology and intensive care residency program
520    3_
$a Cíl: V rámci vzdělávacího programu specializačního vzdělávání v oboru anesteziologie a intenzivní medicína je nově nutné úspěšné absolvování kurzu Simulace kritických stavů. Cílem projektu bylo zaprvé zhodnotit porovnání sebehodnocení participantů před a po simulacích, zadruhé, jak budou simulace s vysokou mírou věrnosti mladými lékaři vnímány a zda budou mít vliv na jejich další zájem o pokračování v simulačním tréninku. Typ studie: Observační, dotazníkové šetření (survey). Typ pracoviště: Klinika anesteziologie univerzitní nemocnice. Materiál a metoda: Cílovou skupinou byli lékaři před absolvováním základního kmene. Každý prošel dvěma simulace mi s vysokou mírou věrnosti. Scénáře se týkaly akutních anesteziologických stavů – obtížného zajištění dýchacích cest a komplikací regionální anestezie. Simulace probíhaly na operačním sále s kompletním vybavením, vždy se zapojením anesteziologické sestry. Během situace jsme sledovali počínání lékaře, sestry a jejich spolupráci. Po ukončení simulace byla účastníkům poskytnuta zpětná vazba formou strukturovaného debriefingu. Pro studijní účely lékaři vyplnili dotazník před a po absolvování simulací. Otázky v dotazníku byly cílené jak na sebeevaluaci lékaře, tak na zhodnocení kurzu. Výsledky byly zpracovány metodami deskriptivní statistiky. Výsledky: Do simulací se zapojilo všech 14 lékařů kliniky v předkmenové přípravě. Všichni lékaři po simulacích projevili zájem o jejich častější nácvik, 93 % lékařů pak tyto scénáře motivují k dalšímu prohlubování teoretických znalostí. Všichni dotazovaní mají zájem absolvovat další simulace. Závěr: I přes malý studijní soubor ze šetření vyplývá, že tento koncept výuky je velice dobře přijímán, simulace motivují k prohlubování teoretických znalostí a praktických dovedností. Z tohoto pohledu mají simulace v postgraduálním vzdělá vání lékařů své opodstatnění a jejich implementace může přispět ke zvýšení erudice v našem oboru.
520    9_
$a Objective: Successful completion of a simulation course on critical states has recently become required in Anaesthesiology and Intensive Care Board Certification process. Firstly, the objectives of this study were to compare data from self-assessment questionnaires answered by the participants before and after completing high-fidelity simulations and, secondly, to evaluate the perception of these simulations by young trainees and whether they will have an effect on their interest in continuing such a training. Design of the study: Observational; Survey research. Setting of the study: Department of Anesthesiology at University Hospital. Materials and methods: The target group were trainees enrolled in the residency training program at our department. Each of them completed two high-fidelity simulation sessions. The clinical scenarios focused on emergencies in anesthesiology i.e. difficult airway management and complications of regional anaesthesia. The simulations were held in an actual operat ing theatre with complete equipment and participating nurse anaesthetists at all times. Overall performance and skills of each trainee and the nurse were assessed, including their level of cooperation. A structured debriefing providing feedback to the participants was held following each simulation. For study purposes, each trainee answered two questionnaires (one preceding the first simulation and the other following the second). The questions aimed at self-assessment and evaluation of the course as such. Methods of descriptive statistics processed the results. Results: All of 14 residents enrolled in postgraduate training at our institution had participated in the study. Each of them expressed interest in increasing the frequency of training sessions following the simulations; 13 (93 %) felt motivated to gain new theoretical knowledge. All participants were interested in completing additional simulations. Conclusion: Despite the relatively small study population, the survey demonstrated this education concept very well accept ed. Simulations instigate trainees to deepen their theoretical knowledge and practical skills. From this perspective, medical simulations do have their place in postgraduate training, and their implementation could have a share in increasing erudition in our field.
650    12
$a simulace přesné reality pro potřeby výcviku $7 D000070856
650    12
$a odborná způsobilost $7 D011361
650    _2
$a pozorovací studie jako téma $7 D064887
650    _2
$a průzkumy a dotazníky $7 D011795
650    _2
$a péče o pacienty v kritickém stavu $7 D003422
650    _2
$a studium lékařství specializační postgraduální $7 D004503
650    _2
$a lidé $7 D006801
655    _2
$a práce podpořená grantem $7 D013485
700    1_
$a Vrbica, Kamil $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 xx0260990
700    1_
$a Hudec, Jan $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 xx0256420
700    1_
$a Dvořáček, Jan $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $7 xx0260991
700    1_
$a Gál, Roman $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno $7 mzk2004265211
700    1_
$a Maláska, Jan, $u Klinika anesteziologie, resuscitace a intenzivní medicíny, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, a Fakultní nemocnice Brno; Centrum pro rozvoj klinických kompetencí, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity, Brno $d 1975- $7 stk2007393925
773    0_
$w MED00012131 $t Anesteziologie a intenzivní medicína $x 1214-2158 $g Roč. 32, č. 2 (2021), s. 74-81
856    41
$u https://www.prolekare.cz/casopisy/anesteziologie-intenzivni-medicina/2021-2-8/zhodnoceni-implementace-simulacni-vyuky-do-specializacniho-vzdelavani-lekaru-pred-absolvovanim-zakladniho-kmene-126996 $y plný text volně dostupný
910    __
$a ABA008 $b B 1737 $c 25 a $y p $z 0
990    __
$a 20210524 $b ABA008
991    __
$a 20210625103855 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1661486 $s 1135392
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2021 $b 32 $c 2 $d 74-81 $i 1214-2158 $m Anesteziologie a intenzivní medicína $x MED00012131 $y 126996
LZP    __
$c NLK182 $d 20210625 $b NLK111 $a Meditorial-20210524

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...