-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary
Krisztina Deutsch, Ildikó Jäkl, Henrietta Bánfai-Csonka, József Betlehem, Luca Anna Ferkai, Orsolya Máté, Bálint Bánfai
Jazyk angličtina Země Česko
Typ dokumentu hodnotící studie
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2014
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- MeSH
- lidé MeSH
- odborná způsobilost MeSH
- první pomoc * MeSH
- školy MeSH
- učitelé * psychologie MeSH
- znalosti MeSH
- zpráva o sobě MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
- Publikační typ
- hodnotící studie MeSH
- Geografické názvy
- Maďarsko MeSH
Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu. Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celkem 156 učitelů (N = 156); 132 učitelů (n = 132) se také zúčastnilo školení první pomoci. Statistická analýza byla provedena pomocí deskriptivní statistiky, jedno/dvoupárového T-testu a ANOVA. P-hodnota menší než 0,05 byla považována za statisticky významnou. Výsledky: V průměru dosáhli pedagogové výsledku 78,33 % v hodnocení znalostí první pomoci, ale jen 38,15 % u praktických dovedností. Na základě výsledků došlo v průběhu jednoho akademického roku k několika úrazům ve školách ve městech (672) a na nižším stupni (498). Účastníci dosáhli po edukaci výrazně lepších výsledků ve všech vyučovaných tématech než dříve (p < 0,001). Závěr: Úroveň znalostí první pomoci je mezi učiteli přiměřená, ale v mnoha případech to neodpovídá jejich praktickým dovednostem. Velký počet školních úrazů však vyžaduje kompetentní učitele. Vzdělávací experiment měl výrazně pozitivní dopad na znalosti a dovednosti pedagogů. To ospravedlňuje motivaci učitelů a jejich schopnost zvládnout odbornou péči.
Background: The aim of the research was to measure the first aid knowledge, experiences, attitudes and skills of teachers within the framework of an educational experiment. Methods: The target group were teachers working in the primary schools of Baranya County, Hungary. A total of 156 teachers (N = 156) participated in the study, which included a self-constructed questionnaire. 132 of the teachers (n = 132) also attended a first aid training. Statistical analysis was made by descriptive statistics, one/two-paired T-test and ANOVA. A p-value less than 0.05 was considered to be statistically significant. Results: On average, educators achieved a 78.33% result in the assessment of first aid knowledge, but only 38.15% for their practical skills. Based on the results, there were several injuries occurring in the city (672) and at the lower section (498) during one academic year. Participants achieved significantly better results after education on all topics taught than before (p < 0.001). Conclusions: The level of first-aid knowledge is adequate among teachers, but in many cases, this does not align with their practical skills. However, the large number of school accidents requires competent teachers in care. The educational experiment had a significant positive impact on the knowledge and skills of educators. This justifies the motivation of teachers and their ability to master professional care.
First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22016680
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20220824134831.0
- 007
- ta
- 008
- 220715s2022 xr d f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/kont.2022.010 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Deutsch, Krisztina $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 245 10
- $a First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary / $c Krisztina Deutsch, Ildikó Jäkl, Henrietta Bánfai-Csonka, József Betlehem, Luca Anna Ferkai, Orsolya Máté, Bálint Bánfai
- 246 31
- $a First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary
- 520 3_
- $a Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu. Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celkem 156 učitelů (N = 156); 132 učitelů (n = 132) se také zúčastnilo školení první pomoci. Statistická analýza byla provedena pomocí deskriptivní statistiky, jedno/dvoupárového T-testu a ANOVA. P-hodnota menší než 0,05 byla považována za statisticky významnou. Výsledky: V průměru dosáhli pedagogové výsledku 78,33 % v hodnocení znalostí první pomoci, ale jen 38,15 % u praktických dovedností. Na základě výsledků došlo v průběhu jednoho akademického roku k několika úrazům ve školách ve městech (672) a na nižším stupni (498). Účastníci dosáhli po edukaci výrazně lepších výsledků ve všech vyučovaných tématech než dříve (p < 0,001). Závěr: Úroveň znalostí první pomoci je mezi učiteli přiměřená, ale v mnoha případech to neodpovídá jejich praktickým dovednostem. Velký počet školních úrazů však vyžaduje kompetentní učitele. Vzdělávací experiment měl výrazně pozitivní dopad na znalosti a dovednosti pedagogů. To ospravedlňuje motivaci učitelů a jejich schopnost zvládnout odbornou péči.
- 520 9_
- $a Background: The aim of the research was to measure the first aid knowledge, experiences, attitudes and skills of teachers within the framework of an educational experiment. Methods: The target group were teachers working in the primary schools of Baranya County, Hungary. A total of 156 teachers (N = 156) participated in the study, which included a self-constructed questionnaire. 132 of the teachers (n = 132) also attended a first aid training. Statistical analysis was made by descriptive statistics, one/two-paired T-test and ANOVA. A p-value less than 0.05 was considered to be statistically significant. Results: On average, educators achieved a 78.33% result in the assessment of first aid knowledge, but only 38.15% for their practical skills. Based on the results, there were several injuries occurring in the city (672) and at the lower section (498) during one academic year. Participants achieved significantly better results after education on all topics taught than before (p < 0.001). Conclusions: The level of first-aid knowledge is adequate among teachers, but in many cases, this does not align with their practical skills. However, the large number of school accidents requires competent teachers in care. The educational experiment had a significant positive impact on the knowledge and skills of educators. This justifies the motivation of teachers and their ability to master professional care.
- 650 17
- $a první pomoc $7 D005392 $2 czmesh
- 650 _7
- $a znalosti $7 D019359 $2 czmesh
- 650 _7
- $a odborná způsobilost $7 D011361 $2 czmesh
- 650 17
- $a učitelé $x psychologie $7 D000070777 $2 czmesh
- 650 _7
- $a školy $7 D012574 $2 czmesh
- 650 _7
- $a zpráva o sobě $7 D057566 $2 czmesh
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 651 _7
- $a Maďarsko $7 D006814 $2 czmesh
- 655 _7
- $a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Jäkl, Ildikó $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Bánfai-Csonka, Henrietta $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Betlehem, József $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Ferkai, Luca Anna $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Máté, Orsolya $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Nursing Sciences, Basic Health Sciences and Health Visiting, Pécs, Hungary
- 700 1_
- $a Bánfai, Bálint $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
- 773 0_
- $t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 2 (2022), s. 137-146 $w MED00011467
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202202-0006_znalosti-a-dovednosti-ucitelu-zakladnich-skol-v-madarsku-v-oblasti-prvni-pomoci.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20220715 $b ABA008
- 991 __
- $a 20220824134827 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1827369 $s 1167922
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2022 $b 24 $c 2 $d 137-146 $e 20220615 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $c NLK120 $d 20220824 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220715