• Je něco špatně v tomto záznamu ?

First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary

Krisztina Deutsch, Ildikó Jäkl, Henrietta Bánfai-Csonka, József Betlehem, Luca Anna Ferkai, Orsolya Máté, Bálint Bánfai

. 2022 ; 24 (2) : 137-146. [pub] 20220615

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu hodnotící studie

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22016680

Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu. Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celkem 156 učitelů (N = 156); 132 učitelů (n = 132) se také zúčastnilo školení první pomoci. Statistická analýza byla provedena pomocí deskriptivní statistiky, jedno/dvoupárového T-testu a ANOVA. P-hodnota menší než 0,05 byla považována za statisticky významnou. Výsledky: V průměru dosáhli pedagogové výsledku 78,33 % v hodnocení znalostí první pomoci, ale jen 38,15 % u praktických dovedností. Na základě výsledků došlo v průběhu jednoho akademického roku k několika úrazům ve školách ve městech (672) a na nižším stupni (498). Účastníci dosáhli po edukaci výrazně lepších výsledků ve všech vyučovaných tématech než dříve (p < 0,001). Závěr: Úroveň znalostí první pomoci je mezi učiteli přiměřená, ale v mnoha případech to neodpovídá jejich praktickým dovednostem. Velký počet školních úrazů však vyžaduje kompetentní učitele. Vzdělávací experiment měl výrazně pozitivní dopad na znalosti a dovednosti pedagogů. To ospravedlňuje motivaci učitelů a jejich schopnost zvládnout odbornou péči.

Background: The aim of the research was to measure the first aid knowledge, experiences, attitudes and skills of teachers within the framework of an educational experiment. Methods: The target group were teachers working in the primary schools of Baranya County, Hungary. A total of 156 teachers (N = 156) participated in the study, which included a self-constructed questionnaire. 132 of the teachers (n = 132) also attended a first aid training. Statistical analysis was made by descriptive statistics, one/two-paired T-test and ANOVA. A p-value less than 0.05 was considered to be statistically significant. Results: On average, educators achieved a 78.33% result in the assessment of first aid knowledge, but only 38.15% for their practical skills. Based on the results, there were several injuries occurring in the city (672) and at the lower section (498) during one academic year. Participants achieved significantly better results after education on all topics taught than before (p < 0.001). Conclusions: The level of first-aid knowledge is adequate among teachers, but in many cases, this does not align with their practical skills. However, the large number of school accidents requires competent teachers in care. The educational experiment had a significant positive impact on the knowledge and skills of educators. This justifies the motivation of teachers and their ability to master professional care.

First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22016680
003      
CZ-PrNML
005      
20220824134831.0
007      
ta
008      
220715s2022 xr d f 000 0|eng||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/kont.2022.010 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Deutsch, Krisztina $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
245    10
$a First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary / $c Krisztina Deutsch, Ildikó Jäkl, Henrietta Bánfai-Csonka, József Betlehem, Luca Anna Ferkai, Orsolya Máté, Bálint Bánfai
246    31
$a First aid knowledge and skills of primary school teachers in Hungary
520    3_
$a Cíl: Cílem výzkumu bylo změřit znalosti, zkušenosti, postoje a dovednosti učitelů v oblasti první pomoci v rámci vzdělávacího experimentu. Metody: Cílovou skupinou byli učitelé působící na základních školách v okrese Baranya v Maďarsku. Studie, jejíž součástí byl vlastní dotazník, se zúčastnilo celkem 156 učitelů (N = 156); 132 učitelů (n = 132) se také zúčastnilo školení první pomoci. Statistická analýza byla provedena pomocí deskriptivní statistiky, jedno/dvoupárového T-testu a ANOVA. P-hodnota menší než 0,05 byla považována za statisticky významnou. Výsledky: V průměru dosáhli pedagogové výsledku 78,33 % v hodnocení znalostí první pomoci, ale jen 38,15 % u praktických dovedností. Na základě výsledků došlo v průběhu jednoho akademického roku k několika úrazům ve školách ve městech (672) a na nižším stupni (498). Účastníci dosáhli po edukaci výrazně lepších výsledků ve všech vyučovaných tématech než dříve (p &lt; 0,001). Závěr: Úroveň znalostí první pomoci je mezi učiteli přiměřená, ale v mnoha případech to neodpovídá jejich praktickým dovednostem. Velký počet školních úrazů však vyžaduje kompetentní učitele. Vzdělávací experiment měl výrazně pozitivní dopad na znalosti a dovednosti pedagogů. To ospravedlňuje motivaci učitelů a jejich schopnost zvládnout odbornou péči.
520    9_
$a Background: The aim of the research was to measure the first aid knowledge, experiences, attitudes and skills of teachers within the framework of an educational experiment. Methods: The target group were teachers working in the primary schools of Baranya County, Hungary. A total of 156 teachers (N = 156) participated in the study, which included a self-constructed questionnaire. 132 of the teachers (n = 132) also attended a first aid training. Statistical analysis was made by descriptive statistics, one/two-paired T-test and ANOVA. A p-value less than 0.05 was considered to be statistically significant. Results: On average, educators achieved a 78.33% result in the assessment of first aid knowledge, but only 38.15% for their practical skills. Based on the results, there were several injuries occurring in the city (672) and at the lower section (498) during one academic year. Participants achieved significantly better results after education on all topics taught than before (p &lt; 0.001). Conclusions: The level of first-aid knowledge is adequate among teachers, but in many cases, this does not align with their practical skills. However, the large number of school accidents requires competent teachers in care. The educational experiment had a significant positive impact on the knowledge and skills of educators. This justifies the motivation of teachers and their ability to master professional care.
650    17
$a první pomoc $7 D005392 $2 czmesh
650    _7
$a znalosti $7 D019359 $2 czmesh
650    _7
$a odborná způsobilost $7 D011361 $2 czmesh
650    17
$a učitelé $x psychologie $7 D000070777 $2 czmesh
650    _7
$a školy $7 D012574 $2 czmesh
650    _7
$a zpráva o sobě $7 D057566 $2 czmesh
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
651    _7
$a Maďarsko $7 D006814 $2 czmesh
655    _7
$a hodnotící studie $7 D023362 $2 czmesh
700    1_
$a Jäkl, Ildikó $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
700    1_
$a Bánfai-Csonka, Henrietta $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
700    1_
$a Betlehem, József $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
700    1_
$a Ferkai, Luca Anna $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
700    1_
$a Máté, Orsolya $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Nursing Sciences, Basic Health Sciences and Health Visiting, Pécs, Hungary
700    1_
$a Bánfai, Bálint $u University of Pécs, Faculty of Health Sciences, Institute of Emergency Care and Health Pedagogy, Pécs, Hungary
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 2 (2022), s. 137-146 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202202-0006_znalosti-a-dovednosti-ucitelu-zakladnich-skol-v-madarsku-v-oblasti-prvni-pomoci.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
990    __
$a 20220715 $b ABA008
991    __
$a 20220824134827 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1827369 $s 1167922
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 24 $c 2 $d 137-146 $e 20220615 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK120 $d 20220824 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20220715

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...