Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Evaluation of the effectiveness of the simulation process for teaching nursing [Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství]

Jan Neugebauer, Jitka Doležalová, František Dolák, Andrea Hudáčková

. 2022 ; 24 (3) : 192-198. [pub] 20221005

Jazyk angličtina Země Česko

Typ dokumentu přehledy

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22023008

Úvod: Simulační strategie je ve světě velmi oblíbená technika pro výuku ošetřovatelství. Jedním z mnoha benefitů je realizace předem připravených situací v bezpečném prostředí. Zavedení simulace do teoretické přípravy je velmi přínosné nejen pro studenty, ale také pro lektory i samotnou fakultu. Cíl: Prozkoumat efektivitu simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství. Metodika: Práce má design literárního přehledu a je zpracována pomocí čtyřkrokového systému. Pro naši práci byl použit akronym PECOT a vyhledávání odborných publikací probíhalo přes online platformy PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO a Scopus a přímou návštěvou Akademické knihovny Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Národní knihovny v Praze. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 7 studií, které podléhalo kritériím pro zařazení (čtyři experimentální studie, dvě přehledové studie a jedna kvantitativně-explorativní studie). Simulační proces je ve všech studiích považován za vysoce efektivní metodu výuky, ze kterých má prospěch nejen student, ale také lektor i samotná fakulta. Závěr: Simulační proces je jednou z moderních technik výuky ošetřovatelství. Uvedené výsledky hovoří o vysoké efektivitě výuky pomocí této metody a ve všech evidovaných případech je simulační strategie hodnocena jako efektivnější než ostatní doposud používané metody, např. frontální výuka, videoukázky, prosté demonstrace.

Introduction: Simulation strategy is a modern technique for teaching nursing around the world. One of its many benefits is the implementation of pre-prepared situations in a safe environment. The introduction of simulation into theoretical training is beneficial for students, lecturers, and the faculty. Goal: To investigate the effectiveness of the simulation process for teaching nursing. Methods: This paper is a literary review. It is processed using a four-step system. We used the acronym PECOT. We used online platforms for the research, such as PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO, and Scopus. We visited the Academic Library of the University of South Bohemia in České Budějovice and the National Library in Prague. Results: We identified 7 studies (four experimental studies, two review studies and one quantitative-exploratory study) and included them in our study. The simulation process is considered a highly effective teaching method, which benefits the students, lecturers, and the faculty. Conclusions: The simulation process is one of the modern techniques of teaching nursing. The mentioned results indicate a high level of teaching effectiveness using this method. In all registered cases, the simulation strategy is assessed as more effective than other methods used so far, such as frontal teaching, video demonstrations, or simple demonstrations.

Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22023008
003      
CZ-PrNML
005      
20221024151956.0
007      
ta
008      
221007s2022 xr d f 000 0|eng||
009      
AR
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a eng $b cze
044    __
$a xr
100    1_
$a Neugebauer, Jan $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0241393
245    10
$a Evaluation of the effectiveness of the simulation process for teaching nursing / $c Jan Neugebauer, Jitka Doležalová, František Dolák, Andrea Hudáčková
246    31
$a Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství
520    3_
$a Úvod: Simulační strategie je ve světě velmi oblíbená technika pro výuku ošetřovatelství. Jedním z mnoha benefitů je realizace předem připravených situací v bezpečném prostředí. Zavedení simulace do teoretické přípravy je velmi přínosné nejen pro studenty, ale také pro lektory i samotnou fakultu. Cíl: Prozkoumat efektivitu simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství. Metodika: Práce má design literárního přehledu a je zpracována pomocí čtyřkrokového systému. Pro naši práci byl použit akronym PECOT a vyhledávání odborných publikací probíhalo přes online platformy PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO a Scopus a přímou návštěvou Akademické knihovny Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Národní knihovny v Praze. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 7 studií, které podléhalo kritériím pro zařazení (čtyři experimentální studie, dvě přehledové studie a jedna kvantitativně-explorativní studie). Simulační proces je ve všech studiích považován za vysoce efektivní metodu výuky, ze kterých má prospěch nejen student, ale také lektor i samotná fakulta. Závěr: Simulační proces je jednou z moderních technik výuky ošetřovatelství. Uvedené výsledky hovoří o vysoké efektivitě výuky pomocí této metody a ve všech evidovaných případech je simulační strategie hodnocena jako efektivnější než ostatní doposud používané metody, např. frontální výuka, videoukázky, prosté demonstrace.
520    9_
$a Introduction: Simulation strategy is a modern technique for teaching nursing around the world. One of its many benefits is the implementation of pre-prepared situations in a safe environment. The introduction of simulation into theoretical training is beneficial for students, lecturers, and the faculty. Goal: To investigate the effectiveness of the simulation process for teaching nursing. Methods: This paper is a literary review. It is processed using a four-step system. We used the acronym PECOT. We used online platforms for the research, such as PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO, and Scopus. We visited the Academic Library of the University of South Bohemia in České Budějovice and the National Library in Prague. Results: We identified 7 studies (four experimental studies, two review studies and one quantitative-exploratory study) and included them in our study. The simulation process is considered a highly effective teaching method, which benefits the students, lecturers, and the faculty. Conclusions: The simulation process is one of the modern techniques of teaching nursing. The mentioned results indicate a high level of teaching effectiveness using this method. In all registered cases, the simulation strategy is assessed as more effective than other methods used so far, such as frontal teaching, video demonstrations, or simple demonstrations.
650    17
$a studium ošetřovatelství $7 D004506 $2 czmesh
650    17
$a tréninková simulace $7 D000066908 $2 czmesh
650    _7
$a hodnotící studie jako téma $7 D005069 $2 czmesh
655    _7
$a přehledy $7 D016454 $2 czmesh
700    1_
$a Doležalová, Jitka $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0242279
700    1_
$a Dolák, František $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0252818
700    1_
$a Hudáčková, Andrea $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0164304
773    0_
$t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 3 (2022), s. 192-198 $w MED00011467
856    41
$u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202203-0003_hodnoceni-efektivity-simulacniho-procesu-pro-vyuku-osetrovatelstvi.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
990    __
$a 20221007 $b ABA008
991    __
$a 20221024151954 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1848326 $s 1174294
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 24 $c 3 $d 192-198 $e 20221005 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
LZP    __
$c NLK120 $d 20221024 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20221007

Najít záznam

Citační ukazatele

Pouze přihlášení uživatelé

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...