-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Evaluation of the effectiveness of the simulation process for teaching nursing [Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství]
Jan Neugebauer, Jitka Doležalová, František Dolák, Andrea Hudáčková
Jazyk angličtina Země Česko
Typ dokumentu přehledy
NLK
Directory of Open Access Journals
od 2014
ProQuest Central
od 2005-01-01
Nursing & Allied Health Database (ProQuest)
od 2005-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2005
- MeSH
- hodnotící studie jako téma MeSH
- studium ošetřovatelství * MeSH
- tréninková simulace * MeSH
- Publikační typ
- přehledy MeSH
Úvod: Simulační strategie je ve světě velmi oblíbená technika pro výuku ošetřovatelství. Jedním z mnoha benefitů je realizace předem připravených situací v bezpečném prostředí. Zavedení simulace do teoretické přípravy je velmi přínosné nejen pro studenty, ale také pro lektory i samotnou fakultu. Cíl: Prozkoumat efektivitu simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství. Metodika: Práce má design literárního přehledu a je zpracována pomocí čtyřkrokového systému. Pro naši práci byl použit akronym PECOT a vyhledávání odborných publikací probíhalo přes online platformy PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO a Scopus a přímou návštěvou Akademické knihovny Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Národní knihovny v Praze. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 7 studií, které podléhalo kritériím pro zařazení (čtyři experimentální studie, dvě přehledové studie a jedna kvantitativně-explorativní studie). Simulační proces je ve všech studiích považován za vysoce efektivní metodu výuky, ze kterých má prospěch nejen student, ale také lektor i samotná fakulta. Závěr: Simulační proces je jednou z moderních technik výuky ošetřovatelství. Uvedené výsledky hovoří o vysoké efektivitě výuky pomocí této metody a ve všech evidovaných případech je simulační strategie hodnocena jako efektivnější než ostatní doposud používané metody, např. frontální výuka, videoukázky, prosté demonstrace.
Introduction: Simulation strategy is a modern technique for teaching nursing around the world. One of its many benefits is the implementation of pre-prepared situations in a safe environment. The introduction of simulation into theoretical training is beneficial for students, lecturers, and the faculty. Goal: To investigate the effectiveness of the simulation process for teaching nursing. Methods: This paper is a literary review. It is processed using a four-step system. We used the acronym PECOT. We used online platforms for the research, such as PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO, and Scopus. We visited the Academic Library of the University of South Bohemia in České Budějovice and the National Library in Prague. Results: We identified 7 studies (four experimental studies, two review studies and one quantitative-exploratory study) and included them in our study. The simulation process is considered a highly effective teaching method, which benefits the students, lecturers, and the faculty. Conclusions: The simulation process is one of the modern techniques of teaching nursing. The mentioned results indicate a high level of teaching effectiveness using this method. In all registered cases, the simulation strategy is assessed as more effective than other methods used so far, such as frontal teaching, video demonstrations, or simple demonstrations.
Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22023008
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20221024151956.0
- 007
- ta
- 008
- 221007s2022 xr d f 000 0|eng||
- 009
- AR
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a eng $b cze
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Neugebauer, Jan $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0241393
- 245 10
- $a Evaluation of the effectiveness of the simulation process for teaching nursing / $c Jan Neugebauer, Jitka Doležalová, František Dolák, Andrea Hudáčková
- 246 31
- $a Hodnocení efektivity simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství
- 520 3_
- $a Úvod: Simulační strategie je ve světě velmi oblíbená technika pro výuku ošetřovatelství. Jedním z mnoha benefitů je realizace předem připravených situací v bezpečném prostředí. Zavedení simulace do teoretické přípravy je velmi přínosné nejen pro studenty, ale také pro lektory i samotnou fakultu. Cíl: Prozkoumat efektivitu simulačního procesu pro výuku ošetřovatelství. Metodika: Práce má design literárního přehledu a je zpracována pomocí čtyřkrokového systému. Pro naši práci byl použit akronym PECOT a vyhledávání odborných publikací probíhalo přes online platformy PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO a Scopus a přímou návštěvou Akademické knihovny Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a Národní knihovny v Praze. Výsledky: Celkem bylo identifikováno 7 studií, které podléhalo kritériím pro zařazení (čtyři experimentální studie, dvě přehledové studie a jedna kvantitativně-explorativní studie). Simulační proces je ve všech studiích považován za vysoce efektivní metodu výuky, ze kterých má prospěch nejen student, ale také lektor i samotná fakulta. Závěr: Simulační proces je jednou z moderních technik výuky ošetřovatelství. Uvedené výsledky hovoří o vysoké efektivitě výuky pomocí této metody a ve všech evidovaných případech je simulační strategie hodnocena jako efektivnější než ostatní doposud používané metody, např. frontální výuka, videoukázky, prosté demonstrace.
- 520 9_
- $a Introduction: Simulation strategy is a modern technique for teaching nursing around the world. One of its many benefits is the implementation of pre-prepared situations in a safe environment. The introduction of simulation into theoretical training is beneficial for students, lecturers, and the faculty. Goal: To investigate the effectiveness of the simulation process for teaching nursing. Methods: This paper is a literary review. It is processed using a four-step system. We used the acronym PECOT. We used online platforms for the research, such as PubMed, Web of Science, Science Direct, EBSCO, and Scopus. We visited the Academic Library of the University of South Bohemia in České Budějovice and the National Library in Prague. Results: We identified 7 studies (four experimental studies, two review studies and one quantitative-exploratory study) and included them in our study. The simulation process is considered a highly effective teaching method, which benefits the students, lecturers, and the faculty. Conclusions: The simulation process is one of the modern techniques of teaching nursing. The mentioned results indicate a high level of teaching effectiveness using this method. In all registered cases, the simulation strategy is assessed as more effective than other methods used so far, such as frontal teaching, video demonstrations, or simple demonstrations.
- 650 17
- $a studium ošetřovatelství $7 D004506 $2 czmesh
- 650 17
- $a tréninková simulace $7 D000066908 $2 czmesh
- 650 _7
- $a hodnotící studie jako téma $7 D005069 $2 czmesh
- 655 _7
- $a přehledy $7 D016454 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Doležalová, Jitka $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0242279
- 700 1_
- $a Dolák, František $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0252818
- 700 1_
- $a Hudáčková, Andrea $u University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Health and Social Sciences, Institute of Nursing, Midwifery and Emergency Care, České Budějovice $7 xx0164304
- 773 0_
- $t Kontakt $x 1212-4117 $g Roč. 24, č. 3 (2022), s. 192-198 $w MED00011467
- 856 41
- $u https://kont.zsf.jcu.cz/artkey/knt-202203-0003_hodnoceni-efektivity-simulacniho-procesu-pro-vyuku-osetrovatelstvi.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2178 $c 1249 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20221007 $b ABA008
- 991 __
- $a 20221024151954 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1848326 $s 1174294
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2022 $b 24 $c 3 $d 192-198 $e 20221005 $i 1212-4117 $m Kontakt (České Budějovice) $x MED00011467
- LZP __
- $c NLK120 $d 20221024 $b NLK111 $a Actavia-MED00011467-20221007