Detail
Článek
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Inovace ve výuce rytmické gymnastiky na UK FTVS
[Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS]

A. Kozáková, J. Černá, V. Novotná

. 2022 ; 23 (2) : 99-106. [pub] 20230111

Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc22030238

Rytmická gymnastika (RG) je formou hudebně-pohybové výchovy spojené s taneční výchovou a manipulací s náčiním. Kultivuje studenty po stránce pohybové, estetické, kulturní a sociální. Výsledky výzkumů ukazují, že je RG málo zařazována do výuky na školách. Důvodem je zejména používání způsobu tradiční formy výuky RG a nedostatečná připravenost učitelů na výuku cvičení úzce spojenéhos hudbou.Proto jsme v přípravě budoucích učitelů na UK FTVS ověřovali v předmětu RG a Didaktika gymnastiky inovovaný způsob výuky, který akcentuje vybrané složky výuky RG. Zaměřili jsme se zejména na psychickou stránku výuky - na motivaci ke cvičení s hudbou a na rozvoj percepčních dovedností - rytmické cítění a smysl pro rytmus. Jestliže budoucí učitelé sami prožijí a pochopí význam a široké možnosti působení výuky RG na celkový rozvoj osobnosti, předpokládáme, že ve své budoucí praxi využijí komponenty RG pro ovlivňování pohybové tvořivosti, rozvoj specifických dovedností, manipulaci i s netradičním náčiním a pomůckami. Z pohybových schopností jsme se zaměřili na ovlivňování flexibility,rovnováhy, na osvojování pohybu v prostoru, na celkovou podporu individuálního pohybového projevu a na socializační aspekty při společném cvičení s hudbou.Předpokládáme, že inovovaný přístup ve výuce RG bude pozitivně ovlivňovat připravenost budoucích učitelů a rozšíří jejich dovednosti, které povedou k modernizaci výuky častějším využíváním spojení pohybu s hudbou, k podněcování pohybové improvizace svých žáků a ke zvyšování rozsahu jejich pohybové aktivity.

Rhythmic gymnastics (RG) is a form of music-movement education combined with dance education and manipulation od equipment. It cultivates students in terms movement, aesthetic, cultural and social aspects. Research results show that RG is rarely included in teaching at schools. The reason is mainly the use of the traditional form of RG teaching and the insufficient preparation of teachers for teaching exercises closely connected with music.That ́s why, in the preparation of future teachers at UK FTVS, we verified in the subject RG and Didactics of gymnastics an innovative teaching method that accentuates selected components of RG education. We focused especially on the psychological side of teaching - on the motivation to practice with music and on the development of Perceptual skills - Rhythmic feeling and sense of rhythm. If future teachers themselves experience and understand the importance and wide possibilities of the impact of RG teaching on the overal development of personality, we assume that in our future practice we use components of RG to influence movement creativity, develop specific skills, manipulateeven no-traditional tools and hand apparatuses. From movement skills, we focus on flexibility, influencing, balance, mastering movement in space, overal support of individual movement expression and socialization aspects when exercising with music.We assume that the innovative approach in the teaching of RG will positively influence the preparedness of future teachers and expand their skills, which will lead to the modernization of teaching by more frequent use of the connection of movement with music, to simulate the movement improvisation of their students and to increase the range of their movement aktivity.

Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS

Citace poskytuje Crossref.org

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc22030238
003      
CZ-PrNML
005      
20230315184323.0
007      
ta
008      
230117s2022 xr f 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.32725/sk.2022.008 $2 doi
040    __
$a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Kozáková, Alena $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $7 xx0282003
245    10
$a Inovace ve výuce rytmické gymnastiky na UK FTVS / $c A. Kozáková, J. Černá, V. Novotná
246    31
$a Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS
520    3_
$a Rytmická gymnastika (RG) je formou hudebně-pohybové výchovy spojené s taneční výchovou a manipulací s náčiním. Kultivuje studenty po stránce pohybové, estetické, kulturní a sociální. Výsledky výzkumů ukazují, že je RG málo zařazována do výuky na školách. Důvodem je zejména používání způsobu tradiční formy výuky RG a nedostatečná připravenost učitelů na výuku cvičení úzce spojenéhos hudbou.Proto jsme v přípravě budoucích učitelů na UK FTVS ověřovali v předmětu RG a Didaktika gymnastiky inovovaný způsob výuky, který akcentuje vybrané složky výuky RG. Zaměřili jsme se zejména na psychickou stránku výuky - na motivaci ke cvičení s hudbou a na rozvoj percepčních dovedností - rytmické cítění a smysl pro rytmus. Jestliže budoucí učitelé sami prožijí a pochopí význam a široké možnosti působení výuky RG na celkový rozvoj osobnosti, předpokládáme, že ve své budoucí praxi využijí komponenty RG pro ovlivňování pohybové tvořivosti, rozvoj specifických dovedností, manipulaci i s netradičním náčiním a pomůckami. Z pohybových schopností jsme se zaměřili na ovlivňování flexibility,rovnováhy, na osvojování pohybu v prostoru, na celkovou podporu individuálního pohybového projevu a na socializační aspekty při společném cvičení s hudbou.Předpokládáme, že inovovaný přístup ve výuce RG bude pozitivně ovlivňovat připravenost budoucích učitelů a rozšíří jejich dovednosti, které povedou k modernizaci výuky častějším využíváním spojení pohybu s hudbou, k podněcování pohybové improvizace svých žáků a ke zvyšování rozsahu jejich pohybové aktivity.
520    9_
$a Rhythmic gymnastics (RG) is a form of music-movement education combined with dance education and manipulation od equipment. It cultivates students in terms movement, aesthetic, cultural and social aspects. Research results show that RG is rarely included in teaching at schools. The reason is mainly the use of the traditional form of RG teaching and the insufficient preparation of teachers for teaching exercises closely connected with music.That ́s why, in the preparation of future teachers at UK FTVS, we verified in the subject RG and Didactics of gymnastics an innovative teaching method that accentuates selected components of RG education. We focused especially on the psychological side of teaching - on the motivation to practice with music and on the development of Perceptual skills - Rhythmic feeling and sense of rhythm. If future teachers themselves experience and understand the importance and wide possibilities of the impact of RG teaching on the overal development of personality, we assume that in our future practice we use components of RG to influence movement creativity, develop specific skills, manipulateeven no-traditional tools and hand apparatuses. From movement skills, we focus on flexibility, influencing, balance, mastering movement in space, overal support of individual movement expression and socialization aspects when exercising with music.We assume that the innovative approach in the teaching of RG will positively influence the preparedness of future teachers and expand their skills, which will lead to the modernization of teaching by more frequent use of the connection of movement with music, to simulate the movement improvisation of their students and to increase the range of their movement aktivity.
650    _7
$a lidé $7 D006801 $2 czmesh
650    17
$a tělesná výchova $x trendy $7 D010806 $2 czmesh
650    17
$a gymnastika $7 D006173 $2 czmesh
650    _7
$a tanec $7 D003615 $2 czmesh
650    _7
$a hudba $7 D009146 $2 czmesh
650    _7
$a motorické dovednosti $x fyziologie $7 D009048 $2 czmesh
650    _7
$a pohybová aktivita $7 D009043 $2 czmesh
650    _7
$a rozvoj osobnosti $7 D010553 $2 czmesh
700    1_
$a Černá, Jana $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $7 xx0240034
700    1_
$a Novotná, Viléma, $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $d 1950- $7 xx0001608
773    0_
$t Studia Kinanthropologica $x 1213-2101 $g Roč. 23, č. 2 (2022), s. 99-106 $w MED00177467
856    41
$u https://sk.pf.jcu.cz/artkey/stk-202202-0002_inovace-ve-vyuce-rytmicke-gymnastiky-na-uk-ftvs.php $y plný text volně přístupný
910    __
$a ABA008 $b B 2658 $c 868 $y p $z 0
990    __
$a 20230117 $b ABA008
991    __
$a 20230315184319 $b ABA008
999    __
$a ok $b bmc $g 1897175 $s 1181571
BAS    __
$a 3
BAS    __
$a PreBMC
BMC    __
$a 2022 $b 23 $c 2 $d 99-106 $e 20230111 $i 1213-2101 $m Studia Kinantropologia $x MED00177467
LZP    __
$c NLK192 $d 20230315 $b NLK111 $a Actavia-MED00177467-20230117

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...