-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Inovace ve výuce rytmické gymnastiky na UK FTVS
[Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS]
A. Kozáková, J. Černá, V. Novotná
Jazyk čeština Země Česko
- MeSH
- gymnastika * MeSH
- hudba MeSH
- lidé MeSH
- motorické dovednosti fyziologie MeSH
- pohybová aktivita MeSH
- rozvoj osobnosti MeSH
- tanec MeSH
- tělesná výchova * trendy MeSH
- Check Tag
- lidé MeSH
Rytmická gymnastika (RG) je formou hudebně-pohybové výchovy spojené s taneční výchovou a manipulací s náčiním. Kultivuje studenty po stránce pohybové, estetické, kulturní a sociální. Výsledky výzkumů ukazují, že je RG málo zařazována do výuky na školách. Důvodem je zejména používání způsobu tradiční formy výuky RG a nedostatečná připravenost učitelů na výuku cvičení úzce spojenéhos hudbou.Proto jsme v přípravě budoucích učitelů na UK FTVS ověřovali v předmětu RG a Didaktika gymnastiky inovovaný způsob výuky, který akcentuje vybrané složky výuky RG. Zaměřili jsme se zejména na psychickou stránku výuky - na motivaci ke cvičení s hudbou a na rozvoj percepčních dovedností - rytmické cítění a smysl pro rytmus. Jestliže budoucí učitelé sami prožijí a pochopí význam a široké možnosti působení výuky RG na celkový rozvoj osobnosti, předpokládáme, že ve své budoucí praxi využijí komponenty RG pro ovlivňování pohybové tvořivosti, rozvoj specifických dovedností, manipulaci i s netradičním náčiním a pomůckami. Z pohybových schopností jsme se zaměřili na ovlivňování flexibility,rovnováhy, na osvojování pohybu v prostoru, na celkovou podporu individuálního pohybového projevu a na socializační aspekty při společném cvičení s hudbou.Předpokládáme, že inovovaný přístup ve výuce RG bude pozitivně ovlivňovat připravenost budoucích učitelů a rozšíří jejich dovednosti, které povedou k modernizaci výuky častějším využíváním spojení pohybu s hudbou, k podněcování pohybové improvizace svých žáků a ke zvyšování rozsahu jejich pohybové aktivity.
Rhythmic gymnastics (RG) is a form of music-movement education combined with dance education and manipulation od equipment. It cultivates students in terms movement, aesthetic, cultural and social aspects. Research results show that RG is rarely included in teaching at schools. The reason is mainly the use of the traditional form of RG teaching and the insufficient preparation of teachers for teaching exercises closely connected with music.That ́s why, in the preparation of future teachers at UK FTVS, we verified in the subject RG and Didactics of gymnastics an innovative teaching method that accentuates selected components of RG education. We focused especially on the psychological side of teaching - on the motivation to practice with music and on the development of Perceptual skills - Rhythmic feeling and sense of rhythm. If future teachers themselves experience and understand the importance and wide possibilities of the impact of RG teaching on the overal development of personality, we assume that in our future practice we use components of RG to influence movement creativity, develop specific skills, manipulateeven no-traditional tools and hand apparatuses. From movement skills, we focus on flexibility, influencing, balance, mastering movement in space, overal support of individual movement expression and socialization aspects when exercising with music.We assume that the innovative approach in the teaching of RG will positively influence the preparedness of future teachers and expand their skills, which will lead to the modernization of teaching by more frequent use of the connection of movement with music, to simulate the movement improvisation of their students and to increase the range of their movement aktivity.
Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS
Citace poskytuje Crossref.org
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc22030238
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230315184323.0
- 007
- ta
- 008
- 230117s2022 xr f 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.32725/sk.2022.008 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $b cze $d ABA008 $e AACR2
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Kozáková, Alena $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $7 xx0282003
- 245 10
- $a Inovace ve výuce rytmické gymnastiky na UK FTVS / $c A. Kozáková, J. Černá, V. Novotná
- 246 31
- $a Innovations in the teaching of rhythmic gymnastics at UK FTVS
- 520 3_
- $a Rytmická gymnastika (RG) je formou hudebně-pohybové výchovy spojené s taneční výchovou a manipulací s náčiním. Kultivuje studenty po stránce pohybové, estetické, kulturní a sociální. Výsledky výzkumů ukazují, že je RG málo zařazována do výuky na školách. Důvodem je zejména používání způsobu tradiční formy výuky RG a nedostatečná připravenost učitelů na výuku cvičení úzce spojenéhos hudbou.Proto jsme v přípravě budoucích učitelů na UK FTVS ověřovali v předmětu RG a Didaktika gymnastiky inovovaný způsob výuky, který akcentuje vybrané složky výuky RG. Zaměřili jsme se zejména na psychickou stránku výuky - na motivaci ke cvičení s hudbou a na rozvoj percepčních dovedností - rytmické cítění a smysl pro rytmus. Jestliže budoucí učitelé sami prožijí a pochopí význam a široké možnosti působení výuky RG na celkový rozvoj osobnosti, předpokládáme, že ve své budoucí praxi využijí komponenty RG pro ovlivňování pohybové tvořivosti, rozvoj specifických dovedností, manipulaci i s netradičním náčiním a pomůckami. Z pohybových schopností jsme se zaměřili na ovlivňování flexibility,rovnováhy, na osvojování pohybu v prostoru, na celkovou podporu individuálního pohybového projevu a na socializační aspekty při společném cvičení s hudbou.Předpokládáme, že inovovaný přístup ve výuce RG bude pozitivně ovlivňovat připravenost budoucích učitelů a rozšíří jejich dovednosti, které povedou k modernizaci výuky častějším využíváním spojení pohybu s hudbou, k podněcování pohybové improvizace svých žáků a ke zvyšování rozsahu jejich pohybové aktivity.
- 520 9_
- $a Rhythmic gymnastics (RG) is a form of music-movement education combined with dance education and manipulation od equipment. It cultivates students in terms movement, aesthetic, cultural and social aspects. Research results show that RG is rarely included in teaching at schools. The reason is mainly the use of the traditional form of RG teaching and the insufficient preparation of teachers for teaching exercises closely connected with music.That ́s why, in the preparation of future teachers at UK FTVS, we verified in the subject RG and Didactics of gymnastics an innovative teaching method that accentuates selected components of RG education. We focused especially on the psychological side of teaching - on the motivation to practice with music and on the development of Perceptual skills - Rhythmic feeling and sense of rhythm. If future teachers themselves experience and understand the importance and wide possibilities of the impact of RG teaching on the overal development of personality, we assume that in our future practice we use components of RG to influence movement creativity, develop specific skills, manipulateeven no-traditional tools and hand apparatuses. From movement skills, we focus on flexibility, influencing, balance, mastering movement in space, overal support of individual movement expression and socialization aspects when exercising with music.We assume that the innovative approach in the teaching of RG will positively influence the preparedness of future teachers and expand their skills, which will lead to the modernization of teaching by more frequent use of the connection of movement with music, to simulate the movement improvisation of their students and to increase the range of their movement aktivity.
- 650 _7
- $a lidé $7 D006801 $2 czmesh
- 650 17
- $a tělesná výchova $x trendy $7 D010806 $2 czmesh
- 650 17
- $a gymnastika $7 D006173 $2 czmesh
- 650 _7
- $a tanec $7 D003615 $2 czmesh
- 650 _7
- $a hudba $7 D009146 $2 czmesh
- 650 _7
- $a motorické dovednosti $x fyziologie $7 D009048 $2 czmesh
- 650 _7
- $a pohybová aktivita $7 D009043 $2 czmesh
- 650 _7
- $a rozvoj osobnosti $7 D010553 $2 czmesh
- 700 1_
- $a Černá, Jana $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $7 xx0240034
- 700 1_
- $a Novotná, Viléma, $u Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů, Praha 6 – Veleslavín $d 1950- $7 xx0001608
- 773 0_
- $t Studia Kinanthropologica $x 1213-2101 $g Roč. 23, č. 2 (2022), s. 99-106 $w MED00177467
- 856 41
- $u https://sk.pf.jcu.cz/artkey/stk-202202-0002_inovace-ve-vyuce-rytmicke-gymnastiky-na-uk-ftvs.php $y plný text volně přístupný
- 910 __
- $a ABA008 $b B 2658 $c 868 $y p $z 0
- 990 __
- $a 20230117 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230315184319 $b ABA008
- 999 __
- $a ok $b bmc $g 1897175 $s 1181571
- BAS __
- $a 3
- BAS __
- $a PreBMC
- BMC __
- $a 2022 $b 23 $c 2 $d 99-106 $e 20230111 $i 1213-2101 $m Studia Kinantropologia $x MED00177467
- LZP __
- $c NLK192 $d 20230315 $b NLK111 $a Actavia-MED00177467-20230117