-
Je něco špatně v tomto záznamu ?
Osudy deprivovaných dětí - cesta sirotků z Terezína za Annou Freudovou
[Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud]
Marek Preiss, Nikola Doubková
Status minimální Jazyk čeština Země Česko
NLK
ProQuest Central
od 2006-01-01
Psychology Database (ProQuest)
od 2006-01-01
ROAD: Directory of Open Access Scholarly Resources
od 2009
Článek se zabývá propojením informací o skupině dětí, které přišly v útlém věku o rodiče během 2. světové války, byly umístěny do koncentračního tábora Terezín a po osvobození Československa poslány do Anglie, kde jim byla poskytnuta všestranná podpora. Článek se zaměřuje na dva zdroje psychoanalyticky orientovaných autorek – studii Anny Freudové a Sophie Dannové s názvem Experiment se skupinovou výchovou (Freud a Dann, 1951), která je ukázkou ročního sledování vývoje deprivovaných dětí, a studii Sarah Moskovitzové (1983, 1985) dokumentující další vývoj terezínských dětí v dospělosti. Z psychologického hlediska sledování ukazují na možnost dobré adaptace i po těžké deprivaci v dětství. Z historického hlediska jde o dokumentaci osudů židovských dětí spojených pobytem v Terezíně a angažmá řady zainteresovaných pomocníků včetně Anny Freudové.
The article deals with connecting information about a group of children who lost their parents at an early age during World War II, were placed in the Terezín concentration camp and after the liberation of Czechoslovakia were sent to England, where they were provided with comprehensive support. The article focuses on two sources of psychoanalytically oriented authors - a study by Anna Freud and Sophie Dann entitled An experiment with group upbringing (Freud and Dann, 1951), which is an example of annual monitoring of the development of deprived children and a study by Sarah Moskovitz (1983, 1985) documenting further development of Terezín children in adulthood. From a psychological point of view, observations indicate the possibility of good adaptation even after severe deprivation in childhood. From a historical point of view, this is a documentation of the fate of Jewish children connected with their stay in Terezín, and the engagement of a number of interested helpers, including Anna Freud.
Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud
Citace poskytuje Crossref.org
Literatura
- 000
- 00000naa a2200000 a 4500
- 001
- bmc23003480
- 003
- CZ-PrNML
- 005
- 20230416134508.0
- 007
- cr|cn|
- 008
- 230416s2022 xr fs 000 0|cze||
- 009
- AR
- 024 7_
- $a 10.51561/cspsych.66.4.437 $2 doi
- 040 __
- $a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
- 041 0_
- $a cze $b eng
- 044 __
- $a xr
- 100 1_
- $a Preiss, Marek, $d 1967- $7 mzk2002142240 $u Národní ústav duševního zdraví, Klecany $u University of New York in Prague
- 245 10
- $a Osudy deprivovaných dětí - cesta sirotků z Terezína za Annou Freudovou / $c Marek Preiss, Nikola Doubková
- 246 31
- $a Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud
- 504 __
- $a Literatura
- 520 3_
- $a Článek se zabývá propojením informací o skupině dětí, které přišly v útlém věku o rodiče během 2. světové války, byly umístěny do koncentračního tábora Terezín a po osvobození Československa poslány do Anglie, kde jim byla poskytnuta všestranná podpora. Článek se zaměřuje na dva zdroje psychoanalyticky orientovaných autorek – studii Anny Freudové a Sophie Dannové s názvem Experiment se skupinovou výchovou (Freud a Dann, 1951), která je ukázkou ročního sledování vývoje deprivovaných dětí, a studii Sarah Moskovitzové (1983, 1985) dokumentující další vývoj terezínských dětí v dospělosti. Z psychologického hlediska sledování ukazují na možnost dobré adaptace i po těžké deprivaci v dětství. Z historického hlediska jde o dokumentaci osudů židovských dětí spojených pobytem v Terezíně a angažmá řady zainteresovaných pomocníků včetně Anny Freudové.
- 520 9_
- $a The article deals with connecting information about a group of children who lost their parents at an early age during World War II, were placed in the Terezín concentration camp and after the liberation of Czechoslovakia were sent to England, where they were provided with comprehensive support. The article focuses on two sources of psychoanalytically oriented authors - a study by Anna Freud and Sophie Dann entitled An experiment with group upbringing (Freud and Dann, 1951), which is an example of annual monitoring of the development of deprived children and a study by Sarah Moskovitz (1983, 1985) documenting further development of Terezín children in adulthood. From a psychological point of view, observations indicate the possibility of good adaptation even after severe deprivation in childhood. From a historical point of view, this is a documentation of the fate of Jewish children connected with their stay in Terezín, and the engagement of a number of interested helpers, including Anna Freud.
- 700 1_
- $a Doubková, Nikola, $d 1993- $7 xx0230763 $u Národní ústav duševního zdraví, Klecany
- 773 0_
- $t Československá psychologie $x 0009-062X $g Roč. 66, č. 4 (2022), s. 437-446 $w MED00010994
- 856 41
- $u https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/issue/archive $y stránka časopisu
- 910 __
- $a ABA008 $b online $c 618 $y 0 $z 0
- 990 __
- $a 20230412142958 $b ABA008
- 991 __
- $a 20230416135850 $b ABA008
- 999 __
- $a min $b bmc $g 1920717 $s 1189688
- BAS __
- $a 3 $a 4
- BMC __
- $a 2022 $b 66 $c 4 $d 437-446 $i 0009-062X $m Československá psychologie $x MED00010994
- LZP __
- $a NLK 2023-12/dk