Detail
Článek
Web zdroj
Článek online
FT
Medvik - BMČ
  • Je něco špatně v tomto záznamu ?

Osudy deprivovaných dětí - cesta sirotků z Terezína za Annou Freudovou
[Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud]

Marek Preiss, Nikola Doubková

. 2022 ; 66 (4) : 437-446.

Status minimální Jazyk čeština Země Česko

Perzistentní odkaz   https://www.medvik.cz/link/bmc23003480

Článek se zabývá propojením informací o skupině dětí, které přišly v útlém věku o rodiče během 2. světové války, byly umístěny do koncentračního tábora Terezín a po osvobození Československa poslány do Anglie, kde jim byla poskytnuta všestranná podpora. Článek se zaměřuje na dva zdroje psychoanalyticky orientovaných autorek – studii Anny Freudové a Sophie Dannové s názvem Experiment se skupinovou výchovou (Freud a Dann, 1951), která je ukázkou ročního sledování vývoje deprivovaných dětí, a studii Sarah Moskovitzové (1983, 1985) dokumentující další vývoj terezínských dětí v dospělosti. Z psychologického hlediska sledování ukazují na možnost dobré adaptace i po těžké deprivaci v dětství. Z historického hlediska jde o dokumentaci osudů židovských dětí spojených pobytem v Terezíně a angažmá řady zainteresovaných pomocníků včetně Anny Freudové.

The article deals with connecting information about a group of children who lost their parents at an early age during World War II, were placed in the Terezín concentration camp and after the liberation of Czechoslovakia were sent to England, where they were provided with comprehensive support. The article focuses on two sources of psychoanalytically oriented authors - a study by Anna Freud and Sophie Dann entitled An experiment with group upbringing (Freud and Dann, 1951), which is an example of annual monitoring of the development of deprived children and a study by Sarah Moskovitz (1983, 1985) documenting further development of Terezín children in adulthood. From a psychological point of view, observations indicate the possibility of good adaptation even after severe deprivation in childhood. From a historical point of view, this is a documentation of the fate of Jewish children connected with their stay in Terezín, and the engagement of a number of interested helpers, including Anna Freud.

Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud

Citace poskytuje Crossref.org

Bibliografie atd.

Literatura

000      
00000naa a2200000 a 4500
001      
bmc23003480
003      
CZ-PrNML
005      
20230416134508.0
007      
cr|cn|
008      
230416s2022 xr fs 000 0|cze||
009      
AR
024    7_
$a 10.51561/cspsych.66.4.437 $2 doi
040    __
$a ABA008 $d ABA008 $e AACR2 $b cze
041    0_
$a cze $b eng
044    __
$a xr
100    1_
$a Preiss, Marek, $d 1967- $7 mzk2002142240 $u Národní ústav duševního zdraví, Klecany $u University of New York in Prague
245    10
$a Osudy deprivovaných dětí - cesta sirotků z Terezína za Annou Freudovou / $c Marek Preiss, Nikola Doubková
246    31
$a Life stories of deprived children – The Theresienstadt orphans, journey to Anna Freud
504    __
$a Literatura
520    3_
$a Článek se zabývá propojením informací o skupině dětí, které přišly v útlém věku o rodiče během 2. světové války, byly umístěny do koncentračního tábora Terezín a po osvobození Československa poslány do Anglie, kde jim byla poskytnuta všestranná podpora. Článek se zaměřuje na dva zdroje psychoanalyticky orientovaných autorek – studii Anny Freudové a Sophie Dannové s názvem Experiment se skupinovou výchovou (Freud a Dann, 1951), která je ukázkou ročního sledování vývoje deprivovaných dětí, a studii Sarah Moskovitzové (1983, 1985) dokumentující další vývoj terezínských dětí v dospělosti. Z psychologického hlediska sledování ukazují na možnost dobré adaptace i po těžké deprivaci v dětství. Z historického hlediska jde o dokumentaci osudů židovských dětí spojených pobytem v Terezíně a angažmá řady zainteresovaných pomocníků včetně Anny Freudové.
520    9_
$a The article deals with connecting information about a group of children who lost their parents at an early age during World War II, were placed in the Terezín concentration camp and after the liberation of Czechoslovakia were sent to England, where they were provided with comprehensive support. The article focuses on two sources of psychoanalytically oriented authors - a study by Anna Freud and Sophie Dann entitled An experiment with group upbringing (Freud and Dann, 1951), which is an example of annual monitoring of the development of deprived children and a study by Sarah Moskovitz (1983, 1985) documenting further development of Terezín children in adulthood. From a psychological point of view, observations indicate the possibility of good adaptation even after severe deprivation in childhood. From a historical point of view, this is a documentation of the fate of Jewish children connected with their stay in Terezín, and the engagement of a number of interested helpers, including Anna Freud.
700    1_
$a Doubková, Nikola, $d 1993- $7 xx0230763 $u Národní ústav duševního zdraví, Klecany
773    0_
$t Československá psychologie $x 0009-062X $g Roč. 66, č. 4 (2022), s. 437-446 $w MED00010994
856    41
$u https://ceskoslovenskapsychologie.cz/index.php/csps/issue/archive $y stránka časopisu
910    __
$a ABA008 $b online $c 618 $y 0 $z 0
990    __
$a 20230412142958 $b ABA008
991    __
$a 20230416135850 $b ABA008
999    __
$a min $b bmc $g 1920717 $s 1189688
BAS    __
$a 3 $a 4
BMC    __
$a 2022 $b 66 $c 4 $d 437-446 $i 0009-062X $m Československá psychologie $x MED00010994
LZP    __
$a NLK 2023-12/dk

Najít záznam

Citační ukazatele

Nahrávání dat ...

Možnosti archivace

Nahrávání dat ...